[Artikel] Algarve Bike Challenge – ett mini-Cape Epic för alla

Redaktionen

Medlem
IMG_0255-e1774257730905-2000x1321.jpeg

Duo eller par racing är ett tävlingsformat som i dag mest är känt genom tävlingsserien Epic race series med Cape Epic i förgrunden som körs i Mars månad i Sydafrika. Ett format där du bildar ett lag med en kamrat och cyklar hela loppet ihop, peppar varandra, supportar vid tekniskt strul etc. Du får aldrig vara mer än någon minut ifrån varandra under hela tiden och tävlingstiden tas på den som är sist i mål av er två.

Läs hela artikeln:

Hur ser prisbilden ut för deltagande? Blev nyfiken på vad Cape Epic kostar och tyckte mig se runt $10 000 per lag. Vet inte om jag läste rätt.

Robin har tagit en gammal latexslang och trätt över ena gaffelbenet. Där har han plats för multiverktyg och däckavtagare
Är det inte bättre ha detta som dämpad vikt på cykeln istället för odämpad?

Intressant lopp, får lägga det på minnet.

Hur ser prisbilden ut för deltagande? Blev nyfiken på vad Cape Epic kostar och tyckte mig se runt $10 000 per lag. Vet inte om jag läste rätt.
Ja Cape Epic kostar nästan $10 000 per lag. Lillebror Wine2Whales typ 15 000 SEK per par (om man väljer högre standard på boende mellan etapperna) men då är det bara en tredagars tävling. I koncepten ingår frukostar, luncher, middagar, eventuella medicinska insatser, väska, cykeltröja och annat smått och gott.

Detta portugisiska lopp verkar gå på runt €530 per par, om man väljer varianten med boende och frukost och middag. Sen är det väl lite billigare att ta sig till Algarve än till Sydafrika.

Tillbaka
Topp