[Artikel] Guide till Nya Zeeland del 1 – Queenstown

Westman

Aktiv medlem
benlomond_02-448x336.jpg

Allas vår Jon ”Television” Bokrantz lever för närvarande på andra sidan jordklotet – i drömmarnas, bergens och sommarens land. Här delar han med sig av sina bästa cykeltips för området omkring äventyrsmetropolen Queenstown.

Läs mer: http://happymtb.org/2012/03/09/guide-till-nya-zeeland-del-1-queenstown/

Senast ändrad:
Jag pallar fasen inte att läsa det här just nu. Det får bli någon gång i sommar när jag just har cyklat om jag inte ska dö av ångest.

Vi gjorde cyklingen från Arrowtown (lite utanför queenstown) till den gamla guldgrävarstaden MaceTown en trevlig liten tur som korsar en liten flod ca 20ggr (man cyklar i vattnet) man blir garanterat blöt och jag antar att man inte gör cyklingen om det är för mycket vatten i floden men en trevlig dag och ett minne som jag aldrig kommer glömma blev det. synd att man inte stannade längre i quennstown men man kan väl säga som så att MTB åkningen på sydön generellt är fantastisk.

//Magnus

Hur fungerarde med cyklar? kan man ta med sig egna och vad kostar det?

Sjukt bra artikel och faen vad sugen man blir!

discovery skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur fungerarde med cyklar? kan man ta med sig egna
> och vad kostar det?

Menar du hur det fungerar med att ta med sig cyklar på flyget? I sådant fall så går det utmärkt. Packa den i en kartong eller en cykelväska och se till att hålla det under 32kg. Jag betalade kring 1500kr för att få med ett extra 32kg paket med cykeln hela vägen.

Jag rekommenderar en "bestigning" av Lohmans Summit via parachutrstarten och Lohmans ridge. Det går utmärkt att göra med en flaska vatten och ett par ok skor men känns ändå som en "riktig" topptur. Det kan vara marigt att få med cykeln upp men går förmodligen utmärkt om man bara startar i tid och fyller camelbacken. I princip kan man nog cykla ner hela vägen. Fy fan vad avis jag är just nu *pannan i tangentbordet*

Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag rekommenderar en "bestigning" av Lohmans
> Summit via parachutrstarten och Lohmans ridge.
> Det kan vara marigt att få med
> cykeln upp men går förmodligen utmärkt om man
> bara startar i tid och fyller camelbacken. I
> princip kan man nog cykla ner hela vägen.

Filmade & cyklade delar av den igår, går utmärkt. Inte så lämpligt med en tungrodd DH-släde kanske, men trailhojjen funkar fint!

Tillbaka
Topp