Väggmonterat mekställsklohelvetesfanskap?

underscore

Ny medlem
Tänkte börja klädkammarsupa och då krävs det ett mekställ där.
Nuvarande lösning fungerar men kräver att man har perfekt alkoholbalans för att svänga i takt med cykeln.
mekstall.jpg

Har hittat följande färdiga lösningar på CRC (arm+klo):

X-Tools Workshop Prep Stand Wall Mount NOW 524.49SEK
http://www.chainreactioncycles.com/se/en/x-tools-workshop-prep-stand-wall-mount/rp-prod10228

Park Tool Deluxe Wall Mount Repair Stand PRS4W2 NOW 1952.99SEK
http://www.chainreactioncycles.com/...e-wall-mount-repair-stand-prs4w2/rp-prod50297

Några erfarenheter och/eller andra alternativ? DIY-lösningar med biltema, jula och mördarepoxy uppskattas.

Dom ser ut att vara svåra att höja och sänka...

Ett vanligt ställ tar mer plats men är mer flexibelt.

Jag ändrar höjden till och från när jag mekar beroende på vad jag skall pilla med. Särskilt vid gaffelservice är de smidigt att kunna höja och sänka.

Vilken vikt är Elfa väggskenor godkända för? En kombination mellan något sånt och en väggmonterad arm skulle ge justerbarhet i höjdled.

Tror jag har ett mekställ för väggmontage som ligger och skräpar i garaget. Ditt för en symbolisk summa om du är intresserad... Och om jag kan hitta det...

Hade en bild ... :) Hela cykeln kan hänga i lufen om man vill utan problem, stabilare än man kan tro

Bilagor

• 20130719_160402.jpg
    20130719_160402.jpg
    93.3 KB · Besök: 153
Tack för alla svar! Du har pm boson :)
Annars blir det nog ett sånt där Rose - om det är stabilt nog att hålla hela cykeln uppe? (inkl gaffel)

Aa det klara att hålla båda hjulen i luften utan problem. Så länge väggen håller så är nog vikten inger problem. Dessutom går klon att vrida 360 så det går att hänga i överröret på ramen om man vill. Sen är det höj å sänkbart och kan fällas in mot väggen när det inte används. Jag är då riktigt nöjd med mitt iallfall. Och bra pris :-)

Se till att flaskställen hamnar i rätt position när du mekar. Då har du löst problemet med var du skall ställa flaskan mellan skruvdragen.

Tillbaka
Topp