Jaha, då har man flörtat med köpjävulen idag. Det var ju en positiv upplevelse att få provköra några Specialized's. För min del blev det Stumpjumpers 29" som ju gick som tåget, bara sikta och köra.
Tyvärr gjorde senaste dygnets regnande att det blev rätt halt vilket inte Spec's däck var så bra på att hantera (inte jämfört mot mina vanliga däck i alla fall..).
Cyklarna kändes över lag väldigt snabba, om det berodde på 29"-hjulen eller att de var S-Works som vägde flygskit ska jag låta var osagt. Men jag tyckte nästan dom gick "för" bra, det var ju bara att sikta och trampa på! Tills greppet försvann totalt över en rot eller dylikt snorhalt, men det kan jag ju inte belasta cykeln för.
En eloge till Spec och deras personal som servade oss spekulanter med alla dessa hojjar, även om jag inte blev så överväldigad som jag hoppats på. Skönt så här i efterhand att inse att en gamla 26"FS faktiskt funkar riktigt bra jämfört mot dessa dyrgripar. Vad jag däremot blev frälst i var deras gravity dropper på FSR'en, så en sån blir till att fråga tomten om. // Larsa :)