[Notis/Tävling] Ingå i HappyMTBs testpatrull - testa Lofsdalen

Westman

Aktiv medlem
lofsdalen_happymtb_westman-337x600.jpg

HappyMTB erbjuder nu dig som medlem chansen att bli utvald att ingå i vår testpatrull och åka upp och utvärdera Lofsdalen Bike Park med gratis boende och liftkort.

Läs mer: http://happymtb.org/2011/08/05/inga-i-happymtbs-testpatrull-testa-lofsdalen/

Uppdatering: Vi har fått in en bra mix av sökande men skulle gärna se några till som tar med sig barn som cyklar, eller barnfamiljer som vill åka upp.

Det finns två helger att välja på - 20-21 aug eller 27-28 aug. Tanken är att få upp er som ett eller två gäng dessa helger så att det blir ett skönt happyhäng där uppe. Om någon av er som väljs ut absolut inte kan då så har ju parken öppet även ons-fre samt en helg i sept, så det går att lösa.

Nästa vecka på måndag (15/8) väljer vi ut vilka som får åka upp!

Senast ändrad:
Det här får man ju inte missa! :)

- din nivå som cyklist
Glad amatör! Fuskar i diverse olika disipliner från racer till "DH".

- varför du vill ingå i testpatrullen
Mest för att få ett tillfälle att åka nerför! Anser mig ha en relativt bra bild av andra ställen och bör kunna komma med någorlunda vettig input. :)

- ange dina favoritspår i andra bikeparks
Nelson och Shimanoleden i Åre.
Skogsmys (innan den blev helt uppkörd) och Magic Carpet i Gesunda
Fying Gangster i Leogang.
Spooky Woods och Plora Craig i Glenntress
Greg Minnaar Track i Granada
Black Craig's - Kirroughtree

- ladda också upp en bild på dig på cykeln och bifoga till inlägget

"Freeride i Jämtland"
hammi3.jpg

Foto: Tobbe Arnesson

[edit: Man fick ju visst ange flera spår!]

Senast ändrad:
Min nivå som cyklist:
Cyklar XC som motionär o för att det är roligt o bra träning. Deltog i mitt första långlopp iår Lidaloop som jag körde under 4tim, samt att jag cyklat Jämtlandstriangeln (Storulvån-Sylarna-Blåhammaren-Storulvån) det tog 11 timmar för mig 2007.
Mtb xc= Santa Cruz Superlight
Cyklat DH/FR som motionär i snart 2år och kör röda leder men börjat flirta med de svarta.
Mtb dh= TREK Session 88 DH
Varför jag vill ingå i testpatrullen:
Vill gärna få chansen att få utforska andra parks än Järvsös där jag cyklar som mest.
Samt att jag tror jag kan se Lofsdalen med andra ögon när jag är 42år
Ange dina favoritspår i andra bikeparks:
Shimanoleden i Åre
BARBRO i Järvsö
ladda också upp en bild på dig på cykeln och bifoga till inlägget:
AF_0362-1320412011-H.jpg

Senast ändrad:
Gött, chans till ursäkt att dra till bergen igen!

Nivå:
Glad amatör med förkärlek för teknisk cykling. Gärna brant och knixigt eller kurvigt och flowigt. Knappast högfartsfantom, så cyklar hellre am än dh typ.

Varför jag?
Har e tendens till att tröttna på att harva på samma preppade leder efter typ två dagar, börjar istället glo på det obyggda berget mittemot och undra vad det går för... Så, vad kan få mig att stanna kvar? :)

Favoritleder:
Nån kurvig sak i Hafjell som slutade med "school" var ganska bra.
Nån led i Åre, Tjärnis hette den kanske. Och höstblöta DH-banan var kul.
Husåturen från toppen på Åreskutan men den är ju ingen riktig led. eller, den har typ liftanslutning så det är på gränsen. Äh den får vara med.
Slickrock i Gesunda när den låg under vatten.

aurland2.jpg

- din nivå som cyklist
Fet amatör som cyklar när andan faller på eller tid medges från övriga livet. Nöjescyklist är nog rätt epitet.

För att det verkar vara så jäkla kul att köra DH. Har dessutom varit mycket i Lofsdalen och tycker att det är ett kanonställe!

Har aldrig varit i någon bikepark men gillar flowig utförskörning på XC-hoj.

20070817-035.jpg

Utflukt 2007 - Fjällcykling på Skeikampen - Ett evenemang anordnat av terrengsykkel.no

Min nivå
Har cyklat mtb / dh i ca 8 år på hobbynivå kört lite gästrikecuper samt några långlopp gillar stök och lagom stora platåhopp men har svårt för gap och höga dropp. har även en grabb på 17 som kör svenska dh-cupen samt 2 smågrabbar 10&11 som har kört mtb men precis börjat med lite "nefförsåka".

Äldsten och jag har varit i åre gesunda & järvsö och kört medans småttingarna bara kört i hemlingbybacken (4x-bana) i gävle samt falu stigcyklisters korta bana i falun

jag skulle vilja vinna en vistelse i lofsdalen för det verkar som det finns banor för oss alla där även om det inte är så utbyggt än

favoritspår ja vilket ska man ta ? just nu är det nog tuff brud i järvsö

Cyklar då? började med en scott helstel för 400kr (kvar) sedan en crescent draupner heldämpad (ramen kvar) köpte en Trek fuel ex6 ram 2006 och flyttade över grejorna böt ram på garanti till en ex9 2008 och till en remedy 9 2010 som jag har till allt nu. äldsten började med en crescent oden vidare till scott g-zero och nu trek session 8

bild då tyvärr så finns det inte många bilder efter en riktig datacrasch men hittade en från kungsberget winterdual 2011
199099_10150116055353655_626988654_6334818_3418531_n.jpg

- din nivå som cyklist

Glad amatör som började cykla utför för två år sedan pga att min dåvarande 6-åring ville testa. Fastnade och försöker åka iväg minst två långhelger/år (en med familjen och en själv) sedan dess.

Visserligen har jag Strutsabacken nära men eftersom jag gillar maskingrävda leder med tabletops har det inte blivit alltför många besök där. Lofsdalen verkar vara gjord för att locka familjer. Skulle vara kul att besöka parken för att (förhoppningsvis) ta med mig hela familjen nästa år. Kommer förmodligen se det som en utvärdering inte bara för mig själv som cyklist utanför hela familjen.

Shimano

- ladda också upp en bild på dig på cykeln och bifoga till inlägget (behöver inte vara i en bikeparkmiljö)

Det brukar vara jag som tar bilderna/filmerna men jag lyckades hitta en...

Skrmavbild2011-07-06kl.19.31.29.png

Senast ändrad:
- din nivå som cyklist

Rekreationscyklist sen 5-6 år tillbaka. Närbesläktad till Hellasgorillorna, men en lite snällare art. Har dock bara testat DH en gång (i Gesunda på egen XC-cykel).

För att få testa på igen när jag känner mig lite säkrare utför rent allmänt. Och för att få vara med om denna (som det låter) smått fantasktiska Happyträff med förmodad blandad sammansättning. Känns som det kan bli hur kul som helst!

Vid mitt Gesundabesök gilllade jag Magic Carpet, eftersom den matchade min komptetens (och i viss mån mitt material) bäst.

SBRIV.jpg

Tack för fotot igen till den som tog det (Blue Colorado?).

Edit: Är tyvärr upptagen 20-21/8 (men skulle supergärna åka helgen efter)

Senast ändrad:
- din nivå som cyklist
Har cyklat XC sedan 2007 och DH sedan 2008. Fullföljt en Happy Extreme Ride (på den tiden jag var vältränad) :) samt kört en del mindre DH tävlingar så som Vallåsen DH Challange och Tomte DH i Ale, brukar ha runt 20 DH dagar med lift varje sommar. Föredrar stökiga rotmattor och stenkistor framför maskinspår.

Tror jag kan komma med lite vettiga åsikter om banorna utifrån de erfarenheter jag samlat på mig under åren men självklart även för att få chansen att köra DH på ett nytt ställe. Sen är det alltid kul att träffa och cykla med nytt folk och se vilka som gömmer sig bakom happy-nicket :)

Old School och New School, Hafjell
Bräckebäckleden och Getrappet, Åre
Spooky Woods och Deliverance, Glenntress
Kålle & Ada, Ale
Blueberry trail, Göteborg (förvisso ingen bikepark, men den är ju sååå bra)

DSC_8193.jpg

Bilden tagen av stenmark

- din nivå som cyklist
Har cyklat MTB sedan 1991 med ett några uppehåll. Jag cykelpendlade i många år men nu för tiden ägnar jag mig åt nöjescykling. Körde några långlopp men tröttnade på de enkla stigarna. Jag tänjer gärna mina gränser och provar saker som jag inte har gjort förut.
Jag har kört i Vallåsen, Ale och Gesunda.
Cyklar nästan en gång i veckan, året runt, helst på stökig stig, upp och ner, i Göteborgsområdet. Har dock inte samma tempo som vissa andra i området. Kör en överbyggd men lätt Giant Reign för kunna fuska lite med både AM och DH. Har börjat köra i bikeparks sedan förra året och börjar få ordning på min flygteknik. Överväger inköp av riktig DH-släde.

För att jag är nyfiken på att jämföra Lofsdalen med de parker som jag nyligen har kört och har en god förmåga att jämföra både detaljer en helhetsintryck.
Jag kan represtera den typiska kundgruppen "äldre och cyklat förut men kör downhill ibland med familjen"
Jag har en bra bil som kan ta 3-4 cyklar. Min grabb på 16-år hänger gärna med, som håller jämt tempo i de flesta spåren i Gesunda (till och med lite bättre)

Stökspåret, Gesunda
Magic Carpet, Gesunda

- ladda också upp en bild på dig på cykeln och bifoga till inlägget (behöver inte vara i en bikeparkmiljö)
nggrdenEnduro.JPG

- din nivå som cyklist
Tog upp MTB cykling igen 2007, efter 10+ års uppehåll. Cyklar mest XC/AM hemma i götet 2-3 gånger i veckan. Gillar då tekniska singletracks.
Sedan 3 år tillbaka så blir det även ett flertal DH resor per år, kanske 15-20 liftdagar per år eller så. Anser mig vara en god amatör, klara i princip av det mesta som jag stött på hittils i bikepars, bortsett från långa gap hopp.

Skulle vara kul att prova en ny svensk bikepark och jag tror även att jag kan komma med vettiga åsikter om vad som funkar och vad som inte funkar för åkare som kommit förbi nybörjar stadiet.
Det skulle även vara kul att vara med och påverka en bikeparks utformning och inte bara åka i den för en gångs skull.

Gillar snabba singletracks och härliga rotmattor.
Gresslöypa - Hafjell
västra+östra stjärnvägen - Åre
Bräcke - Åre
Skogsmys (innan den blev sönderkörd) - Gesunda
Deliverance - Glentrees

DSC_4895.jpg

Nivå:
Typ glad amatör snudd på nybörjare än. Har cyklat DH i ett par år nu, uteslutande i Åre och på Frösön där jag bor (tråkigt att ett av spåren slutar 40 meter hemifrån va). =) I Åre håller jag mig till rött och en del av de lättare svarta, men njuter lika mycket av lättare leder som Getrappet och Lilla blå. Har en extrem förkärlek för pyttesmå dropp på en halvmeter. :P Har råkat ut för en allvarlig skada en gång så jag kör stenhårt på säkert åkande. Tvekar jag på ett parti så kör jag helt enkelt inte förrän det känns OK vilket kan ta många åk. Men till slut brukar det gå och därefter kör jag lätt. =) Jag har åkt tillräckligt för att faktiskt tråckla mig nerför det mesta som erbjuds åtminstone i Åre, men jag är tillräckligt rookie för att fortfarande kunna relatera till rädslan av "stora läskiga" saker. Har full förståelse för nybörjares rädsla för branter m.m. Jag är inte den som tänjer gränser, jag är den som låter mig överraskas av att jag gått över gränsen utan att tänka på det. :)

Varför?:
Ända sedan jag såg banorna här på Frösön och började lära mig lite att cykla utför så har intresset funnits att skapa en bana som passar många. De flesta banor jag sett är väldigt "statiska" i sin nivå. Varför ska man inte kunna skapa en lätt bana som har valfria utmaningar? Det vore lite av en dröm att designa ett spår liknande västra stjärnvägen som är ganska lätt att rulla nerför, men som innehåller massor av utmanande inslag så att alla kan ha lika skoj!

Andra spår:
(Det enda som kan räknas som en bikepark där jag har åkt är Åre)
* Västra / Östra Stjärnvägen
* Tjärnis
* Lilla blå
* Getrappet / Månskogen
* Bräckebäcksleden
Kort och gott: Fint flyt i lagom stök. =)

30722_394558719085_580399085_4283551_4371247_n.jpg

Moi på Frösön. =)

Senast ändrad:
- Din nivå som cyklist:
Medel. Jag har cyklat DH i några år och har testat flera olika bike parks, men jag är varken snabbast eller modigast nerför backarna. Jag är en glad amatör som gillar utmaningen.

- Varför du vill ingå i testpatrullen:
Jag vill vara med för att se till att testpatrullen inte bara består av machokillar med feta värstingcyklar... ;) Det är kul med en blandning av åkare i backarna med allt från barnfamiljer till gamla gubbar och det tycker jag att testpatrullen ska spegla.

- Ange dina favoritspår i andra bikeparks:
Crank it up, Whistler
Magic carpet, Gesunda
Shimano och Getrappet, Åre

- Ladda också upp en bild på dig på cykeln och bifoga till inlägget:
IMG_0483.JPG

- Din nivå som cyklist:
6.22 nerför downhillspåret i Åre

Började cykla mtb på en Trek hardtail med v-bromsar 2003 och fastnade stenhårt. Sedan dess har cyklingen (och mina cyklar) gått mer och mer åt DH-hållet. Efter en vecka i Whistler på hyrcykel förra sommaren så skaffade jag äntligen en riktig DH-cykel och är nu beroende av utförscykling. Lofsdalen bikepark verkar lovande. Hade hoppats få in en tur dit i sommar, men det gick inte få till.

Bräckebäcksleden, Åre
Ninja Cougar -> Karate Monkey, Whistler

- Ladda också upp en bild på dig på cykeln och bifoga till inlägget:

Bilagor

• gesunda juni 2011 084.JPG
    gesunda juni 2011 084.JPG
    101.4 KB · Besök: 65
- Min nivå som cyklist:
I år är min första säsong på cykel och jag måste säga att det går över förväntan. Tack vare gott cykelsällskap och en jävla massa envishet och vilja tar jag mig över rötter, utför stup och flyger över hopp i backarnas alla färger. ... med varierande resultat... Jag gillar att köra bland stenar, rötter och lite trixigare partier, men håller mellan varven på att öva upp farten i de lite mer grävda släta banorna.

För att jag är så biten av downhill och skulle vilja prova så många som möjligt av de svenska backarna och cykla så mycket jag bara kan. Lofsdalen verkar ju dessutom bli ett riktigt kanonställe!
Att jag är tjej tycker jag också är ett bra skäl till att välja mig i testpatrullen. Cyklingen är mansdominerad och behöver tjejer!

- Mina favoritspår i andra bikeparks:
Bräckebäcksleden och Flinbanan, Åre
Skogsmys, Gesunda
Barbro, Järvsö

Bilagor

• Downhill piff.JPG
    Downhill piff.JPG
    120.5 KB · Besök: 69
Vem vill missa att testa Lofsdalen?
Varken jag eller flickvännen Emma!

- din nivå som cyklist

Jag (Daniel) har kört dh i 3 år, gärna så mycket som möjligt både sommar och vinter. Testat någon tävling i Swecup, Scandinavian cup och SM i år. Resultat är mindre viktigt, och tur är det... Ca 60 cykeldagar/år. Emma kör dh som sommarsyssla och träning när skotercrossäsongen är slut. Cyklade mycket sommaren 2009, och har sedan tills i år haft ett uppehåll. Ca 15 cykeldagar/år.

Helt ärligt, för att få en gratis vistelse i Lofsdalen bikepark såklart! Men givetvis också möjligheten till att få prova något nytt. Nya spår, nya utmaningar. Variation ger bra utveckling. Tror också att vi kan bidra med en bred utvärdering som tjej och kille, mindre erfaren och erfaren.

Daniel:
Bräckebäcksleden, Åre
French Connection, Åre
Getrappet, Åre
Ombyggda Easy Rider, Åre
Itsy bitsy, Järvsö
Tuff brud, Järvsö
SM spåret, Skönvik

Emma:
Shimano, Åre
Bräckebäcksleden, Åre
Barbro, Järvsö
Itsy bitsy, Järvsö
SM spåret, Skönvik

Bilagor

• SM Skönvik 2011_2.jpg
    SM Skönvik 2011_2.jpg
    173.2 KB · Besök: 102
  • Emma.jpg
    Emma.jpg
    127.5 KB · Besök: 77
- din nivå som cyklist
Hyffsad nivå. Cyklat MTB sedan 1998. Kör mest XC, AM/Freeride och landsväg. Fuskat lite i dirten också. Är rätt allround, gillar köra fort oavsett om det är i skogen eller på landsvägen. Leder happy rides 2-3 gånger i veckan i Göteborg, året om. Cyklar både heldämpat och hardtail, kör i både lycra och baggy, har orakade och ibland rakade ben, gillar både tuffa klättringar och långa utförslöpor. Föredrar möjligheterna inom cyklingen, både och istället för det ena eller det andra.

Alltid nyfiken på nya stigar och spår. Man lever bara en gång...

A-line, Whistler
Magic Carpet, Gesunda
New Vertigo, Verbier
Blueberry Trail, Göteborg

PICT1616.JPG

Senast ändrad:
din nivå som cyklist ?

Jag heter Samuel Jacobsson är 14 år (1996) Fyller femton om en månad. Jag har alltid gillat att cykla och har testat på flera olika cykelgrenar, som dirt, mtb, freeride och även enhjuling vilket jag har fått enorm stor nytta av i downhillen. Jag vill verkligen rekommendera att cykla enhjuling för att få upp balansen:) Jag har cyklat Downhill i 4 år nu kan man säga och för min ålder så är nog min nivå ganska bra faktiskt. Jag har kommit till den nivån där jag klarar nästan alla spår, hopp och dropp. Jag är en sådan person som gillar att testa svåra grejer, gap, stenpartier, dropp, o om jag inte testade något som jag var påväg att göra, så blir det alltid att jag gör det nästa gång, bara för att jag tänker så mycket på det.

varför du vill ingå i testpatrullen ?

För jag älskar att testa på nya saker o utmana sig själv! Det är de jag brinner för i sporten, att hela tiden få pusha sig själv en helt fantastisk känsla. Jag tror också ni kan ha nytta av en lite yngre åkare. Jag kommer med idéer hela tiden och är väldigt fantasirik o kanske ge konstruktiv kritik om banor.

ange dina favoritspår i andra bikeparks

Jag gillar väldigt många olika sorters spår men här är några..

Magic carpet - gesunda
Svarta- sälen
Tårtan- vallåsen
Balder- Ale
Tävlingsspåret-vånga
tävlingsspåret- vallåsen
rosa- Sälen
Och till sist o bäst accelerator i gesunda!

Bilagor

• Samme stup 1.jpg
    Samme stup 1.jpg
    157.2 KB · Besök: 63
  • pk j 3.jpg
    pk j 3.jpg
    71.6 KB · Besök: 69
  • DSCN5753.JPG
    DSCN5753.JPG
    124.5 KB · Besök: 76
Din nivå som cyklist
Jag funderar mer över hur man kan kapa sekunder på en bana än på hur man ska ta sig ner med livet i behåll. Under drygt tio aktiva år som cyklist har jag betat av det mesta och känner mig trygg oavsett om det är i stökigaste DH-spåret, i dirten, på XC-hojen eller på landsvägscykeln. Jag har tidigare tävlat i downhill men har de senaste två åren tyvärr inte haft tid för det, men försöker hålla farten uppe ändå.

Varför du vill ingå i testpatrullen
Det är alltid spännande att upptäcka nya platser och jag tror att jag med min erfarenhet både som cyklist och som banbyggare (har tillsammans med vänner byggt flera DH-banor) kan komma med bra feedback över hur mer avancerade åkare resonerar om banorna och anläggningen.

Ange dina favoritspår i andra bikeparks
Åre: Hällrajd, Tusenmetarn (om den är i bra skick), Bräcke, Nelson
Gesunda: Local trail (när den var nybyggd), Stökspåret, Xcelerator
Järvsö: Malin

Senast ändrad:
Jag vill nominera 42Hz, jag tycker han skriver bra och jag läser gärna hans RR
han kan beskriva på ett bra sätt så man förstår hur det känns på plats, jag minns fortfarande hans MOAB-reportage.

Jag tycker han är självskriven i denna testpanel.

Senast redigerad av en moderator:
Din nivå som cyklist
Nybörjare sen sommaren 2010 men lekte en hel del på cyklar när jag va liten så tekniken är mycket god. Är en av de snabbare på stockholms tisdagsrajder och satsar på tävling inom XC, långlopp, cykelcross och även debut i subgrupp till vättern 2012.

