jonte987
Aktiv medlem
[Artikel] Guide till Sveriges bästa bikeparks
Man får korsa över till andra toppen för lite variation.Det satsas en hel del men jag hade hoppats på fler liftburna leder, har varit där ett par gånger och tävlat nån gång men jag tycker att det ofta blir tråkigt ganska snabbt för att det inte finns så stort utbud. Det finns 6 leder som man kan ta lift till och ett par av dem är korta avstickare, nu kanske jag är i minoriteten då jag tycker att pelikanen blir tråkig efter ett åk, albatrossen har inget riktigt flow (jag tror den har byggts om nu) och jättestigen, piece of cake, norway och nomercy är alla roliga men då liften tar i princip 1 minut och åken är så korta blir man trött och vill ha variation efter ett tag. Sen kan man ta sig vidare till hoppen som är riktigt roliga men blir jobbigt efter nån timme då man måste cykla upp igen. Jag skulle gärna ha sett ett större utbud, det känns inte som att det byggs mycket på själva berget men kollar man t.ex vallåsen så har de lite större utbud och bygger lite oftare ut sina leder även om de kanske inte har lika stor mängd besökare.