RR- Mtb i Big Bear, Los Angelse, CA.

Lisis

Medlem
Här kommer ett litet ride report från USA.

I Big Bear, som från ligger ca 2 h bilfärd öster om LA, finns det massa bra mtb! En nationalpark med skidåkning på vintern och hiking, paddling, cykling mm på sommaren. Omnämns som mtb mecca i guidbeöcker och det kan man hålla med!

Vi hyrde cyklar på plats: bvbikes.com. Cyklarna var helt ok och det fanns en del att välja på, heldämpad, hardtail, citybikes mm. Man kunde om jag minns rätt även hyra lvg. (Tour of Carlifonia passerade i år Big Bear.)

Vi trampade moturs runt sjön för att kolla läget ihop med vårt övriga resesällskap. Sedan körde vi en riktigt fin tur på nordöstra sidan av sjön. Vi trampade upp till Hanna Flats Campground och körde en otroligt fin singel track ner till Grout Bay. Denna slingriga superfina stig var en av de finaste o roligaste singeltracksen jag cyklat någonsin, den gick mestadels nedåt men över små kullar och i mindre raviner. Denna skall man inte missa om man har vägarna förbi! och det lär finnas fler pärlor.

Sedan hade vi inte så mycket tid kvar så vi trampade resten an vägen runt sjön och tillbaka till uthyrningen. Några kompisar testade senare den liftburna åkningen i skidsystemet som tydligen var riktigt rolig.

Här finns lite info om stigar:
http://adventurehostel.com/BigBearLakeMountainBikeTrailGuide.html#GroutBay

På uthyrningen fick man en karta med vägar/traktorstigar/stiga utmärkta. De som är markerade som singel tracks är säkert alla riktigt fina. De på uthyrningen kan ge bra tips.

Tyvärr inga kort från denna tur. Den vattentäta kameran gav upp i Florida. Men vi cyklade även racer uppe i Napa, San Fransisco, fin cykling där med och med nyinköpt kamera.

Men har googlat lite:

MTN_BKING.jpg ht=480

bigbear4.jpg ht=417

Lite osäker om detta är från big bear, men iaf representativt för vissa delar vi passerade.

/Lisa

Sådärja... Gör oss avundsjuka du.... bara gör de....

Grattis :D Hoppas ni hade de kul.

Håller med, bra att bilderna är utelämnade. Jag har tillbringat 14 dagar i Kalifornien helt utan cykel så jag vill inte veta vad jag missade. Men med tanke på hur det ser ut där så kan jag vagt ana..

Tillbaka
Topp