[RR] Fargo inkörningstur
Jag fick byggde ihop ett stycke Salsa Fargo för tre veckor sedan och det började vara dags att göra en riktig inkörningsrunda. Visst har jag gjort några turer på några timmar med den tidigare, men cykeln är planerad för mera än så.
Provpacking. Full vinterutrustning, inklusive kök för att smälta snö, ryms utan problem. Temperaturen var ca -6°C, så jag lämnade det långa liggunderlaget hemma. Ett lång liggunderlag till och utrustningen fungerar ner till kanske -23°C utan problem. Ingen ryggsäck behövs.
Efter att ha läst en godnattsaga för barnen gav jag mig av kl 21. Först cyklade jag 50 minuter genom stan...
... och kom sedan till Förbjudna Skogen, som knappt var cykelbar.
Utsikt tillbaka mot stan.
Ställvis fanns stig som gick att cykla på.
Läger 20 meter från stranden efter två timmars cykling.
Efter en hyfsat god nattsömn blev jag väckt av den första Sverigebåten kl 6:30. Jag drack kaffe och åt gröt samt beskådade den andra båten på väg in till hamnen.
En annan vy över mitt nattläger.
Som synes är ett kort (120 cm) Thermarest Prolite 4-liggunderlag i minsta laget. Sovsäcken kompenserade dock för värmeförlusterna.
På väg igen kl 7:30.
Havs(is)utsikt
På väg hemåt på en väl underhållen cykelväg.
Utsikt mot hamnen.
Bara 8 km kvar.
Salsa marknadsför sin Fargo som en "Offroad Adventure Bike", och för det ändamålet förefaller den vara mycket väl lämpad. Det kommer att bli många goda turer med den ännu.
Edit: Picasa ger nu ut bilder i 640 pixels bredd.
Provpacking. Full vinterutrustning, inklusive kök för att smälta snö, ryms utan problem. Temperaturen var ca -6°C, så jag lämnade det långa liggunderlaget hemma. Ett lång liggunderlag till och utrustningen fungerar ner till kanske -23°C utan problem. Ingen ryggsäck behövs.
Efter att ha läst en godnattsaga för barnen gav jag mig av kl 21. Först cyklade jag 50 minuter genom stan...
... och kom sedan till Förbjudna Skogen, som knappt var cykelbar.
Utsikt tillbaka mot stan.
Ställvis fanns stig som gick att cykla på.
Läger 20 meter från stranden efter två timmars cykling.
Efter en hyfsat god nattsömn blev jag väckt av den första Sverigebåten kl 6:30. Jag drack kaffe och åt gröt samt beskådade den andra båten på väg in till hamnen.
En annan vy över mitt nattläger.
Som synes är ett kort (120 cm) Thermarest Prolite 4-liggunderlag i minsta laget. Sovsäcken kompenserade dock för värmeförlusterna.
På väg igen kl 7:30.
Havs(is)utsikt
På väg hemåt på en väl underhållen cykelväg.
Utsikt mot hamnen.
Bara 8 km kvar.
Salsa marknadsför sin Fargo som en "Offroad Adventure Bike", och för det ändamålet förefaller den vara mycket väl lämpad. Det kommer att bli många goda turer med den ännu.
Edit: Picasa ger nu ut bilder i 640 pixels bredd.
Senast redigerad av en moderator: