Ett evigt letande

Ett evigt letande
Hej alla.

Efter ett par månaders googlande och funderande hit och dit, har jag kanske äntligen hamnat rätt. Är ute efter en permobil / promenadscooter till min mor vars hälsa sviker. Allt för att underlätta hennes vardag. Nu till ett gäng önskemål gällande detta vrålåk.

- Fyra hjul är att föredra.
- Har en markfrigång och däck som klarar alla årstider, även tuffa vintrar uppe i Norrland.
- Hemskt gärna ihopfällbar så man kan ta den med i bilen på utflykter.
- Väger inte för mycket. Ska själv kunna hantera eventuella lyft in och ut ur bilen.
- Den får jättegärna kosta en rimlig slant så jag inte behöver skuldsätta mig upp över öronen.

Är det någon som har tips på en bra en som har det här. Oh pretty please, hör av er :)

Tack på förhand

Ett evigt letande
Tror du hamnat lite tokigt. Är nog bättre att söka sig till communitys där människor med funtionsnedsättning hänger. Som du säkert förstår så har de flesta på ett cykelforum full rörlighet och har rimligtvis inte så bra koll på permobiler (om man inte har en släkting etc).

Ett evigt letande
Hej alla.

Efter ett par månaders googlande och funderande hit och dit, har jag kanske äntligen hamnat rätt. Är ute efter en permobil / promenadscooter till min mor vars hälsa sviker. Allt för att underlätta hennes vardag. Nu till ett gäng önskemål gällande detta vrålåk.

- Fyra hjul är att föredra.
- Har en markfrigång och däck som klarar alla årstider, även tuffa vintrar uppe i Norrland.
- Hemskt gärna ihopfällbar så man kan ta den med i bilen på utflykter.
- Väger inte för mycket. Ska själv kunna hantera eventuella lyft in och ut ur bilen.
- Den får jättegärna kosta en rimlig slant så jag inte behöver skuldsätta mig upp över öronen.

Är det någon som har tips på en bra en som har det här. Oh pretty please, hör av er :)

Tack på förhand
punkt 2 vs 3-4 i samma önskelista rimmar tyvärr rätt dåligt är lite som att jämföra en morris minor från 1960 mot en ford raptor f150 från 2024

punkt 2 för ta sig fram vettigt i norrlänsk vinter (iaf mina hemtrakter vid norrlands riviera) behöver den va robust ha lite vikt o stora hjul tex https://eloped.eu/products/eloped-elite-x?variant=41168701554776

punkt 3-4 lätt får plats i de flesta bilar o platsar på torrt hårt underlag eller inomhus men totalt värdelös på gräs mjuka eller våta underlag och vinterunderlag tex https://www.cykelstaden.se/promenadscooter-elscooter-elrullstol/1120-promenadscooter-city-2.html

Tillbaka
Topp