"När jag blir diktator..."

Är själv hundägare och ogillar när andra hundägare inte plockar upp efter sig.
Men om jag fick välja mellan att ha lite hundbajs liggandes eller leva i en diktatur så är nog valet ganska lätt!!

Vi människor är ju förresten ganska bra på att skita/skräpa ner också! Tänk dig alla som står o pissar i trappuppgångarna i städerna, alla idioter som eldar plast o skräp så att det luktar pyton o blir giftig rök, alla som slänger skräp eftersig bara för att dom är slöa o inte orkar ta med sig det till en sopkorg, alla som spottar ut tuggummi i naturen o i stan, alla som slänger snus o fimpar lite här o där!! Tycker att vi vanliga svensson måste skärpa oss!!

Thomas skrev:
-------------------------------------------------------
> När jag blir diktator ska jag förbjuda LVG-prat
> och annonser på happymtb. Kanske tillåta CX som
> topic men bara kanske...

MTB och diktatorskap går inte ihop.

LVG är totalitärt, stilrent kliniskt och förknippat med djup och fokuserad religiös dyrkan av såväl personer som vissa tillverkare/märken. Till naturen diktatoriskt, klart, tydligt och således tryggt på alla punkter.

MTB är ju bara nåt slags löst, flummigt, viljelöst, hiphopande bestående av typer med helt inkonsekvent tyckande vars vokabulär begränsar sig till sjukt fett awesome 29er.

När jag blir diktator kommer jag förbjuda att lägga snö, grus eller löv på cykelbanorna. Likaså kommer jag göra en av bilfilerna på gatar med flera filer till cykelfält. Bilarna kommer inte få svänga höger på sådana gator utan det blir zonindelning som i Götet eller Östermalm.

Jag kommer också förbjuda alla som cyklar för okoncentrerat eller som kör om på högersidan eller som inte har lampor eller som har blinkande lampor eller som har sämre cykel än jag och ändå orkar cykla om.

"När jag blir diktator..." Skulle uttryck och seder förbjudas som:

Det borde du förstå att jag .... ville jag ska inte behöva säga det(förmågan att läsa andras tankar)

Finns det kaffe hemma = betyder inte kan du va snäll och brygga en kopp åt mig.

Opraktiska artighetsregler som, Nä ni är inte alls för tidiga, istället för att säga
VÄLKOMMEN ta något att dricka i ... Medan jag gör min i ordning.

Att inte bifoga Kvitto i ett förslutet kuvert i presenten särskilt vid cykelrelaterat
hur mycket ökar inte blocket annonserna vid juletid

Present kort är inte als personligare en pengar bara omständligare
Cykel hjulet är billigare på butik B men mitt presentkort gäller på butik A

Senast ändrad:
... så skulle jag införa spöstraff för folk som ställer sina cyklar i cykelstället och effektivt blockerar två platser genom att bara använda cykelstödet istället för att parkera som man ska!!

42Hz skrev:
> När jag blir diktator skall jag införa ett
> nationellt hundbajsregister, sedan får alla som
> inte tar upp efter sin hund tvingas jobba där med
> att samla in 'bevis', de får plocka upp skiten
> med bara händer!
>
> (Ja, cyklade över hundskit idag(hoppas hunden
> får rännskita innomhus hos vederbörande!))

Oj, din stackare... det är synd om dig och din cykel :)

Men jag håller med dig plus de j...a hästägarna med

Om bilisterna vill jag inte ens prata om

rback skrev:
> Thomas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > När jag blir diktator ska jag förbjuda
> LVG-prat
> > och annonser på happymtb. Kanske tillåta CX
> som
> > topic men bara kanske...
>
> MTB och diktatorskap går inte ihop.
>
> LVG är totalitärt, stilrent kliniskt och
> förknippat med djup och fokuserad religiös
> dyrkan av såväl personer som vissa
> tillverkare/märken. Till naturen diktatoriskt,
> klart, tydligt och således tryggt på alla
> punkter.
>
> MTB är ju bara nåt slags löst, flummigt,
> viljelöst, hiphopande bestående av typer med
> helt inkonsekvent tyckande vars vokabulär
> begränsar sig till sjukt fett awesome 29er.

