(OT) Gitarrsträngar

Mike_Dee

Ny medlem
(OT) Gitarrsträngar
Köttätande är en totalt värdelös syssla som förbringar utövaren i ett komaliknande tillstånd av emontionell avsaknad.
Köttätandet är knutet till ett ofrivilligt konsumerande av läkemedel och eller andra drogande preparat såsom alkohol. Det är ett faktum att alkoholes inverkan på sinnet och kroppen inte avtar förräns 30 dagar efter konsumtionen. Dessutom reagerar alkohol med de preparat som köttet är förberett med, dvs substanser som är olagliga och farliga om de intas av människor. Såsom de tällväxthormoner och starka vacciner som sprids i köttätarens kropp via det preparerade köttet.
Denna dekokt av misär får konsumenten av kött att bli ett kolli, ett tankelöst alster som går i intelektuella cirklar.
Avtrubbningen är total då falska tankesätt påtvingas konsumenten via olika massmedium, köttätaren får ett snevridet förnuft som inte kan särskilja på gott och ont. Ett resultat som magnetiskt attraherar ångest, död, otur, sjukdom och värst av allt otrohet.
Det ligger i ett samhällsorienterat kontext att bekämpa de krafter som missgynnar populationen och försänker den i en ondsint dvala.
Varje människa med insikt och empati förstår att dödandet av djur är totalt etiskt och moraliskt oförsvarbart.
Det enda sättet till välmående går genom ett gott handlande, att behandla andra såsom man själv vill bli behandlad. Med omtanke och respekt.
Det är människans plats att ansvara över djuren, som storebrodern och beskyddaren.
Inte som utnyttjaren och mördaren.

I den moderna förbifarten försvarar köttätare och de som utför lobbyverksamhet runtomkring köttätandet sin mordiska natur med just, att människan är skapt att äta kött. Ett påstående som inte bara är inkorrekt utan rakt missvisande.

Människorkroppen kan inte spjäka rått kött.
Mäniskans tänder är inte utformade för att tugga kött eller knäcka ben.
Köttätare däggdjur är förbannade med att inte kunna suga i sig vatten utan att endast kunna lapa det i sig. Herbivorer suger/dricker vatten.
Magsyran hos människan är för svag för att kunna nedbryta kött.
Bröstmjölken hos människan är rik på kolhydrater och har en extemt låg proteinhalt, även mycket lägre än andra herbivorers för att hjärnan skall kunna utvecklas korrekt.
Mjölk från köttätande djur har högre proteinhalt.
Mjölk från herbivorer har lägre proteinhalt.
Människans sinne är inte skapt för köttätande.
Människan har inga naturliga egenheter för att äta as, såsom vassa klor eller betar.
Skämt kött är livsfarligt för människor.
Carnivorer kan äta ruttet kött.
Människan känner stort medlidande med andra levande varelser i sin omgivning.
Köttätande hos herbivorer resulterar i avvikande socialt beteende och apati, något som kan observeras hos köttätande människor.

Det finns inga argument för att människan av naturen är skapt för att äta kött, inte ens kommentaren, det är ju gott. Eftersom oberett kött inte är välsmakande, då skal det tilläggas att skalat/styckat kött, räknas som tilberett kött.
Rått kött menas med kött rakt från värden, otvättat.
Människan finner det mycket välsmakande att dricka rå nektar, att äta råa frukter, grönsaker, örter och även rått spannmål (tex vete är mjukt när man plockar det med pekfingret och tummen dessutom smakar det mycket gott).

Senast redigerad av en moderator:
(OT) Gitarrsträngar
-
carnivores-are-awesome-560x418.jpg ht=418

-

(OT) Gitarrsträngar
Jag vet en ganska svagbegåvad kille som är vegetarian.
Han fick frågan:
-Varför är du vegetarian?

Han svarar:
-För att jag hatar djur!!

Hur fan skall man tolka det?
//P

(OT) Gitarrsträngar
props till utlägget, men tyvärr människan är gjord för att äta varierat. Det har gud sagt;)

Att proppa i sig kött varje dag får självklart konsekvenser, kolla på amerikanerna

(OT) Gitarrsträngar
Kommer nu på hur otroligt mycket jag saknat Mike_Dee
Hoppas du ställer upp i valet nästa gång, du har min röst!

BTW funderar på att starta en gruppering med militanta animaner, ja du läste rätt.
Vi kommer leva enbart på kött. Bröd bakar vi på köttmjöl tex. Både nyttigt och gott!!

