Ramjig ,garage å skit

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Ramjig ,garage å skit
Nu är denna klar och laglig🤘🤘🤘
PXL_20250403_165039439~2.webp

Ramjig ,garage å skit
Lagar mitt hjul för ca sjätte gången. Fick dit en ny nippel genom ventil hålet.
Men ifall nån har ett tex 350 32 j bent ekrat boost nav för Shimano 10 delat eller nåt liknande att sälja så hojta till😊
PXL_20250421_113258162.MP.webp

Ramjig ,garage å skit
Wow, superimponerande. Har du testat avdragaren? Jag trodde om ett Al-sadelrör ärjar fast är det som kallsvetsat mot röret i ramen. Trodde det var omöjligt att få loss.

Ramjig ,garage å skit
Sram säger minst 425 mm för Eagle. Sen har t.ex. Forbidden en 423 mm kedjestag på Druid i minsta storleken och sitter idleren klart närmare bakaxeln än vevlagret. Så kortare verkar funka. Min son körde en hardtail med 420 mm kedjestag, funkade utan problem med Sram 11-delat.

EDIT: min son hade en 24" hardtail med 380 mm kedjestag. Funkade också med 11-delat Sram, förutom att kedjan ramlade från största drevet vid bakåttramp.

Ramjig ,garage å skit
Sram säger minst 425 mm för Eagle. Sen har t.ex. Forbidden en 423 mm kedjestag på Druid i minsta storleken och sitter idleren klart närmare bakaxeln än vevlagret. Så kortare verkar funka. Min son körde en hardtail med 420 mm kedjestag, funkade utan problem med Sram 11-delat.

EDIT: min son hade en 24" hardtail med 380 mm kedjestag. Funkade också med 11-delat Sram, förutom att kedjan ramlade från största drevet vid bakåttramp.
Nice bra att veta!
Sen tror jag inte att jag kommer ha den så långt bak men bra att veta🙂

Ramjig ,garage å skit
Finns nån jävel som är 56,5 eller 57. Tror jag.
Edit
Dub wide 57.5.m
Verkar ha blivit kortvarigt tack och lov. Jag har boost cyklar som funkar med 49mm..
Jo, min karate monkey kör jag med 49mm kedjelinje, boost spacing och 423mm kedjestag

Enligt wolftooth är optimala kedjelinjen för boost spacing egentligen 49-50mm om möjligt

57.5mm låter väldigt krokigt

Tillbaka
Topp