RR Herbsfest in Rosenheim

hanek082

Aktiv medlem
DSCN1506.JPG

Vart nere på Ölfest i Rosenheim söder om Munchen i helgen och passade på att släpa med mej cykeln ner för att se om det finns någon fincykling i trakten när de andra var ute på slottsbesök och annat turistigt.

Tog bilen igår till Marquartstein efter några tips från lokalbor om att det skall finnas lätt tillgänglig och bra cykling.

DSCN1508.JPG

Började med att trampa genom byn för att sen klättra i ca 1 h 20 min och få in ca 950 höjdmeter. Passera mängder med kossor vilket känns lite halv olustigt då det sitter varningskyltar vid varje grind på tyska som man halvt förstår.

DSCN1531.JPG

Klättringen tog rätt bra i benen efter två kvällar i öltälten så väl uppe på 1400 möh blev det en välförtjänt lunch och lite vätskepåfyllning innan det blir dax för turen ner.

DSCN1535.JPG

Nyfikna djur dock och inte direkt orädda då de gick efter en när man kom cyklandes och en kom upp och slickade lite på bakhjulet när jag åt lunch.

DSCN1536.JPG

DSCN1538.JPG

DSCN1543.JPG

Väl på väg ner gick de fort och som utlovat så var det lätt att hitta fina stigar. Tog första leden som gick ner från restaurangen och sen var det bara att välja höger eller vänster i alla korsning man passera. Verkar finns gott om fina stigar iaf och av de höjdmeter jag jobbat upp fick jag nog cykla stigar ner till ca 70 %.

DSCN1544.JPG

DSCN1546.JPG

Blev inte en speciellt lång tur men totalt med lunch var jag nog ute i ca 3.5 timmar iaf vilker var helt lagom då det vankades mer öl till kvällen!

DSCN1549.JPG

DSCN1365.JPG

Resten av helgen spenderades i ett par schysta läderhosen med några öl och en hel del fina flickor i välskurna klänningar =D

Efter att ha provat på Oktoberfesten i Munchen och denna i Rosenheim så kan jag rekommendera denna. Färre turister och bättre känsla då nästan alla har läderhosen osv vilket ger en enormt mycket bättre stämning!

DSCN1379.JPG

DSCN1366.JPG

Senast ändrad:
Najs. Har varit i Rosenheim (som verkar ägas mer eller mindre av herr doktor Anthon Kathrein), men besökte bara klubben "Golden Pearl". Det där ser mycket trevligare ut, såväl cyklingen som ölkalaset =)

Den där soppan är så god va... shit vad vi fick äta den på alla olika studiebesök i tyskland under den vecka jag var nere. Sen är det helrätt att stanna och fotografera ofta =)
Cyklar man ner för fort på nya stigar är ju det roliga över innan man hinner blicka.

Tillbaka
Topp