[Räcer, Tour dö Svartedalen] 144km, Lördag, Franssons, OBS 10:00 OBS

0range

Aktiv medlem
****OBS****

Ny startid kl 10:00

****OBS****

Yr lovar uppehåll, Mont Ventoux körs på TdF så varför inte köra en liten uppvärmning runt svartedalen innan afterbiken med TdF.

Längd: 144km
Höjd: sammanlagt 972m
Riktning: Motsols
Fart: 32+
Fika: Stenungsunds Golfkrog
Afterbike: Paddington http://www.paddingtons.com/
Bikeroutetoaster: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=67802
Bild-7.jpg ht=645

Senast redigerad av en moderator:
Hänger med.
Fina vägar, men det är trevligare att vika av före Lilla Edet och köra via Mjösund, fast det är 14 km kortare.
Vägen mellan Ucklum och Spekeröd är inte så kul, men alternativet innebär ännu mer grusvägar.

Jag bestämmer här som enväldig trådskapare att turen börjar kl 10:00 imorgon.

Hoppas alla som bestämmt sig för at följa med uppfattar detta.

Ok, då blir det sovmorgon och snitt på 35 för att hinna hem i tid... ;-) Ses imorgon!

/Leo

Asch. Tebax i Götlaborg nu i alla fall, men vi har våra sista gemensamma semesterdagar tillsammans i helgen jag och frun, plus att vi får besök imorgon så det blir till att vackert stanna hemma och grilla och dricka rödvin. Stackars mig.... ; )
Men i veckan blir det både lvg och mtb, samt långtur lvg nästa helg. Tjoho! Ses då : )
Kör hårt och fläska ut en fin RR därefter.

Jag snackade lite med Leo idag om en tur söderut på söndag oxå och det verkar bli flott väder enl yr :-) Bor i närheten Åsa så jag skulle hoja norrut och möta upp dom som startar i Göteborg någonstans mellan Åsa och Göteborg.

Starttid och rutt Leo?

/Fredrik

Tänkte stå vid Bohus fästning runt kvart i eleven och ta rygg på klungans siste man/kvinna...

Hejhopp!

Det blev ju en alldeles fantastisk dag på cykeln idag, vilka vägar!!! Har ju aldrig cyklat i området runt Lilla Edet och Svartedalen, men det här var bland det finaste jag sett av landsvägarna. :-)

Vi var tre stycken som rullade iväg från Franssons vid tio, jag, 0range och Gerhard. Lite sned sidvind/medvind hade vi fram till Kungälv och det rullade på bra. Strax efter Kungälv anslöt även vito. Vid Lilla Edet hade vi ett snitt på 35.3km/h och sen blev det motvind en bit. Golfklubben där vi fikade låg bra till längs vägen och uteserveringen passade fint för oss racersvetton. ;-)

Rätt så bra tur med vädret hade vi också, kom bara en skur mellan Kungälv och Lilla Edet, annars var det torra fina vägar och lite sol mellan molnen också.

När vi kom fram till rondellen vid Kärra, innan Marieholmsbron, så var snittet 34.1km/h. Sen var det transportcykling kvar bara.

Efter en dusch och lite mat blev det after bike på Paddingtons och där satt vi och tittade på sista biten av dagens etapp upp till mt Ventoux. Tack för idag, bra kört alla!

/Leo

ps. imorgon blir det en tiomilare, "Fjäråsrundan", skriver en tråd strax. Här kommer lite data från dagens tur:

trip dist 130.11km
ride time 3.50.43
avg speed 33.80km/h
max speed 70.50km/h
trip alti 788m
max alti 134m
avg climb 2%
max climb 9%

snittpuls 143
maxpuls 183

karta090725.jpg ht=621

diagram090725_1.jpg ht=440

backen090725.jpg ht=470

Dagens backe, som låg i Svartedalen, den var fin! :-)

Mycket bra tur. Tack för all vind ni andra tog, jag var inte direkt den starkaste idag (som väntat). Det var antal gånger i slutet jag inte hängde med riktigt (vi körde 40 km/h i motvind) med leo och vito som drog, tack för att ni väntade in mig.
130 km (vi genade lite i slutet för att hinna se slutet på Touren)
33.7 km i snitt
Rondellen vid Backa fram och tillbaka var det 122 km med 34,4 km/h i snitt.

Fantastiska vägar (i stort), blandning av raka snabba med mindre asfaltsvägar i skogen. Bara vägen Franssons-Backa samt gamla E6 Ucklum-Spekeröd som är tråkiga. (Fast på E6 gick det undan idag, så jag hann inte känna efter). Vägen över Svartedalen var vacker, men jag hann knappt se efter.

Turen upplagd här:
http://www.runsaturday.com/Speed/tabId/64/activityId/115738/subView/Speed/Default.aspx

happy-Svartedalen2009-07-25.jpg ht=653

Lite väder info, bra med vind idag. Siffrorna nedan är lite i underkant, förutom för delen inne i Svartedalen där det var lite mer skog som tar vind.
Det regnade lite lätt, men det torkade up.

svarte_vader.jpg ht=435

Dagens tur kan beskrivas med ett ord. Maxat!

Snabbt som satan: 55km/h i 2km på platten :D
Otroligt vackert: biten mellan Stora Höga och kode måste vara den vackraste vägen i gbg-trakten.
Byigt: byig kraftig sidovind kan lätt få en hoj med högprofilhjul att hoppa en meter i sidan om man inte är beredd.
Smärtsamt: det gick fort när vito och leo drog på.
Blött: men bara om en foten..... tacka sidovinden för det :-)
Trevlig afterbike: borde vara obliogatoriskt efter varje tur.

// 0range från cjmax dator(orkade inte logga ut)

ps. t-röd is the shit

cjmax skrev:
-------------------------------------------------------
> Dagens tur kan beskrivas med ett ord. Maxat!
>
> Snabbt som satan: 55km/h i 2km på platten :D

Här en av de snabba bitarna, snitt på 44.8km/h i nästan en mil. :-)

fartstracka.jpg ht=471

/Leo

Kanonskön cykeltur :)

Roligt att få cykla med trevliga happygrabbar "hemmavid" .)

Årets högsta pulsnotering blev det också,bakom mr Leo i någon av backarna :)

/Viktor

Tyckte att jag även kände igen Leo, spottade er utanför Bikeplace Kungälv när jag var påväg hem.
Ropade lite blygsamt ett par gånger men ni stod vid rödljuset och hade annat för er. :)

Tillbaka
Topp