[Läsarundersökning] Ge oss dina synpunkter - vinn fina priser! Sista svarsdatum 2/5

Westman

Aktiv medlem
[Läsarundersökning] Ge oss dina synpunkter - vinn fina priser! Sista svarsdatum 2/5
Happymtb_logo_730-448x88.jpg

Vad tycker just du om Happymtb? Delta i Happymtbs läsarundersökning och var med i utlottningen av fina priser!

Läs mer och delta : http://happymtb.org/2011/04/15/lasarundersokning-vad-tycker-du-om-happymtb/

Senast redigerad av en moderator:
Ja, om denna sida tycker jag mycket bra!

Men om man skall vara lite kritisk, så är det väl på tiden med en modernisering.
Färbättringspotentialer:
- uppladdning av bilder, en och en är lite väl stökigt, borde väl kunna hanteras som i Picasa.
- text och typsnitt, man borde kunna dra in storlekar, fetstil, cursiv, etc text i forumet.
- design, lite snyggare och modernerna design på sidan, den är ju lite "grå"
- skapa en app, som anpassas til smart phones

Förslag på förbättringar:
* Ta bort möjligheten att ha en signatur i sina inlägg. Vem bryr sig om "tänkvärda" citat egentligen? I varenda jävla inlägg. En del har ju signaturer som man har svårt att avgöra om dom hör till själva inlägget att göra eller inte. Bort.
* Ta automatiskt bort inlägg som enbart består att ett plustecken följt av ett tal.
* Visa ett hashtal baserat på postarens ip-adress på alla inlägg så man ser när olika användare postar inlägg från samma ip-adress.
* Banna alla användare för evigt som startar en tråd med en trådtitel där man taggat och försker bestämma "hur mycket" OT en OT-tråd är. Exempelvis [50% OT], [1/2 OT] eller [100% OT]. Antingen är det OT eller så är det inte OT. Bort med dom användarna. För evigt.
* Lägg till så man kan se vilka andra användare som har aktiverat "dölj användarens inlägg" mot en. Hur ska man annars veta vilka som hatar en?

* Gillar idén med en pryldatabas där man kan recensera allt från cyklar/komponenter till kläder, skydd, filmer etc.
* Och gör för allt i världen inte så man kan ändra storlek/teckensnitt i inläggen. Allt skulle se ut som ett jävla Lunarstorm efter några dagar. Icke!
* Mobilapp! FTW!

Bra med en läsarundersökning, men glöm inte bort att göra en ordentlig bortfallsanalys innan ni börjar dra slutsatser från den =)

Eric W skrev:
-------------------------------------------------------
> * Gillar idén med en pryldatabas där man kan
> recensera allt från cyklar/komponenter till
> kläder, skydd, filmer etc.
> * Och gör för allt i världen inte så man kan
> ändra storlek/teckensnitt i inläggen. Allt
> skulle se ut som ett jävla Lunarstorm efter
> några dagar. Icke!
> * Mobilapp! FTW!

Eric är vis, jag håller med.

Fyllde precis i, men jag glömde att anmärka på citatfunktionen som pajjar länkar mm. Den kan ersättas med en vanlig blockquote eller en div med ram runtom imo. Dvs bort med förstörande newlines och >-tecken.

Funktion för att se vilka trådar man skrivit i, i sin profilsida eller så.

Straffsparken: Sökmotorn.. Arghh ;)

Jag ÄLSKAR Happymtb. Mitt liv skulle gå i spillror utan den sidan. Var skulle jag annars få ventilera trams när frustrationen över livets andra vedermödor blir för överhängande?

Dessutom användarnas överseende med pajaskonsterna när man faktiskt behöver hjälp. Men egentligen har det ju med medlemmarna att göra och inte själva Happy. Annat än som samlingsplats.

Enkäten fick mig att inse att det finns andra avdelningar utöver 1) forumtramset och 2) köp och sälj..

JT skrev:

> * Lägg till så man kan se vilka andra användare
> som har aktiverat "dölj användarens inlägg" mot
> en. Hur ska man annars veta vilka som hatar en?

+1

;)

Riktigt bra undersökning, den tryckte på rätt punkter faktiskt! Hoppas resultaten/förslagen behandlas väl av de ansvariga..

Det farliga är dock att det ofta är fel personer som svarar (de som inte är nöjda och vill radikalt förändra happy, tex göra om designen eller införa moderering/kastrering av forumet).

Jag tror det viktigaste med undersökningen är att förstå resultatet och att övertala de som svarat fel att harden the fuck up och sätta in pengarna till free ride.

Eric W skrev:
...
> några dagar. Icke!
...

Vad han sa

Fast för guds skull.
Inga appar! Mobilanpassa sidan mer dock.
Men det vet ni förstås redan.

Jag tror idén varit uppe tidigare men föreslår ändå.

