Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Ska till Porto Petro och ser ut att få en halvdag över, någon form av nationalpark verkar ligga nästgårds vilket ju låter lovande. Någon som har cyklat MTB där i trakten och har tips på rundor eller uthyrare?
Hotellet råddade cykelhyra hos "Moto-Sprint" i Cala d'Or, snäppet över tantcykel-LBS. Men man ska inte klaga, för 9,50 EUR fick jag en dagshyra av en hardtail av märke "Quer", punkakit och hämtning vid hotellet.
Hotellets lånecykel "Decathlon Rock Rider" var en dröm i jämförelse, synd jag bara fick ha den en timme.
Det mesta av småspåren man ser på Opencycle/Trailmap är grusvägar eller små asfaltsvägar, men ett av spåren jag hade med mig var en riktig lyckträff, en vandringsled nedför en uttorkad flodbädd. En annan rutt blev 45 minuters misärvandring i ospårade järnekssnår och stenbumlingar. MTB på bortaplan är knepigt.
Alltid kul att få komma ut och cykla en sväng när man är ute och reser. Man får alltid se något som man inte fått se annars. Att cyklar och förhållanden i övrigt kan vara lite bristfälligt får man ta.