Varför du vill ingå i testpatrullen
Det vore skitkul att testa en bikepark och uppleva en ny typ av cykling! Jag är van att skriva och analysera cykling i detalj på min blogg för att ständigt fortsätta utvecklas som cyklist. Jag skulle därför kunna ge bra feedback med fräsha idéer.

Ange dina favoritspår i andra bikeparks
Jag har ingen erfarenhet förutom downhill spåren i hammarbybacken på 100/80 slagig XC hoj.

Ladda också upp en bild på dig på cykeln och bifoga till inlägget (behöver inte vara i en bikeparkmiljö)
Mountainbike1.jpg

- din nivå som cyklist
Glad amatör som cyklar för att det är kul.
- Gillar "lagom" teknisk stig.
- Grävda banor är kul för det mesta.
- Hatar drops av typen "if you fall its gonna hurt like hell" - lagom stora hopp och drops är bäst:-)
Cyklar inte särskilt fort utan följer måttot att jag vill ha en chans att kunna cykla också imorgon även om det går åt fanders idag:-)

1/ Tror att jag kan tillföra en medelålders hobbycyklists synvinkel.
2/ Är nyfiken på hur det är att cykla och semestra i Lofsdalen:
- Finns det möjlighet till några bike clinics?
- Hur är after biken?
- Hur är stugorna: bike in bike out, matlagningsmöjligheter, matbutiker etc

Järvsö:
Barbro
En tuff brud
Gesunda:
Magic Carpet
Skogsmys
Åre:
Bräckebäcksleden
Östra & Västra Stjärnstigen
Shimanoleden

NIK6676-M.jpg

Jerry skrev:
-------------------------------------------------------
>
> - varför du vill ingå i testpatrullen
> 1/ Tror att jag kan tillföra en medelålders
> hobbycyklists synvinkel.

Den passar in kanon på mig också!

jansson99 skrev:
> Jerry skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > - varför du vill ingå i testpatrullen
> > 1/ Tror att jag kan tillföra en medelålders
> > hobbycyklists synvinkel.
>
> Den passar in kanon på mig också!

:-)

- Min nivå som cyklist:

42 årig farbror som cykelpendlat året runt de senaste 6 åren. Cyklar för att det är kul. Både landsväg och mountainbike.

- Därför vill jag ingå i testpatrullen:

För att det verkar kul och för att jag aldrig har cyklat i en bikepark.
Skulle vara kul att få komma iväg med lite andra cykeltokar.
(Afterbiken är väldigt viktig för mig)

Hmmm... Roslagen, Färingsö eller Mallorca. Räknas det ?

- Undertecknad:

Trehjuling.jpg

;)

-Skogling

Vi har fått in en bra mix av sökande men skulle gärna också se några till som tar med sig barn som cyklar, eller någon/några barnfamiljer som vill åka upp. Om några av som redan listat er har barn som ni kan tänka er att ta med upp så ange gärna detta.

Det finns två helger att välja på - 20-21 aug eller 27-28 aug. Tanken är att få upp er som ett eller två gäng dessa helger så att det blir ett skönt happyhäng där uppe. Om någon av er som väljs ut absolut inte kan då så har ju parken öppet även ons-fre samt en helg i sept, så det går att lösa.

Nästa vecka på måndag (15/8) väljer vi ut vilka som får åka upp!

Senast ändrad:
Westman skrev:
> Vi har fått in en bra mix av sökande men skulle
> gärna också se några till som tar med sig barn
> som cyklar

Mina tjejer (8 och 10 år) kanske vill följa med om jag kan få dem kan slita sig från fotboll och friidrott...

Jag kan ingen av helgerna men och har två tjejer 10 och 12 som mer än GÄRNA skulle vilja haka på...

Jag kan bäst den 27-28 aug och kan komplettera mig själv med min son på 16 år och hans kompis på 13 år. Har HT men borde nog hyra något bättre.

Två år gamla bilder från Vallåsen,

IMGP1116small.jpg

IMGP1120small.jpg

Den 20-21 tar jag med mig en 15-årig systerson utan tidigare erfarenhet till någon bike park. Hade tänkt Järvsö eller Gesunda, men inget är bokat så detta skulle ju kunna vara ett alternativ :)

Skogling måste med annars blir det inge kul.
Den Freeride-cykeln skulle jag vilja se i en backe ;)

Nivå:
Jag (26år) har kört mycket XC genom åren men har under denna sommaren sadlat om till mer utförsåkningsinriktad cykling då jag alltid har haft en förkärlek till just denna delen av cyklingen :) Skaffade min första DH för någon månad sedan som jag har puttat samt hälsat på med i säfsens bergcykelpark så har väl inte jättemycket erfarenhet än av denna gren.
Min bror (11år) kör mycket XC cykling, tävlar mycket också. Samma som mig när det gäller utför, gillar denne delen bäst :) Han har dock aldrig provat på ren utförsåka med fulldämpad cykel.

