[Artikel] Won’t Back Down – Steve Peats karriär på vita duken

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Steve_Peat_2.jpg

När tävlande i downhill världscupen 2013 blev ombedda att beskriva Steve Peat med ett ord var det endast ett svar som gällde: ”Legend”. Och med vilket ord summerar man bättre en av världens bästa downhilcyklister som i 20 år varit med och slagits om topplaceringarna i världscupen?

Text: Hanna Jonsson Bild: Duncan Philpott och Aron Gooch (aron@happymtb.org)

Läs mer

Nu blev jag väldigt sugen att se filmen!

"Sean Palmer" ska väl vara Shaun Palmer?

Ahh...legend. Kommer ihåg förr i tiden när eurosport visade världscuperna i dh och xc. Steve chockade alla med en podiumplats på någon tävlig. Körde på ett mindre team med en gt. Var var detta? Någon som vet?

Jag är sååååå sugen på att se den. Lite frustrerande att de är så vaga med releasedatum för DVD:n. Först var det februari 2014, men nya releasedatumet "Spring 2014" är ju inte så specifikt.

Om det är nån cykelstjärna jag vill skaka hand med så är det definitivt Peaty. Han är helt enkelt störst i mina ögon fast han är två år yngre än mig ;)

ja, det var en jävla miss att jag missade det här eventet. ser fram emot filmen även jag.

Riktigt kul att i efterhand få förklaringen till Cappuccino-Steve-episoden. Förstod aldrig det när det sändes, förutom att det var nån sorts internt skämt.. :)

Nästa gång hoppas jag Steve kommer till lerans hemstad, Göteborg!

Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Nästa gång hoppas jag Steve kommer till lerans
> hemstad, Göteborg!

En Happyride med Peaty i Delsjöarna! Vem har kontakter att fixa det?

Janos skrev:
-------------------------------------------------------
> Westman skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nästa gång hoppas jag Steve kommer till
> lerans
> > hemstad, Göteborg!
>
> En Happyride med Peaty i Delsjöarna! Vem har
> kontakter att fixa det?

Jag kommer på afterbiken, inget blask!

Det hade varit grymt att se Peaty lekdrifta till sig KOM med en minut på Blue/Lingon/Black/Kånkel-Berry! Dom är verkligen på en stört imponerande nivå, de i WC/EWS-toppen.

Stod och tvättade hojen bredvid Minaar i Hafjell och när han såg vad det stod på min sving så var han jävligt snabb att ropa dit Peaty. "That should be your new sponsor!" gormade Minaar och en leende Peaty kunde inte annat än att hålla med;)

OGR.jpg

Med tanke på hur mycket han har betytt för sporten och att han fortfarande stänker till med topp 10 placeringar så stämmer det ju väldigt bra...

Äntligen fick den rätte lite mer uppmärksamhet. Synd bara att de inte bytt ut slatans volvo reklam mot steves som är många stigar bättre.

Tyckte den var lite seg. Kunde nog ha klippts ner till halva speltiden och blivit mycket.skönare. För mycket seg jänkardokumentär.

Tillbaka
Topp