Maxiavalanche Åre, hur går det för folk?

BPetterson

Ny medlem
Som rubriken lyder, hur går det för folk?
Själv hade jag med mig kameran upp på berget idag för att ta lite fina bilder men det var inte det lättaste. Allt vart helt vitt, kunde inte molnen hållt sig en bit högre upp.

retorsdag031.JPG

Nån som behövde lätta på trycket.

retorsdag033.JPG

In i dimman!

retorsdag056.JPG

Skyltning är alltid bra.

retorsdag081.JPG

En bit ner lättade molnen, en punka med på denna bild också.

Imorgon blir det utan ryggsäck och förhoppningsvis går det lite fortare då.

/Björn

Hur är banan? Sist jag var iväg såg delar av Hjulingen ut som ett forsande lerinferno som fick Novemberkåsan att verka som E4:an.
Är så jävla bitter att jag inte kan vara med i år =(

Fy fan, gav max nu, helt sjukt slut! :)

Kristian leder damernas just nu, hoppas det håller i mål!

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Kristian leder damernas just nu, hoppas det
> håller i mål!

Är inte det lite fusk?

Körde in på 18:51 eller nåt sånt. Overkligt nöjd med det :)
Målet var att gå in under 20 minuter. Ungefär lika nöjd som jag är med resultet var jag trött på slutet...

Kommer bli tungt att orka 2 till imorrn.

Snyft jag punkade på hjulingen och fick åka kabinen ner!
Det är ju dock imorgon det gäller men blir inte lätt från sista startled, idag startade jag i mitten och hade mycke jobb innan jag var framme vid dem som höll någorlunda hastighet.
Det viktiga är dock att man har skoj. Nu skall jag snart gå och lägga mig och gråta mig till söms.

/Björn

Lite bilder från idag.

Dan Atherton spenderade tiden innan start med att springa fram till första branten fram och tillbaks.
P1000697.jpg

Några grodätare rekade linjen genom träsket.
P1000695.jpg

Fler bekymrade linjeväljare vid starten.
P1000701.jpg

Sverker, slappnar av inför racet.
P1000706.jpg

Lite happy folk på väg upp till start. AddeN, 42Hz, pbeiher pcj längst bort i gult BPetterson
P1000707.jpg

Vilande cyklar vid starten.
P1000712.jpg

jag stod i 3e startled, startled 1 och 2 framför.
P1000718.jpg

42Hz efter målgång, ganska så trött och lite irriterad av att bli tacklad av banan.
P1000721.jpg

Hörde Tompa Johansson vurpade en minut efter start och krossade knäskålen...Det gjorde inte så ont så han cyklade vidare och kvalade som 5a...Nu blire gips och operation... Kul och se en annan "veteran" göra bra resultat också. Stefan Persson strax efter Tompa.

Men sverker, du kan ju inte losa mot stenmark. Han kommer ju bli odräglig!

Kul att ni kör göteborgsstilen i Åre, även om Harri kanske inte tyckte det var lika skoj som plumse (eller åtminstone jag).

Lycka till och skicka gärna på mer bilder, ser jävligt udda ut med masstart i downhill.

@greblleM
Det gick att hålla höger där, precis innan Gondolen och åka genom kanten av träsket och därmed slippa klättra lika mycket. Men det var nog mest en nödlinje om det skulle vara mycket kö upp.

@underscore:
göteborgsstilen?

stenmark skrev:
> @underscore:
> göteborgsstilen?

Nåja. Inte riktigt. Jag knuffade ut plumse för en brant för ett par veckor sen när han stannade ;)

Fy faaaan vad kul detta var då! Jag ledde mitt heat hela Hjulingen men blev omkörd av två fransyskor på AM-hojar inför Bräcke respektive i uppförsbacken på Solstigen. Sen låg jag trea fram till sista bron ner till torget där jag körde in i ett plastband och blev omkörd av två tjejer till... femma alltså, lagom förbannad. Har fått ostkaka av mitt alltigenom positiva serviceteam så imorgon kommer jag vara fullt återhämtad och förhoppningsvis i toppform.

//Kristin

körde med helmetcam på mitt kvalåk.
Sjukt bra start, inga krasher eller annat som störde mig.
Sverker och Beijer fastnade i krashen som syns efter 30 sek.

Andra höjdpunkter:
Jag blir kränkt av LarsE vid 5:20.
OTB vid 9:20, valde en linje som jag inte kört innan, fastnade i ett pyttelitet hål, allt gick åt helvete.
Man kan se efterspelet av 42Hz krash vid 11:38 när han plockar ut sin cykel ur skogen, lyckas nästan fälla mig med...
Min enda riktiga omkörning vid 12 minuter på solstigen.