Möjlighet att tagga sina inlägg och en filterfunktion för taggarna.
Då kan uppdelningsivrarna filtrera och vi ludditer fortsätta som vanligt.
Hitta på lämpliga taggar kan bli en ny tävling.

/Tobias

Kan inte leva utan happymtb känns det som i alla fall. Det är beroendeframkallande helt klart iaf för min del

Freddemx skrev:
> Kategorier hade gjort det mindre rörigt.

Vi kanske skall ha en mx-kategori med kategorier. :D

Ändra ingenting för jag är för gammal för sådant.
Finns det Happyrullator,org ???

mandel skrev:
> Jag tror idén varit uppe tidigare men föreslår
> ändå.
>
> Möjlighet att tagga sina inlägg och en
> filterfunktion för taggarna.
> Då kan uppdelningsivrarna filtrera och vi
> ludditer fortsätta som vanligt.
> Hitta på lämpliga taggar kan bli en ny
> tävling.
>
> /Tobias

Tror det är så det är tänkt att bli, eller var i alla fall innan uppköp.

Glömde nämna att kunna ha fler meddelanden i in/ut-boxen, det blir ju fullt hela tiden! :)

- Mobil applikation. En proprietär lösning som är dryg att administrera och uppdatera eftersom det handlar om flertalet olika plattformar. Ifall man ska göra en applikation så ska det motiveras med någon typ av hårdvaru-integration och inte för att det är hypat med "appar". =)

+ Mobilanpassad sida. Den är plattformsoberoende och mha. HTML5 kan man även ha viss hårdvaru-integration.

/Martin

Eric W skrev:
> * Gillar idén med en pryldatabas där man kan
> recensera allt från cyklar/komponenter till
> kläder, skydd, filmer etc.
> några dagar. Icke!
> * Mobilapp! FTW!

+1

Jag tycker det är trevligt på Happymtb! Människan är väldigt anpassningsbar ;-)

Hoppas verkligen att alla som vill ha förändring verkligen tar sig tid att svara på enkäten. Så det inte bara är gaphalsarna som får sin vilja igenom!

Hoppas verkligen folk som vill ha förändring tar sig tid att svara på enkäten, så det inte bara är gaphalsarna som får sin vilja igenom

Hoppas verkligen att alla som är nöjda som det är, tar
sig tid att svara på enkäten, så det inte bara
är gaphalsarna som får sin vilja igenom

Jag tycker forumet har en ganska intressant (=bra) form som det är nu. Det man kunde lägga till är några enkla filterfunktioner så att dom som vill kan slippa [OT]-inlägg kan göra det. Dessutom enkelt kunna filtrera fram trådar där man själv gjort inlägg, samt att man ibland enklare vill se trådar som är taggade happy-rides.

/Mats

Blev just medlem och måste säga att detta är det stökigaste forum jag sett. Det behövs ordentliga kategorier och lite andra moderniseringar.

Vi tillåter inte att man har flera konton per person och har ett system för att upptäcka sådana som postar från samma ip så det skulle inte ge så mycket. Sen delar många stora företag gateway och det vore inte snällt att "outa" dem så som man skulle göra då.

Ahh, så känslan av att folk trollar under olika konton kan man lite avskriva då.
Undantaget proxys och likn. givetvis men det kommer man ju inte åt med ip-visning heller

JT skrev:
> Förslag på förbättringar:
> * Ta bort möjligheten att ha en signatur i sina
> inlägg. Vem bryr sig om "tänkvärda" citat
> egentligen? I varenda jävla inlägg. En del har
> ju signaturer som man har svårt att avgöra om
> dom hör till själva inlägget att göra eller
> inte. Bort.
> * Ta automatiskt bort inlägg som enbart består
> att ett plustecken följt av ett tal.
> * Visa ett hashtal baserat på postarens ip-adress
> på alla inlägg så man ser när olika användare
> postar inlägg från samma ip-adress.
> * Banna alla användare för evigt som startar en
> tråd med en trådtitel där man taggat och
> försker bestämma "hur mycket" OT en OT-tråd
> är. Exempelvis [50% OT], [1/2 OT] eller [100%
> OT]. Antingen är det OT eller så är det inte
> OT. Bort med dom användarna. För evigt.
> * Lägg till så man kan se vilka andra användare
> som har aktiverat "dölj användarens inlägg" mot
> en. Hur ska man annars veta vilka som hatar en?

Happy fungerar bra som den är :) Banna alla dryga människor bara..
De här va drygt men sakligt, 50% ok. Folk som hackar på nya på forumet kan gå och ** :)

Muts skrev:

> Happy fungerar bra som den är :) Banna alla dryga
> människor bara..
> De här va drygt men sakligt, 50% ok. Folk som
> hackar på nya på forumet kan gå och ** :)

Mången profet på detta forum skulle raskt försvinna då ju, om man bannar alla dryga!

Tillbaka
Topp