Klockren formulering :)

Tob skrev:
> ... ska jag tvinga alla tokförnuftiga
> postordertyskcykelköpare att få cykla på
> italiencanadausaosvosvproduceradecyklarfastdeärti
> llverkadeiasiencyklar. De ska få känna hur det
> känns att cykla runt på dessa onödigt dyra,
> tunga och alldeles för ovridstyva skapelser. De
> ska bara få ha 23 mm däck och 16 ekrar, detta
> trots att alla vet att man måste ha 25mm och 32
> ekrar för att kunna träna säkert.

Aha, de tyska postordercyklarna är alltså inte asientillverkade... man lär sig nåt nytt varje dag :)

rback sa:
Thomas skrev:
> När jag blir diktator ska jag förbjuda LVG-prat
> och annonser på happymtb. Kanske tillåta CX som
> topic men bara kanske...

MTB och diktatorskap går inte ihop.

LVG är totalitärt, stilrent kliniskt och förknippat med djup och fokuserad religiös dyrkan av såväl personer som vissa tillverkare/märken. Till naturen diktatoriskt, klart, tydligt och således tryggt på alla punkter.

MTB är ju bara nåt slags löst, flummigt, viljelöst, hiphopande bestående av typer med helt inkonsekvent tyckande vars vokabulär begränsar sig till sjukt fett awesome 29er.

Så vackert!

Va bra allt skulle bli om JAG va Diktator då skulle jag lägga kriminalvården på entreprenad till typ Vitryssland sen skulle jag förbjuda mer och höja elpriset och skylla på vatten mängden är för stor eller för liten måste nog höja skatten också samt förbjuda Kina import och Usa importen med och sänka lönerna och utöva mer avlyssning av tele skulle även slopa tv avgifter. Nä jag ska nog inte va Diktator ;)

Oskar sa:
Henrik_E sa:
Jag skulle skicka folk som inte punktuerar till Nordkorea.

1. Vilka folk är det som inte punktuerar?
2. Vad betyder ”punktuera”?

* punktuera står inte i någon av de ordböcker jag har tillgång till, men
* punktuell betyder enligt saol "punktvis förekommande"
* punktuera kan alltså tänkas betyda att göra något punktvis förekommande
* punktuell används enligt saob i uttrycket "punktuellt avbildande" om glasögonglas.
* givet denna betydelse står nog de flesta opaka personer som inte punktuerar, dvs är genomskinliga och bryter ljuset på önskat sätt, inför deportation till norkorea (min tolkning, jag vet att det stod "skicka" och kan röra sig om en semesterresa eller möjligtvis statlig representaton/diplomatiska kontakter. men ändå bäst att förbereda en titel till sin biografi över tiden i exil: opak och apart, från punkare till punktuerare)
* en andra betydelse av punktuell i saob, dock (†), är "uppställd i punkter".
* pga föregående punkt tar jag det säkra före det osäkra och skriver detta inlägg i punktform. jag vill varken deporteras eller åka på långväga semester (av klimatskäl)
* punktuell betyder enligt nationalencyklopedins ordlista "som har att göra med eller är knuten till punkt"
* en tolkning av "folk som inte punktuerar" är alltså personer som inte får/kan komma till punkt, kanske för att de blir avbrutna, eller för att de är långrandiga. alternativt avses de engelska uttrycken "get to the point" eller "stick to the point". och det kan jag hålla med om. det kan vara irriterande med folk som inte kan beskriva sin tes kort och koncist, far med osakligheter, svävar ut i irrelevanta resonemang eller rent av gör illvilliga tolkningar och låtsas missförstå.

Senast ändrad:
Drosa sa:
Pfaff sa:
Konkret sa:
JTF sa:
Henrik_E sa:
Jag skulle skicka folk som inte punktuerar till Nordkorea.
Och såna som skriver väll, orginal, Bacho, cyckel, och såna som inte kan uttala Commencal korrekt.
:p
Eller som säger bianschi!

De som särskrivar då!?

Arbetsläger i Gulag!

Mesigt.
Mer passande i sammanhanget:

AA0401E2-0D84-476E-9831-89CD7745AB3F.jpeg

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp