Fint! Synd att Fuel EX 29 inte fick heta Rumblefish bara, lite synd att de inte satsar på varumärket GF tycker jag.
Kortare kedjestag på långslagigare Remedy än Fuel EX alltså, undrar varför Trek gick på så långa på Fuel EX då? Du verkar ju bekräfta att Remedyn känns smidigare trots att den ska vara "mer" cykel. Mycket intressant! Remedy ser annars på pappret rejält flack och högfartig ut, 67.5 i gaffelvinkel och 29er-längd på gaffeln blir ett rejält front center-mått. Körde du den i det läget eller mimo link åt andra hållet? Inga problem att få runt framänden i mer lågfartsknix a la rotig svensk skog? Det är väl mer AM- än stighoj förvisso, men om den nu är såpass rapp på platten så kan man ju komma undan med det.
Lite småsynd att den billigare Remedyn säljs med 3x10 bara, 2x10 eller 1x vore väl rätt väg att gå med en sån hoj även för 32000.
Alla trekhojar jag kört senare år har för övrigt varit nästan perfekt neutralt balanserade i dämpning och geometri, men saknat lite personlighet och särintryck. Lite som en Audi. Jag föredrar lite mer personlighet.. men t ex Session är en fantastisk bra lek- och bikeparkhoj. Slash är jättefin men har för kort reach samt lider av okänsliga Fox-gafflar. Remedy med Lyrik var jättebra men för neutral för min smak. Rumblefish är en bra stighoj (så jag gissar att EX29 kommer vara det också) när man väl vande sig med G2. Roscoe (brandad GF) var den enda riktigt busiga hojen med personlighet jag testat, den var suverän. Nyfiken att prova nya Remedy 29 nu alltså.
För övrigt den stående kommentaren: När skippar Fox CTD och ger justerbarhet istället för kompromiss igen? :)