[Packa upp] Canyon Nerve AM 7.0
Våndan har varit stor - kommer jag att cykla tillräckligt mycket för att motivera en ny cykel
Funderingarna många - HT eller FS? AM eller XC?
Ska verkligen den gamla trotjänaren från sent 90-tal i kålplast ställas åt sidan? Vad är skivbromsar mot bra justerade V-bromsar egentligen? 80mm slaglängd fram duger gott, varför 150mm fram OCH bak?
Till slut tog jag mod till mig (ivrigt påhejad av frun!) och beställde en fintysk.
Leverans var beräknad till vecka 7. I mitten på vecka 5 fick jag ett mail från Canyon som berättade att min cykel var på väg. I måndags fick jag den levererad av UPS till jobbet!
Här är lite bilder av uppackning och montering:
Första intrycket när jag öppnade lådan... Fy fan vad feta hjul!
Passade på att köpa lite lull-lull oxå
Enligt tysk ordnung så var det en gedigen lunta information som följde med
Reflexer(?), 15mm framaxel, momentnyckel och dämparpump
Momentnyckel
Framhjul
Bakhjul
Föredömlig transportsäkring av baksvingen
Den klassiska uppställningsbilden. Inte ens denna gången protesterade frun! Kärlek!
Gillas...
Dessvärre har jag inte hunnit med någon riktigt testrunda ännu. Rullade lite granna i becksvarta natten på grusvägen där hemma men det är svårt att bilda sig en vettig uppfattning.
Dock så upplever jag att jag sitter VÄLDIGT upprätt och att styret hamnar för nära kroppen
Ska köra lite i skogen först men det lutar åt att jag sätter på en något längre styrtapp och kanske även en sadelstolpen med setback.
Ända lilla smolket i glädjebägaren var att det inte följde med någon vettig tryckt dokumentation till dämparna. Endast en tunn varning-för-allt-amerikansk-folder. Det blev till att surfa på Fox hemsida för att hitta hur jag skulle göra inställningar.
På torsdag ska det bli åka av!!
PS
Ja, vi är nygifta. Jag och frun alltså.
Nerven är min flickvän. Som frun döpte till Big Mama.
DS
Funderingarna många - HT eller FS? AM eller XC?
Ska verkligen den gamla trotjänaren från sent 90-tal i kålplast ställas åt sidan? Vad är skivbromsar mot bra justerade V-bromsar egentligen? 80mm slaglängd fram duger gott, varför 150mm fram OCH bak?
Till slut tog jag mod till mig (ivrigt påhejad av frun!) och beställde en fintysk.
Leverans var beräknad till vecka 7. I mitten på vecka 5 fick jag ett mail från Canyon som berättade att min cykel var på väg. I måndags fick jag den levererad av UPS till jobbet!
Här är lite bilder av uppackning och montering:
Första intrycket när jag öppnade lådan... Fy fan vad feta hjul!
Passade på att köpa lite lull-lull oxå
Enligt tysk ordnung så var det en gedigen lunta information som följde med
Reflexer(?), 15mm framaxel, momentnyckel och dämparpump
Momentnyckel
Framhjul
Bakhjul
Föredömlig transportsäkring av baksvingen
Den klassiska uppställningsbilden. Inte ens denna gången protesterade frun! Kärlek!
Gillas...
Dessvärre har jag inte hunnit med någon riktigt testrunda ännu. Rullade lite granna i becksvarta natten på grusvägen där hemma men det är svårt att bilda sig en vettig uppfattning.
Dock så upplever jag att jag sitter VÄLDIGT upprätt och att styret hamnar för nära kroppen
Ska köra lite i skogen först men det lutar åt att jag sätter på en något längre styrtapp och kanske även en sadelstolpen med setback.
Ända lilla smolket i glädjebägaren var att det inte följde med någon vettig tryckt dokumentation till dämparna. Endast en tunn varning-för-allt-amerikansk-folder. Det blev till att surfa på Fox hemsida för att hitta hur jag skulle göra inställningar.
På torsdag ska det bli åka av!!
PS
Ja, vi är nygifta. Jag och frun alltså.
Nerven är min flickvän. Som frun döpte till Big Mama.
DS
Senast redigerad av en moderator: