[Artikel] Test av nya cykelryggsäckar 2025

Redaktionen

Medlem
AG_5128_2025.09.03_14-13_X-H2S_5128-e1758636246455-2000x1286.jpg

Detta är samlingssidan för Happyrides ryggsäckstest. Vi startar med tre olika typer av cykelryggsäckar och kompletterar med fler efterhand.

Cykelryggsäckar kommer i alla storlekar och former för olika behov. Från minimalistiska lättviktssäckar, över datorförvaring för pendlingen till packåsnor för de stora flerdagsäventyren i ödemarken.

Våra testare tar sitt avstamp i ryggsäckens allmänna konstruktion och tittar på hur väl den uppfyller målgruppens behov. Den viktigaste faktorn är dock hur skönt den sitter över längre cykelturer.

Läs hela artikeln:

Lustigt att Deuter bommat så med ergonomin.

Jag har en Attack och den är utomordentlig. Tung, ja men det framgår också av specen. Men mycket stabil även med last och sitter still. Att den finns i två storlekar för olika långa cyklister skadar nog inte heller. Men den har varken fickor på axelbanden eller 3D-printad mesh, det kanske inte alltid är bra med utveckling? 😛

Lustigt att Deuter bommat så med ergonomin.

Jag har en Attack och den är utomordentlig. Tung, ja men det framgår också av specen. Men mycket stabil även med last och sitter still. Att den finns i två storlekar för olika långa cyklister skadar nog inte heller. Men den har varken fickor på axelbanden eller 3D-printad mesh, det kanske inte alltid är bra med utveckling? 😛

Ja, och dessutom orimligt dyr.

Jag har en Race 8 som är perfekt till stugcykling och en Flyt 14, med prorektor, som är perfekt till alpin cykling.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp