[RR] Möta våren i Les Arcs
Ska man vara riktigt noga räknas det kanske inte ens som vår, försommar är nog ett bättre ord. Ash från Trailaddiction mailade mig och frågade om jag ville hänga med på lite cykling under lördagen. Funiculairen från Bourg St Maurice upp till Les Arcs 1600 var öppen hela dagen fram till kl. 20. Den tar 10 minuter upp och varje åk ger ungefär 800 fallhöjdsmeter. Snögränsen är just nu vid mycket behändiga 1600 meter (lite lägre på nordsidor) vilket innebar att det var lite snö där vi klev av tåget men helt torrt i övrigt.
Det blev mest cykling men några bilder lyckades vi ta ändå:
En hel del gräs på Secret Garden:
Ash trivs i solen och svängarna en bit längre ner:
Jag håller med:
Vi hittade lite sten:
Undrar vad jag sysslade med för att lyckas komprimera gaffeln så mycket här:
Ash hittade också lite sten:
Vi hittade en helt ny stig som Ash aldrig kört innan (och som börjar på ett ställe där han passerar flera gånger i veckan under sommaren). Lite kul eftersom den visade sig vara riktigt fin med en del klurigheter och massa bra cykling.
Här fanns också lite sten:
Man kunde ta bilder uppifrån. Extreme!
Här verkar gaffeln skärpt till sig igen:
Mullig mossa:
Ash hittar lite rötter:
Hoppsan, det lutar visst lite här:
Slutet av dagen, fint ljus, värkande underarmar, känslan av att jag faktiskt inte glömt allt om hur sån här nerförscykling funkar sen förra året, den väntande pizzan. Mmmmm...
Ash i kvällsljus:
Allt som allt, en helt OK dag =) Runt 5000 höjdmeter, nya stigar, inte ett enda åk på Black8 (den enda markerade leden från toppen av funiculairen) och gamla favoriter i repris (Secret Garden, Chicane, White 8). Vi hann aldrig åka Poundstretcher som tydligen också är en ny stig från funiculairen som de hittade i slutet av juli i somras. Får spara den till en annan gång...
Det blev mest cykling men några bilder lyckades vi ta ändå:
En hel del gräs på Secret Garden:
Ash trivs i solen och svängarna en bit längre ner:
Jag håller med:
Vi hittade lite sten:
Undrar vad jag sysslade med för att lyckas komprimera gaffeln så mycket här:
Ash hittade också lite sten:
Vi hittade en helt ny stig som Ash aldrig kört innan (och som börjar på ett ställe där han passerar flera gånger i veckan under sommaren). Lite kul eftersom den visade sig vara riktigt fin med en del klurigheter och massa bra cykling.
Här fanns också lite sten:
Man kunde ta bilder uppifrån. Extreme!
Här verkar gaffeln skärpt till sig igen:
Mullig mossa:
Ash hittar lite rötter:
Hoppsan, det lutar visst lite här:
Slutet av dagen, fint ljus, värkande underarmar, känslan av att jag faktiskt inte glömt allt om hur sån här nerförscykling funkar sen förra året, den väntande pizzan. Mmmmm...
Ash i kvällsljus:
Allt som allt, en helt OK dag =) Runt 5000 höjdmeter, nya stigar, inte ett enda åk på Black8 (den enda markerade leden från toppen av funiculairen) och gamla favoriter i repris (Secret Garden, Chicane, White 8). Vi hann aldrig åka Poundstretcher som tydligen också är en ny stig från funiculairen som de hittade i slutet av juli i somras. Får spara den till en annan gång...