Varför:
För att vi två ska få leka av oss en helg norr ut i Sverige samt få lillebror riktigt intresserad av utförsåkning med fullfjädrad hoj. Skulle vara skoj att få träffa fler likasinnade också eftersom man än så länge inte känner så många inom denna värld.

Favoritspår:
Har som sagt bara varit i säfsen och där är favoriten Solbergs-Greta

Bild 1: Lillebror under tävling
Bild 2: Jag själv, under en dags puttande

/Mathias

Bilagor

• Jonatan%20Kattegatt.jpg
    Jonatan%20Kattegatt.jpg
    88.7 KB · Besök: 61
  • rr04.jpg
    rr04.jpg
    214.5 KB · Besök: 84
27-28 passar bra och jag kan ta med mig hela familjen i form av tre grabbar och sambo. Dock tror jag att de två äldsta står för cyklingen. 6- och 8-åringen med andra ord. Treåringen är helt ok på att cykla men det kanske blir lite väl mycket att testa nerför än. Han har ju inga dämpare. ;)

Är det två nätter som gäller? Lite svårt att dra med alla 60 mil för en natt. :)
Går det att hyra 20 tummare. Jag har bara en och det skulle vara kul att köra samtidigt med båda (den store är liten till växten). Den store har kört lite downhill och den lille har testat i Sälen en gång i ösregn. Annars handlar det om bmx.
bifogar kort på alla tre testpersonerna.

280720_10150240340688021_568508020_7358448_7540741_o.jpg

8-åringen

279632_10150240339963021_568508020_7358437_2134999_o.jpg

6-åringen

bild.PNG

3-åringen

Awilum skrev:
> massa fina bilder på kids som har kul

Du måste nog vara världens bästa far :D

Kan inte heller någon av helgerna, så jag står över tävlingen. Önskar vinnarna en trevlig helg i Lofsdalen, kör hårt!

/Leo

jag kan inte 27:e-28:e för då ska jag till vallåsen för lite rookie-dh!

skulle vara schysst att få följa med till lofsdalen innan så man kan sätta dit polarna!

Btw: Cykel? Hyr man det på plats eller ska man ha en egen?

våra nivåer som cyklister 
Cyklande familj som cyklar allt från MTB, landsväg, pendling till nyfrälsta liftcyklare. Familjen består av: Pappa, mamma och 6-årig son. Sonen cyklade i Järvsö på helstel Islabike i somras för första gången. Han åkte Barbro med stort leende och fart. Vi modell äldre i familjen har hardtails så de aktuella nedfarterna är främst de maskinbyggda.

- varför vi vill ingå i testpatrullen 
För att vi som familj har upptäckt hur bra liftcykling är när man ska utföra det som familj där kunskaperna och orken inom cykling skiljer sig. Styrka med liftcykling är ju att vi kan göra det tillsammans. Vi hade otroligt härliga cykeldagar i Järvsö med sonen fast vi alla satt på hardtails/helstelt. Vi tror att vi kan bidraga med input från familjesynvinkeln samt nybörjarsegmentet.

Gesunda:
Xcelerator
Magic Carpet

Järvsö:
Barbro

Innerlithien, Skottland:
Röda xc-slingan

Glenntress, Skottland:
Spoky woods

DSC01826.JPG

DSC01822.JPG

Robban, Petra och Isacc

rayy skrev:
> Awilum skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > massa fina bilder på kids som har kul
>
> Du måste nog vara världens bästa far :D

+1

ps.
Denna tävlingen måste vara det ekonomiskt smartaste marknadsföringsmässigt jag sett i cykelväg :-)

> ps.
> Denna tävlingen måste vara det ekonomiskt
> smartaste marknadsföringsmässigt jag sett i
> cykelväg :-)

Men det är ju gratis!

Kanske inte så bra reklam när bilderna på alla skador dyker upp ;)

Tillbaka
Topp