Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Miss Lycka sa:Det går att använda Google. Det finns redan 27 fällningar för ämnet.
jA VA DUM JAG ÄR, FLÅT!JLarsson sa:Men det där är ju en överkorsad doping, alltså ingen doping.
JLarsson sa:Och nu är en norsk gutt världsmästare i U23. Hoppas han inte brände sig i öknen.
velocipede sa:
Drosa sa:Johaug kan inte vara dopad. Det är bara cyklister som dopar sig! Det har jag hört i fikarummet på kafferasten en gång i tiden.
JLarsson sa:Drosa sa:Johaug kan inte vara dopad. Det är bara cyklister som dopar sig! Det har jag hört i fikarummet på kafferasten en gång i tiden.
Jobbar du med Chris Härenstam och Arne Hegerfors?
GoranS sa:Finns en länk längre upp i tråden. Med tanke på att den ska ha varit tagen vid en pressträff så borde det finnas fler/bättre bilder om man googlar. Läpparna är också känsliga för solstrålning och du behöver inte några överdådiga google-skills för att övertyga dig om att det går alldeles utmärkt att bränna läpparna och att resultatet kan vara tämligen plågsamt.
Therese Johaug sa:– Jag tog det för att behandla en solbränd läpp. Många här i salen var i Livigno såg att jag hade problem. Läkaren köpte krämen, gav mig den i handen. Jag frågade om den fanns med på dopinglistan och han sa nej.
skogsvakt sa:Det finns ju andra stora idrottsmän som skyllt på hudkrämer förr och vi vet ju hur det slutade. Johaug är i fint sällskap med Mr Armstrong numer.
json88 sa:Dopad som dopad, hur man får i sig preparatet är ointressant, det är bara om man är häst som man kan bli utan förskyllan.
me.I.am sa:http://www.expressen.se/sport/langdskidor/therese-johaug-i-tarar-efter-dopingbeskedet/
Therese Johaug sa:– Jag tog det för att behandla en solbränd läpp. Många här i salen var i Livigno såg att jag hade problem. Läkaren köpte krämen, gav mig den i handen. Jag frågade om den fanns med på dopinglistan och han sa nej.
Nu är det på svenska och därmed inte ordagrant, men det är ändå något som skaver.
"Jag frågade om den fanns med på dopinglistan", känns inte jättenaturligt att ställa en sån fråga till en landslagsläkare som kommer med en salva, möjligen att hon lite skämtsamt sagt så, eller möjligen "du har väl kollat ordentligt så den inte är med på dopinglistan" i lite skämtsamt tonläge.
Som många konstaterat, det kan helt enkelt inte vara så amatörmässigt. Alla som idrottar på toppnivå vet att man måste dubbelkolla alla eventuella mediciner/kosttillskott, är man ren så gör man rimligtvis allt för att undvika såna här situationer.
Om det verkligen är läkaren som gjort ett misstag så skulle hon väl vara urförbannad på honom.
EDIT:
Kollade på intervjun i länken. När hon berättar om förloppet i Livigno, så stannar hon upp flera gånger och läser från en lapp eller något. Och att hon spurte sin lege om den fanns på dopinglistan säger hon 5 gånger. Nja...
H. sa:Glansen har falnat för det norska skidlandslaget.
Astmamedicineringen tycker jag är värre eftersom det skett systematiskt och medvetet, men detta läggs till ett system som uppenbarligen inte har tillräcklig koll på preparaten och alltid skyller på någon annan.
GoranS sa:Skulle gissa att norska förbundet har personer som är ansvarig för hur landslagets åkare presenteras, typ någon medieansvarig. Då situationen är rätt känslig skulle jag inte utesluta att någon sådan kan ha instruerat henne i vad hon ska säga (och inte säga) i sammanhanget.
me.I.am sa:GoranS sa:Skulle gissa att norska förbundet har personer som är ansvarig för hur landslagets åkare presenteras, typ någon medieansvarig. Då situationen är rätt känslig skulle jag inte utesluta att någon sådan kan ha instruerat henne i vad hon ska säga (och inte säga) i sammanhanget.
Och även instruerat att hon skall uppträda osminkad. Och nej, sminket dom har när dom tävlar klarar säkert lite tårar också. Oskuldsfull.
spelar det någon roll?GoranS sa:json88 sa:Dopad som dopad, hur man får i sig preparatet är ointressant, det är bara om man är häst som man kan bli utan förskyllan.
Var det svar på min fråga, på någon annan fråga eller bara ett allmänt inlägg?
json88 sa:spelar det någon roll?GoranS sa:json88 sa:Dopad som dopad, hur man får i sig preparatet är ointressant, det är bara om man är häst som man kan bli utan förskyllan.
Oj, ordningsman i skolan.GoranS sa:json88 sa:spelar det någon roll?GoranS sa:json88 sa:Dopad som dopad, hur man får i sig preparatet är ointressant, det är bara om man är häst som man kan bli utan förskyllan.
Nej, på ett diskussionsforum är det naturligtvis helt ointressant hur olika inlägg är relaterade till varandra. Att man ens delar upp dem i trådar (och på vissa forum trådarna i kategorier) är helt meningslöst. Idealet vore förstås en stor hög med osorterade inlägg utan någon som helst koppling, helst helt slumpmässigt presenterade.
me.I.am sa:Jag har inte hängt med riktigt, blev inte Sundby avstängd? Varför det i så fall?