Under hela filmen, maxpuls, max andning, kan höras hela tiden :)

underscore skrev:
> Men sverker, du kan ju inte losa mot stenmark. Han
> kommer ju bli odräglig!

Mmm finns ju en viss risk för det ja. Bäst å slå honom imorgon :)

Snygg video!

stenmark skrev:
> körde med helmetcam på mitt kvalåk.
> Sjukt bra start, inga krasher eller annat som
> störde mig.
> Sverker och Beijer fastnade i krashen som syns
> efter 30 sek.
>
> Andra höjdpunkter:
> Jag blir kränkt av LarsE vid 5:20.
> OTB vid 9:20, valde en linje som jag inte kört
> innan, fastnade i ett pyttelitet hål, allt gick
> åt helvete.
> Man kan se efterspelet av 42Hz krash vid 11:38
> när han plockar ut sin cykel ur skogen, lyckas
> nästan fälla mig med...
> Min enda riktiga omkörning vid 12 minuter på
> solstigen.
>
> Under hela filmen, maxpuls, max andning, kan
> höras hela tiden :)
>
>

mycket folk i vägen i första åket. folk kan tydligen inte köpa i lera... jag är inte bitter.
1 timme till nästa start pbeijer och sverker, sjukt taggade.

Bilagor

• DSC00162.jpg
    DSC00162.jpg
    81.1 KB · Besök: 48
Första racet gick ju åt skogen, trafikstockning efter diket in på french connection , över styret ner på sidan fastnade med benskyddet i styret ledans man låg uppochner, när man väl kravlat upp ser jag att pistongen till bromsen åkt ur, tog ett par minuter att pilla tillbaka utan verktyg, sedan var goggleserna helt dimmiga! Klart knäckande.:)

62a första rejset :(
16e andra rejset :D

Tror det va stenmark som körde in i mig när jag vurpade i första heatet?
Körde av kedjan i slutet på easyrider. På första alltså.
Sjukt nöjd över 2a heatet då jag startar i 3dje led
5e bästa svensk
Det går bra nu :)

Dock blev totalen kass pga första åket

Senast ändrad:
Själv kämpade och slet man bland mängder av cyklister som alla hade tänkt ta samma linje som en själv, lyckades dock köra om lite folk och slutade 40e i första heatet och 35a i andra.
Är faktiskt nöjd med detta då man startade i F ledet. Totalt gav detta en 34e plats inte så långt ifrån målet på 30.

/Björn

Grym dag! Första åket gick bra förutom att jag vurpade i kurvan in på målrakan. Tänk att higroller är så hal på asfalt :) Andra åket kändes sämre men gick tydligen snabbare. Inför nästa år ska jag öva mer på omkörningar =) Daniel Atherton fick iaf pisk i andra åket, men minsta möjliga marginal, alltid nått =)
Tack Happy för startavgiften! Superkul!

Bra kört Björn och alla andra. Det ser ju väldigt frestande ut det där. Inser att jag missat något. Vem åker till Flims?

Sonen körde in på en tredje plats i ungdomsklassen. Krasch både i kvalet (startled F tillsammans med BPetterson) och första finalåket. Men i andra finalåket körde han snabbt! =)

Folk såg ju helt kränkta ut i Tjärnis, hur fan kan man ens få för sig att starta i en tävling om man knappt kan cykla? Släpp bromsarna, trampa och ryck i styrena, töntar.

Mer helmetcam.
Mitt första race.
Gick väl sådär, hamnade bakom en stor pileup i början, kom inte om alls bra. Försökte mej sen på flera misslyckad omkörningar på "omöjliga ställen", vilket bara resulterade i att jag tappade ännu mer. Var irriterad i mål. kom in på 60e plats 21:30-ish.

helmet cam:

Senast ändrad:
Jag blev tillslut en rätt trött femma, brände det mesta av krutet på att jaga ikapp i förstaåket efter en startkrasch (som följdes av ytterligare två...). Andraåket höll jag mig på hjulen men jag tror sällan att jag varit så trött på en cykel som från Solstigen och ner. Tjärnis var en ren och skär kamp för överlevnad. Sjukt taggad på att preja lite fransyskor nästa år i alla fall ;).

Här finns för övrigt en liten sammanfattning i svartvitt av min och mitt serviceteams upplevelser under veckan: http://www.pushbike.se/read.php?3,34285

//Kristin

Tillbaka
Topp