Luthman Photography sa:
Jensen sa:
jag förstår ju tjusningen, men själv skulle jag ju tveka på skog och mark med min son framför mig sådär. vill inte tänka på vem som kommer under mig vid ett tvärstopp
Det handlar så klart om att aldrig cykla över vare sig sin eller barnets förmåga. Jag ska ärligt säga att jag var lite tveksam när jag satte upp dottern i sitsen första gången också, men efter att ha cyklat runt kvarterat ett par gånger och rullar lite i trädgården så insåg jag att hon satt väldigt mycket bättre än jag trodde. Men visst, har man oflyt eller är slarvig kan olyckan vara framme.
Båda tillverkarna är väldigt noga med att på sina hemsidan skriva ut att det är förälderns ansvar att se till att det är säkert.
Förstår att man kör lugnare och lägger det på den nivån. Men mig räcker det med att risken finns för att jag ska avstå. Jag skulle kanske inte dundra i skogen med honom där bak heller, även om han där oftast sitter mer skyddad. Dom gånger jag vurpat i skogen har det ju oftare varit med en rörelse framåt än att slå runt bakåt. Att de sitter stadigt tvivlar jag inte på. Det är inte att barnet ska trilla av i sidled jag skulle oroa mig för. Det är att vi skulle vurpa och min son kommer i kläm mellan styre, mark, träd eller whatever och sin far som dessutom kommer med rörelseenergi.
Jag är kanske överdrivet nojjig, men samtidigt är det ju upp till var och en.