[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Balkongen ska bytas så jag måste tömma bra-att-ha-förrådet med värdelösa cykelprylar.

Skänkes mot avhämtning (men tar gärna ett par platta pedaler i byte) hemma hos mig i Sköndal eller i närheten av jobbet (Skeppsholmen) under dagtid.

Bilder längst ner.

Plastkärmar 700C 45 mm komplett med egolapp. Rostiga metalldetaljer men skärmarna är hela. Lämplig till vinterpendlare eller annan fulcykel.

Styrstam 80 mm, diameter 25,4, ganska kraftig rise. Rostiga skruvar, annars helt okej.

Rakt styre Easton EA50, kom med en beg. cykel och är kapat 54,5 cm. Diameter 25,4
borta!

Ställbar styrstam Kalloy Uno, 25,4. Rostiga skruvar men okej i övrigt.
borta!

_1060482.jpg

_1060484.jpg

Senast ändrad:
200x57 dämpare sökes! Typ monarch eller liknande inte svindyr gärna med piggyback. Räcker med en r men en rc3 funkar också eller motsvarande hos andra tillverkare.

Skulle behöva en ca 50 mm lång styrstam för 31,8 mm-styre. Behöver inte vara något snofsigt, ska bara pröva hur det känns. Någon i Göteborgstrakten som har en sådan att avvara för en human peng?

Söker shimano y1rk11000 dvs 11-klinga till 11-delad kassett (m7000 i detta fallet). Cyklister hordar och tänkte slippa betala bike24frakt.

Edit: fick svar på en gång! Nu är drev på väg. Heja happy!

Senast ändrad:
Jag söker bakhjul (eller hjulset) med fotbroms. Oväxlat eller med växlar. Helst de häftiga duomatic :)

Helst 559 men 622 funkar bra också. Kan rikta fälgar och renovera nav om det behövs.

Helst i Göteborg.

Senast ändrad:
15286574586856763050940787022103.jpg

Någon som är intresserad av denna udda fågel? Merida Al-Bon-Tech från gissningsvis 90-92. Utrustad med Exage 500LX. I stort sett allt utom sadelstolpe och sadel finns vid sidan om. Började plocka men ångrade mig när jag insåg att den är lite speciell.

Vad är då speciellt? Förutom den fräsiga färgen är det nog en ganska tidig alu-ram, med limmade muffar och baktriangel i stål. Säkert en skitdålig cykel men lite kult.

Finns i Huddinge. Extremt gratis.

Oxr: en jobbarkompis hade en sån... fascinerande då det samtidigt fanns jättesnygga hojar så designade nån som måste varit stenad denna färgskala.. ;)
Tror fö faktiskt att den fortfarande rullar hos en fd kollega...

Byter ett par Shimano pd-m505:or mot ett par plattispedaler. Sitter på en gammal Scott Scale 60 som jag tänkte fixa till.
Ser slitna ut, men lagren rullar fint o känns ganska glappfria!
Fixar bilder vid intresse.
Har inga cykelskor så kan ej kolla clips-funktion...

Sökes: singlespeed kedjespännare
Gärna typ Gusset, som man låser i växelörat, ej fjäderbelastad.

chgu-bachelor.jpg

20 tums mtb sökes:

Prövar i tråden. Söker efter en mtb i 20 tums ramstorlek, årsmodell mellan 1988-1998... Betalar vad som begärs (läs: inte snål med pengarna). Ramen måste vara i acceptabelt skick då jag vill minimera jobb som måste göras på ramen. Vill helst inte låsa in mig till specifikt märke eftersom jag måste jobba brett... men Sunn, Bridgestone, Diamondback, Rocky Mountain och Kona vore trevligt... och skulle det vara så att någon har en Zitrus..då skulle jag antagligen bli paralyserad för en stund... ;)

MVH: Robert

Senast redigerad av en moderator:
Cyklade HalvVättern och tappade en skruv och bricka till mina shimano SPD-SL klossar.

Är det någon som har det liggande? Eller förslag var jag kan köpa. Självklart får du peng till porto och skruv!!! Bor i Sthlm.

Clip_Shimano.png

Senast ändrad:
oxr sa:
Någon som är intresserad av denna udda fågel? Merida Al-Bon-Tech från gissningsvis 90-92. Utrustad med Exage 500LX. I stort sett allt utom sadelstolpe och sadel finns vid sidan om. Började plocka men ångrade mig när jag insåg att den är lite speciell.

Vad är då speciellt? Förutom den fräsiga färgen är det nog en ganska tidig alu-ram, med limmade muffar och baktriangel i stål. Säkert en skitdålig cykel men lite kult.

Finns i Huddinge. Extremt gratis.

