[VR 2011] - Conti Test Team, Vätternrundan sub7.30 tråden - Nu i mål på 7.12 - bilder finns på bloggen

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
[VR 2011] - Conti Test Team, Vätternrundan sub7.30 tråden - Nu i mål på 7.12 - bilder finns på bloggen
*** Mer info om Conti Test Team finns på blogggen http://contitestteam.blogspot.com/ ***
----------------------------------------------------------------------------------------

Det blir en ny satsning på sub 7.30 inför Vätternrundan 2011. I år grejade vi 7.24, nästa år kan det gå fortare än så.

Här kommer en presentation av cyklisterna i Conti Test Team 2011. Vi har valt att minska klungan till 42st cyklister. Reservlistan är öppen för alla, men ingen turordning gäller. Anmäl gärna intresse i tråden.

Alexander Wennergren,Helm, Göteborg
Anders, Wessling, Gävle
Carl Mölleborn, Stockholm
Cato Rokne, Oslo
Daniel Fredriksson, Stockholm
Daniel Nyström, Göteborg
Erik Vrang, Stockholm
Fredrik Lindström, Gävle
Gabriel Nyström, Göteborg
Henrik Montelin, Sundsvall
Henrik Öijer, Falun
Janne Aarnseth, Göteborg
Johan Hovgren, Bålsta
Johan Lidö, Bålsta
Johan Mölleborn, Stockholm
Jonas Göransson, Göteborg
Kristian Hauglum, Oslo
Lars Pennman, Göteborg
Leo Ranta, Göteborg
Magnus Jarl, Linköping
Magnus Olander, Stockholm
Marius Jørgensen, Oslo
Martin Johansson, Göteborg
Mats Pihlström, Stockholm
Mattias Lundqvist, Göteborg
Mikael Carlsson, Bålsta
Mikko Pietilä, Göteborg
Niklas Källström, Stockholm
Ola Alsterholm, Göteborg
Patric Alm, Göteborg
Patrik Kagevi, Uttran
Peder Olsson, Sundsvall
Peter Löfgren, Göteborg
Peter Oom, Onsala
Pontus Andersson, Stockholm
Stefan Jonsson, Bålsta
Svein Hetland, Oslo
Tomas Nordqvist, Sundsvall
Toni Arndt, Stockholm
Ulrik Nilsson, Göteborg
Viktor Karlin, Stockholm
Viktor Torstensson, Kungälv

Reservlista:

* Daniel Friberg
* Carl Ressel/tirfing
* Petter Gisslén
* Martin Gustafsson
* Niclas/Bjani
* Lars Björnberg
* Hugo/hupe
* Andreas Viberg/Anvib
* Joakim Quensel/supetramp
* Markus Lindholm/Rock
* Patrik Karlsson/PatrikK
* modesty
* Jörgen Olsson/bugge

/Leo Ranta, teamleader Conti Test Team 2011

Senast ändrad:
Ser bra ut det där, sub 7.30 blir nog inga problem alls:)

Skoj! Ett otippat namn där. Trodde inte Aktivitus-Mattias ville köra VR.

Betalad och klar.
Bara 10 månader till så skall man vara race-ready också!

Senast redigerad av en moderator:
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Skoj! Ett otippat namn där. Trodde inte
> Aktivitus-Mattias ville köra VR.

Inte alls! Det skådade jag i stjärnorna redan 2006.

Bilagor

• baba-ajmery-astrolog-1901848486.jpg
    baba-ajmery-astrolog-1901848486.jpg
    49.2 KB · Besök: 92
Så det var här alla göteborgare var... ser ut att vara ett grymt starkt gäng även denna gång!
Ska bli ett nöje att vara med på rejäla onsdagspass hela våren!

jag vet inte riktigt vad som blir mest spännande
vilken tid ni kör på eller vad smiley lyckas deala till sig för spons
min röst på smiley
vad blir det i år?
betalt träningsläger på mallis 4 mån?
följebil som smiley få behålla efter loppet?
sponscyklar?

Det ser ut som ett starkt lag, ni ska inte sikta lite högre nästa år eftersom ni klarade 7:30 redan i år?

Varför inte ha ett eget namn förresten? Sponsorer kan man ju ha ändå utan att man identifierar sig som ett varumärke.

fredrikw skrev:
> Det ser ut som ett starkt lag, ni ska inte sikta
> lite högre nästa år eftersom ni klarade 7:30
> redan i år?

De kanske siktar högre inofficiellt om förutsättningarna dagen det gäller är de rätta? Men om det är kraftig vind och ösregn och de ändå kommer i mål under 7.30 så är det jäkligt bra ju!

geologen skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det ser ut som ett starkt lag, ni ska inte
> sikta
> > lite högre nästa år eftersom ni klarade 7:30
> > redan i år?
>
> De kanske siktar högre inofficiellt om
> förutsättningarna dagen det gäller är de
> rätta? Men om det är kraftig vind och ösregn
> och de ändå kommer i mål under 7.30 så är det
> jäkligt bra ju!

Namnet är än så länge inte helt spikat, därav årets Conti Test Team än så länge.

Som jag skrev i första inlägget, "I år grejade vi 7.24, nästa år kan det gå fortare än så.". Om väder och vindar är med oss är det svårt att spekulera om sluttiden, men under 7.30 blir det.

/Leo

Med handplockade cyklister klarar ni årets tid! Lycka till

Leo skrev:
> Namnet är än så länge inte helt spikat, därav
> årets Conti Test Team än så länge.

Ok, tänkte mest att tiden kanske var mogen att ha ett eget namn för denna återkommande satsning istället för att låta sponsorn vara namnet. Känns lite mer självständigt på något sätt. Sponsorer kan man ju ha ändå :)

> Som jag skrev i första inlägget, "I år grejade
> vi 7.24, nästa år kan det gå fortare än så.".
> Om väder och vindar är med oss är det svårt
> att spekulera om sluttiden, men under 7.30 blir
> det.

Det låter rimligt, fast nog har ni kapacitet nog att sticka ut hakan och flytta fram målflaggan lite =)

evo skrev:
> Ser bra ut det där, sub 7.30 blir nog inga
> problem alls:)

+1

Blir kul att följa.
/Patrik

Ni kunde ju heta KBCK hangarounds ? Förutom Calle, Mollo och Danne som kör med KBCK-tröja. ;)

Skogling skrev:
> Ni kunde ju heta KBCK hangarounds ? Förutom
> Calle, Mollo och Danne som kör med KBCK-tröja.
> ;)

Glöm inte Toni;-)

Detta känns väldigt intressant... Leo: sätt upp mig som reserv!!

Martin Gustafsson

Riktigt kul att vi fått med hela 6 st cyklister med Bålsta-anknytning. Kommer att gå som en dans när Stefan A, Stefan J, Micke C och Johan L kommer med, en rejäl förstärkning.

Detta blir mitt sista år i cykellivet med en sån här hårdsatsning, allt fokus nu sen får familjelivet efter VR2011 ta över. Känner mig verkligen taggad som aldrig förr. Tränade nog för hårt för nära inpå i år, skall göra som Tony och vila rejält sista veckan.

Hoven

Har varit borta från happy några dagar vad har hänt har Sverige äntligen fått ett pro tour lag
vad häftigt! vilka tävlingar skall dom köra nästa år? var hittar man mer info?
kollade förbundets sida knappt någon på listan har ju tävlingslicens men det kanske ordnar sig till nästa år.

ett stort lycka till nästa år

//Per

Jag har hört att cyklisterna får en årslön på runt miljonen. Men det är bara inofficiella siffror.

Öijer skrev:
> Jag har hört att cyklisterna får en årslön på
> runt miljonen. Men det är bara inofficiella
> siffror.

euro eller? vilka cyklar kör dom på? hur skall kläderna se ut
frågorna är många men svaren tvetydiga för Sveriges nya
pro tour lag, undrar om cykelcity lägger ner nu?

Angående tävlingslicenserna: har du kollat i utlandet...?

schäfer skrev:
> euro eller? vilka cyklar kör dom på? hur skall
> kläderna se ut
> frågorna är många men svaren tvetydiga för
> Sveriges nya
> pro tour lag, undrar om cykelcity lägger ner nu?

Lettisk lats hörde jag något om.

Hoven skrev:
> Riktigt kul att vi fått med hela 6 st cyklister
> med Bålsta-anknytning. Kommer att gå som en dans
> när Stefan A, Stefan J, Micke C och Johan L
> kommer med, en rejäl förstärkning.
>
> Detta blir mitt sista år i cykellivet med en sån
> här hårdsatsning, allt fokus nu sen får
> familjelivet efter VR2011 ta över. Känner mig
> verkligen taggad som aldrig förr. Tränade nog
> för hårt för nära inpå i år, skall göra som
> Tony och vila rejält sista veckan.
>
> Hoven

Jag bor i Kungsängen och Calle Mölleborn i Bålsta så vi borde kunna få till fina träningar:)

Kör hårt Hoven det där grejjar du lätt se bara till o hålla dig frisk.

Hoven skrev:
> Tränade nog
> för hårt för nära inpå i år, skall göra som
> Tony och vila rejält sista veckan.

Haha, jag var ju tvungen efter att du hade helkränkt mig helgen innan VR. Men det gick ju bra.

Kul satsning Leo!

/Toni

Intresset för snabbgrupper är stort inför inför VR 2011.
Jag är intresserad av att ansluta mig till reservlistan för Conti Test Team 2011 eller vara med i en annan snabbklunga om någon håller i organisationen.
Körde in på 7.19 tim i VR 2010 efter vi blivit ifattkörda av Conti Test Team före Gränna och sedan kört med den till Jönköping för att senare ansluta till Hovets sub 7 klunga.

/Niclas

Hej Leo !Jag är väldigt intresserad Leo och jag vill gärna att du sätter upp mig på reservlistan.
Mvh Lars Björnberg

Senast redigerad av en moderator:
Hej Jag är också intresserad av att vara med på reservlistan sub 07.30.

/Hugo

Hej,
sätt gärna upp mig på reservlistan.

Mvh Andreas Viberg
Valhall/Vallentuna

Bra där anvib du lär bli ett bra tillskott så snabb du är.

Ser ut att vara ett starkt lag, kul.

Sätt gärna upp mig på reservlistan. Körde VR 2010 på 7.24.

Mvh
Patrik Kagevi
patrik.kagevi@alfalaval.com

Kagevi skrev:
> Sätt gärna upp mig på reservlistan. Körde VR
> 2010 på 7.24.

Huhum... Din fru kom precis förbi och var mycket säker på att ni hade bestämd att du INTE ska cykla VR 2011 :-)

/Toni

kitzblitz skrev:
>
> Huhum... Din fru kom precis förbi och var mycket
> säker på att ni hade bestämd att du INTE ska
> cykla VR 2011 :-)
>
> /Toni

Världen är liten. Efter en rolig runda 2010, så är jag helt säker på VR2011 på ett eller annat sätt. Jag och min fru har väl inte diskuterat den saken färdigt än...

Ahja Danne har försökt övertala mig till det här så jag sätter väll upp mig på reservlistan.

Markus Lindholm
markus@alvikscykel.se

http://www.teamhighchaparral.se/doc.asp?M=100000567&D=600002065&L=SE

Började läsa deras "genomförande" för VR2010 och tyckte det var misstänkt likt Leos upplägg. Mycket riktigt längst ned står det "upplägget är kopierat..." man har plankat rakt av från happymtb VR2009 Finax. Nu gick det ju tydligen riktigt bra för dessa gossar iår då deras slutid blev 7:41.

CCT leder utvecklingen

Hoven

Hoven skrev:
> http://www.teamhighchaparral.se/doc.asp?M=10000056
> 7&D=600002065&L=SE
>
> Började läsa deras "genomförande" för VR2010
> och tyckte det var misstänkt likt Leos upplägg.
> Mycket riktigt längst ned står det "upplägget
> är kopierat..." man har plankat rakt av från
> happymtb VR2009 Finax. Nu gick det ju tydligen
> riktigt bra för dessa gossar iår då deras
> slutid blev 7:41.
>
> CCT leder utvecklingen
>
>
> Hoven

You bet! Och inför nästa år tar vi ytterligare några stora kliv framåt. Det gäller att leda strömmen, inte följa den. ;o)

/smiley

p.s. Leo är för ödmjuk för att vräka ur sig något liknande. :o)

Det gick inte helt långsamt till jobbet idag, trots 5 vilodagar på grund av sjukdom inför idag. Är det start snart?

Påminner alla om att anmälan(som jag mailat ut till alla 42st), ska vara betald och klar senast fredagen den 27 augusti. Därefter går det inte längre att anmäla sig till de reserverade platserna i startgruppen.

Om ni vet att någon på listan inte läser sina mail, påminn personen, tack!

/Leo

Tillbaka
Topp