Senast redigerad av en moderator:
(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns inga argument för att människan av
> naturen är skapt för att äta kött

Vad är människan "av naturen" skapt för egentligen? Jag gissar på: supa, lämna in tipset och knulla. Det är det vi är skapta för. Vi är iaf inte skapta för att cykla.

(OT) Gitarrsträngar
da PEF skrev:
> Jag vet en ganska svagbegåvad kille som är
> vegetarian.
> Han fick frågan:
> -Varför är du vegetarian?
>
> Han svarar:
> -För att jag hatar djur!!
>
> Hur fan skall man tolka det?
> //P
SVÄLT ERA AS!!!! NU HAR JAG ÄTIT ALLT GRÖNT, DÖ, JÄVLA KOSSA, DÖÖÖÖÖ!!!!

Men jag måste göra honom besviken. Själv är jag djurvän, så jag äter inte grönsaker, eller frukt. Vissa undantag för processade grönsaker så som ketchup, och vissa basgrödor som vete, potatis osv. Så allt han äter i grönsaksväg för att svälta djuren, kompenserar jag för genom att minska djurbeståndet. Allt i syfte om att bibehålla den naturliga balansen...
(Också en jäkla motivering med dagens storjordbruk, men den tänker jag hålla fast vid, med en dåres envishet. Det duger ju inte att skylla på att man får kraftiga klökningar av frukt och grönt...)
B!

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> Varje människa med insikt och empati förstår
> att dödandet av djur är totalt etiskt och
> moraliskt oförsvarbart.

Men det gäller bara söta djur va? De man inte tycker om, som mygg, är väl ok att döda?

(OT) Gitarrsträngar
"Ett resultat som magnetiskt attraherar ångest, död, otur, sjukdom och värst av allt otrohet."
Hmmm...nu är ju otrohet ingen bra grej direkt - men jag tycker nog att död och sjukdom smäller högre. Men jag är ju köttätare och tar mig en wirre ibland - så vad vet jag egentligen?

(OT) Gitarrsträngar
Haha otrolig tråd! Så härligt osammanhängande pladder, gillar särskilt kommentaren att man får otur av att äta kött. LoL

PS. Någon mer än jag som vart sugen på en redig stek och Belgisk öl?

(OT) Gitarrsträngar
Jörgen_A skrev:
> Du har en poäng. Men även om man inte vill bli
> vegeterian så kan man ju dra ner på mängden
> kött.
>
> /* Jörgen */

Varför dra ner på mängden kött? Det kött jag och min familj äter (i huvudsak vilt som jag skjutit, eller "ekologiskt uppfödda" lamm från en gård i närheten) har bara käkat vegitabilier i hela sitt liv. Alltså, när jag äter kött, är det egentligen vegitabilier i absolut högförädlad form som jag sätter i mig. Som sagt, bambi burgers är gott!
Det är ju jättebra!

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> Ett resultat som
> magnetiskt attraherar ångest, död, otur, sjukdom
> och värst av allt otrohet.

Otrohet?? Låter som rena sagan i min värld. Mycket har jag hört men att köttätande skulle leda till otrohet, var ligger beläggen för det?

(OT) Gitarrsträngar
Stewe skrev:
> Kan man inte merga denna tråd med bacontråden,
> limma ihop dom med köttklister...

apapap
Man måste äta hästen innan det går att göra klister...

Fascinerande med dessa forumanvändare...
Försvann han i Sundsvall som var kock och aldrig fick svar på sina frågor? eller förvandlades han till geologen?

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> Ett resultat som magnetiskt attraherar ångest, död, otur, sjukdom
> och värst av allt otrohet.

Va? Är otrohet värre än död och sjukdom?! Det hade jag ingen aning om.

/Dag

(OT) Gitarrsträngar
Jag är också besviken över att Trollen blivit veganer. Vad ska man nu skrämma barnen med?

Om det inte vore för att jag undrar om någon annan är i Vegas nu i mars så skulle dessa odödliga ord blivit min tagline:

"Denna dekokt av misär får konsumenten av kött att bli ett kolli, ett tankelöst alster som går i intelektuella cirklar."

(OT) Gitarrsträngar
Hur är det med köttätande växter då? Dom jävlarna får ju tydligen göra hur dom vill. Tycker det är lite dubbelmoral att vara växt och samtidigt äta djur.

(OT) Gitarrsträngar
42Hz skrev:
> Svampar då? De är ju varken växter eller djur!

Mike_Dee verkar ju i alla fall äta dem!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp