[Annons] Cykelsemester med elbil – Tips för att maximera din resa

Redaktionen

Medlem
Happyride_KIA_Cykelsemester_058-2000x1500.jpg

Att kombinera elbil med cykelsemester blir allt mer självklart för cyklister som vill resa hållbart, smart och med maximal frihet. Oavsett om du planerar att ta dig an leder som Kattegatleden, ge dig ut på bikepackingtur med vänner eller bara upptäcka nya cykeldestinationer med familjen, finns det många fördelar med att resa med en Kia elbil. Deras bilar erbjuder både smart teknik och generöst med plats – två nycklar till en lyckad cykelresa.

Läs hela artikeln:

Men det där är ju redaktionellt material! Självklart måste man ha en elbil för att kunna cykla!

EV9 är liksom en inkarnation av allt som är fel med fordonsbranschen och politiken runt den.
Ett groteskt as som med passagerare och last passerar 3 tonstrecket. Sen motiverar man det hela med att det ju är en elbil så då är allt förlåtet och man har gjort sitt bidrag till att värna miljön.
🤮

EV9 är liksom en inkarnation av allt som är fel med fordonsbranschen och politiken runt den.
Ett groteskt as som med passagerare och last passerar 3 tonstrecket. Sen motiverar man det hela med att det ju är en elbil så då är allt förlåtet och man har gjort sitt bidrag till att värna miljön.
🤮
Fast det fina i kråksången är att den är så dyr att det via en naturlig ekonomisk sållning blir så att inte kreti och pleti kommer att kunna konsumera detta monster.
Hade varit värre om man kunde köpa den för 150.000....

Fast det fina i kråksången är att den är så dyr att det via en naturlig ekonomisk sållning blir så att inte kreti och pleti kommer att kunna konsumera detta monster.
Hade varit värre om man kunde köpa den för 150.000....

Du missar en detalj - majoriteten av bilarna plockas ut av tjänstebilsförare som troligtvis hade haft ekonomi att köpa en privat, men som istället får ett fint lågt förmånsvärde subventionerat av dig och mig.

De borde ha satt på ett taktält, kanske. Känns lite off med ett bildäck på taket, när det inte är riktiga strapatser, och då är elbil inget val ändå.

Man kan väl få låna en Kia EV9 en månad ? Bidrar isåfall med en massa coola bilder i gengäld !

Du missar en detalj - majoriteten av bilarna plockas ut av tjänstebilsförare som troligtvis hade haft ekonomi att köpa en privat, men som istället får ett fint lågt förmånsvärde subventionerat av dig och mig.
Skulle säga att det finns värre saker jag bekostar via min skattesedeln än att folk plockar ut elbilar.

IMG_2392.webp

Jag kan intyga att ev9:an är bra cykelbil, fick in två Mtb liggandes utan att de rörde vid varandra där vi endast monterade av framhjulet på dem.

Enda nackdelen är att den drar rätt mycket men det vägs upp till viss del av att den laddar snabbt.

När vi sover i bilen så brukar vi sätta all packning antingen i framsätet eller i ett litet tält.

🤮
Du har helt rätt.
EV9 är snäppet för liten för en hel familj med packning och cyklar.

Men jag sover hellre på hotell än i skuffen som allt som oftast är packad upp till taket. 🫣

Bilagor

• 28E3E57D-5406-432C-AD24-8BE783709710.webp
    28E3E57D-5406-432C-AD24-8BE783709710.webp
    368.6 KB · Besök: 51
Tillbaka
Topp