Riktigt bra film överlag, jag njöt av att se den!
Men även jag tänkte _erbjuda_ lite konstruktiv kritik. Tyvärr är det lite svårt att lägga nivån på kritiken då jag inte vet nivån på vare sig budget, utrustning, tidspress osv..
* Ljudläggningen med pålagda cykelljud var riktigt bra, de förstärkte upplevelsen. Däremot tycker jag att musiken var helt fel ibland. Vissa musikpassager hade passat bättre till långsamma panoreringar över blommande landskap. Till cykling tycker jag att musiken ska matcha den action som man faktiskt ser.
* Väldigt stort fokus på filmeffekter tyvärr. Man kan väl säga att det känns som att det är dålig balans mellan effekter och en bra story. I början och slutet känns det som att berättelse försökte skapas, som börjar och slutar i cykelaffären. Däremellan flyter allt ihop, miljöbyten, stigar, dag, solnedgång.
* Cyklisten som försvann ett tag i slutet av filmen, vad hände där? (jo, jag förstår att det kanske var han som skadade axeln)
Ser fram emot fler filmer!
Edit: Just ja, skulle även ta upp det där med syftet med hela filmen. Det var lite svårtolkat tycker jag. Produkt/reklam-film? Träna-effekter-film? Inspirera till cykling? Jag tyckte det var svårt att se vad budskapet var..