[Notis] Testcykla Specialized, HBB 22/9

Westman

Aktiv medlem
specialized_testdag_HBB_230.jpg

På Lördag 22/9 är Specialized på plats vid Hammarbybacken i Stockholm och lånar ut hojar för provkörning. Det kommer finnas såväl landsväg som MTB, och liften går gratis för dig som vill prova utförsförmågorna.

All info finns här: http://www.specialized.com/se/en/news/latest-news/12924
Glöm inte att anmäla dig här:https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dElBVW1uYnUzdHV6cDFzLXFreU9acHc6MQ

Oj! Det verkar ju jättehäftigt. Men vilka är målgruppen? Det kanske inte är någonting för nybörjare direkt...

Ninjah skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj! Det verkar ju jättehäftigt. Men vilka är
> målgruppen? Det kanske inte är någonting för
> nybörjare direkt...

Målgruppen är de som är nyfikna, kanske sugen på att köpa en men ännu inte vet vilken.

Ta chansen att dra en repa i klorofyllen på riktigt innan man bestämmer sig. En superb möjlighet till en kul dag och välgrundade beslut om vad som skall upp på önske-/inköpslistan.

Have fun!

Är det någon som fått ett brev som bekräftar ens testplats? Hittar ingenstans man kan kontakta dem! Vidare, det nämns att liftarna är öppna - är det bara för testcyklarna eller kan man ta m sin egna cykel där också? Nåväl, ni kanske inte heller vet :-)

misthv skrev:
> Är det någon som fått ett brev som bekräftar
> ens testplats? Hittar ingenstans man kan kontakta
> dem! Vidare, det nämns att liftarna är öppna -
> är det bara för testcyklarna eller kan man ta m
> sin egna cykel där också? Nåväl, ni kanske
> inte heller vet :-)

Har inte fått bekräftelsemail. Kolla med SCS om de har info, de verkar hjälpa till på nåt sätt. Tror inte det kommer bli nån tokrusning med dagens väder.

NNNN

Jaha, då har man flörtat med köpjävulen idag. Det var ju en positiv upplevelse att få provköra några Specialized's. För min del blev det Stumpjumpers 29" som ju gick som tåget, bara sikta och köra.
Tyvärr gjorde senaste dygnets regnande att det blev rätt halt vilket inte Spec's däck var så bra på att hantera (inte jämfört mot mina vanliga däck i alla fall..).
Cyklarna kändes över lag väldigt snabba, om det berodde på 29"-hjulen eller att de var S-Works som vägde flygskit ska jag låta var osagt. Men jag tyckte nästan dom gick "för" bra, det var ju bara att sikta och trampa på! Tills greppet försvann totalt över en rot eller dylikt snorhalt, men det kan jag ju inte belasta cykeln för.
En eloge till Spec och deras personal som servade oss spekulanter med alla dessa hojjar, även om jag inte blev så överväldigad som jag hoppats på. Skönt så här i efterhand att inse att en gamla 26"FS faktiskt funkar riktigt bra jämfört mot dessa dyrgripar. Vad jag däremot blev frälst i var deras gravity dropper på FSR'en, så en sån blir till att fråga tomten om. // Larsa :)

Mycket bra event och fina cyklar. Bästa lärdomen var att jag har i princip lika kul på min enkla 26'a som en 29er Epic à 75 000. Det enda som lämnade något att önska var vädret.

larsaw skrev:
> Tyvärr gjorde senaste dygnets regnande att det
> blev rätt halt vilket inte Spec's däck var så
> bra på att hantera (inte jämfört mot mina
> vanliga däck i alla fall..).

> En eloge till Spec och deras personal som servade
> oss spekulanter med alla dessa hojjar, även om
> jag inte blev så överväldigad som jag hoppats
> på. Skönt så här i efterhand att inse att en
> gamla 26"FS faktiskt funkar riktigt bra jämfört
> mot dessa dyrgripar. Vad jag däremot blev frälst
> i var deras gravity dropper på FSR'en, så en
> sån blir till att fråga tomten om. // Larsa :)

Instämmer med allt. Däcken var inget vidare, en hal rot och framhjulet gled undan snabbare än snabbast --> lårkaka. Besviken på X.9-reglagen på Stumpy EVO'n som inte var i närheten av lika distinkta som X.0 på min nuvarande hoj.

Bra evenemang i övrigt och trevligt folk som stod för arrangemanget! Tack!

Testade enduro expert med ram i kokosplast och herrejäklar! Hade jag varit stadd vid kassa hade jag beställt en direkt. Fantastiskt rolig cykel. Funkade utmärkt att köra både uppför, nerför och plattför.

Synd att man inte kunde vara med och testa hojar :) har kört på epic 26" och epic 29" på en runda förr när Fredrik Modin var med. Svinigt bra cyklar, 29an frsmförallt. Har aldrig suttit på en hoj som gick att trampa så snabbt i hellas.

Jag gillar att kompromissa dock :)

Var också där och testade och gillade stumpjumper 29 fsr grymt, bara att trampa på och segla över stenar och rötter, förstår nu varför det inte finns så många begagnade att få tag i.
Man får göra som larsaw, vänta och se vad tomten kommer med.

schuba skrev:
> Man får göra som larsaw, vänta och se vad
> tomten kommer med.

Jävlar vad tomten är givmild mot er då!! ;)

jag fick inte något bekräftelsemail, men jag tror att bokningen bara var för att de ville veta ungefär hur många goodiebags de skulle göra. när jag väl skulle testa så fick jag välja vilken cykel jag ville, så det där med bokningar av cyklar var nog inte så noga.

Tillbaka
Topp