Tar och lånar tråden lite.
Jag och Rekrevs var också där och tittade på spektaklet. Vi var dock bara där under söndagen och såg aldrig de andra happyiterna trots att vi visste att dom gömde sig någonstans.
Var sjukt kul att se dom köra, och den brittiska publiken är helt galna, tyvärr verkade dom flesta dra sig ner mot målområdet när top 15 närmade sig. Så uppe på berget var det faktiskt bättre drag när de lägre rankade körde.
Vi stod vid det nybyggda området vid den stora trä-stepdownen. Varje gång trodde man att någon hade vurpat för att alla gapade/applåderade/lät så mycket. Men det var bara normalt hejande :)
Lite bilder från dagen med, hade inte med mig 2-3 sherpas, som Mårten, för att bära med mig kamera utrustning upp på berget. Så det blir inte riktigt samma kvalitet :) (nåja, Mårten kanske är en marginellt bättre fotograf med :) )
Damernas final först. Punkteringen kan ju inte vara långt borta.
Ett litet trädropp in i ett lite stökigare rotparti.
Hopp in i kameran :)
Downhill och skotsk maltdryck, den svagare varianten, i en fungerande symbios.
Max koncentration innan man viker ner till en ganska kort och sketchy inrun till stepdownen.
Nämnda stepdown. 2-3 meter hög över en väg till svinbrant landning in i en ganska lös berm.
Hindrar såklart in CG för att showa lite, det är stil att göra sånt här på sin race-run :)
Ett ganska långsamt, lerigt och stökigt område precis innan stepdownen. Gissar att dom hade gjort det så här för att folk inte ska komma i 30 blås till droppet och överskjuta det...
Rekomenderar att man tittar på spektaklet om man har vägarna förbi, som vi hade!