Ja var lite sugen på en sån när det begav sig, fast modellen över med LXutrustning.
Vill minnas att det var väldigt kort reach på den så den borde vara en bra fulcrossgrund.

/T

Glupo! sa:
Cyklade HalvVättern och tappade en skruv och bricka till mina shimano SPD-SL klossar.

Är det någon som har det liggande? Eller förslag var jag kan köpa. Självklart får du peng till porto och skruv!!! Bor i Sthlm.

Fick precis nya klossar med posten. Brickor och skruvar ingår, så du kan få ett par av mina gamla.
Bor i Tyresö och jobbar i city.

Stumpy sa:
Glupo! sa:

Fick precis nya klossar med posten. Brickor och skruvar ingår, så du kan få ett par av mina gamla.
Bor i Tyresö och jobbar i city.

Sweet! Det är taget. Skickar ett PM så syr vi ihop det.

Senast ändrad:
RobertVennberg sa:
20 tums mtb sökes:

Prövar i tråden. Söker efter en mtb i 20 tums ramstorlek, årsmodell mellan 1988-1998... Betalar vad som begärs (läs: inte snål med pengarna). Ramen måste vara i acceptabelt skick då jag vill minimera jobb som måste göras på ramen. Vill helst inte låsa in mig till specifikt märke eftersom jag måste jobba brett... men Sunn, Bridgestone, Diamondback, Rocky Mountain och Kona vore trevligt... och skulle det vara så att någon har en Zitrus..då skulle jag antagligen bli paralyserad för en stund... ;)

MVH: Robert

Hade otur idag. Hittade en Diamondback på blocket för 2 dagar sedan med dålig bild. Den enda infon jag hade i annonstexten var att den hade shimano stx. Lite efterforskningar via diverse forum och googling visade det sig troligen vara en original Ascent från 94 med rätt ramstorlek. Perfekt tänkte jag! Ringde och hörde mig för om den igår och den var perfekt i lacken och välhållen.
Fick sms av damen att den var såld idag trots att jag ringde igår och hon lovade att hon skulle vänta till efter midsommar då hon själv var bortrest nästa vecka.

Det var riktigt synd! ;)

Jag letar efter flatbar bromshandrag med kort reach till side pull bromsar. Letar också efter en super lång qr (minst 150mm) så jag kan sätta fast hjulet i riktstället.

Finns det nån som har ett qr baknav med shimano body för 10 delat racer och som är för skivbroms? Spelar ingen roll om det är centerlock eller 6 bult.

20180616_185543.jpg
ollibolli sa:
Hej!

Söker cantileverbroms typ Shimano CT-91 eller dylikt. Ska användas till framgaffel med extremt smalt mellan fästena för bromsen (typ 55 mm), enligt lite googling ska dessa bromsar vara en av få modeller som kan fungera.

Tycker mig se den typen av bromsar på alla möjliga äldre cyklar så jag vill kolla om någon kanske har ett extra par liggandes? Har tyvärr inte mycket att byta med, men betalar givetvis frakt + ev. symbolisk summa som tack för hjälpen om någon kan tänka sig att skicka!

Såg du sökte lite bromsgrejer..
Har ett nytt kit liggande här. Dock svarta.

Har någon ett mtb bakhjulsnav liggande med 28 hål.
Här kikat runt lite men priset för dessa är ju mer än dubbelt va hela hojen är värd..
Tja helt bakhjul 26" funkar ju det med förstås.(fälgbroms på hojen)

Stockholms området..

Senast ändrad:
Jag har en Deore XT 10-delad bakväxel i använt men bra skick som inte kom till användning.
Bytes mot 9-delad bakväxel (minst SLX), eller ett 24" fälgbromsbakhjul med shimanobody. Finns i Lund.

Nu har jag fått en 700c för mycket och en 26" - cykel för lite igen. Förra gången misslyckades bytet men denna gången har jag en lite finare Raleigh Granada från 1986 med Reynolds 531. De flesta delarna är bytta / räddade härigenom och några är nyköpta. Den går att få i princip helt med bockstyre också men jag saknar stam isåfall. Den är 60/61cm hög och 57/58cm lång (cc).

Jag söker äldre finare MTB / touring för 26" fälgbroms. Helst komplett cykel (hjul har jag dock) men ram räcker. Helst muffat stål och typ något i stil med typ Miyata ridge / trail runner från början på 90. Kanske bridgestone MB1/2. Kanske en gammal Trek eller Univega? Surly är såklart alltid superintressant också (men då med pengar mellan). Storlek L / XL (jag är 187cm). Eller någon form av longtail / lastcykel.

Sadeln ser sne ut men det är den såklart inte. Fler bilder finns.

Finns i Göteborg.

1_P6180001-768x576.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp