[Artikel] CES deltävling II: kunskap, glädje och så lite tango

Kristin

Ny medlem
cruxetistenkistan-448x293.jpg

Säsongens andra deltävling av Canyon Enduro Series gick av stapeln i Falun under Scandinavian Outdoor Games. Mången Happyit hade vallfärdat till Dalarnas residensstad för att få uppleva allt som är typiskt för ett dalaenduro: hjärtlig stämning, mulliga tallskogsstigar, funktionärer som snackar dalmål samt hostan som bara uppstår efter ett par minuters stigcyklingsurmaxning.

Läs mer: http://happymtb.org/2014/06/02/ces-deltavling-ii-kunskap-gladje-och-sa-lite-tango/

Mycket bra sammanfattning av en kanondag Kristin!

Kul att se dig på hojen i Falun också, visade att den fyrbenta inte tar all din fritid.
: )

Bra artikel! För vad som verkar ha varit ett superevent, får se till att medverka nästa år.
// Larsa

larsaw skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra artikel! För vad som verkar ha varit ett
> superevent, får se till att medverka nästa år.
> // Larsa

Dito.

Nej, det var ganska tråkigt. Kom inte dit. I Falun finns inget att hämta.

Bra skrevet Kristin! Fin sammanfattning av en kalasdag, kul med lite fler exklusiva bilder också :)

larsaw skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra artikel! För vad som verkar ha varit ett
> superevent, får se till att medverka nästa år.
> // Larsa

+1!

Bra skrivet och kul att läsa. En extra bonus var att du var en av få som verkligen hejade på ss2-4.

Tack så otroligt mycket för en skoj tävling!

Och förlåt alla som stod och väntade i målgången. Jag startade sist på SS5 efter att mitt växelöra (2a på 24 timmar!) gav vika efter SS4 så det vart sparkcykling hela vägen tillbaka till lugnet och sedan chainless på SS5 (som jag ändå fick hyfsad tid på)

Gör som förra gången och bidrar med lite RAW ombordfilm från mina träningsåk för er som inte var där, så ni får se hur banorna såg ut. Här var det som synes strålande sol och dammtorrt på torsdagens träning, varpå det började regna lagom till rejsdagen och blev betydligt halare på sina ställen, framförallt på SS4.

SS1 var en snabb historia fylld med alla möjliga och omöjliga typer av kurvor, många feldoserade eller bökiga att hålla fart igenom. Det var alltså The enemy within mixat med delar av Lugnets DH-bana (inkl den legendariska stenkistan) som höll nerverna på tå och punkarisken bitvis hög. Sista biten en trampsträcka i svagt motlut.

SS2 började med lite fin bred stig utför och sen en tvär sväng in i en riktigt brant backe. På teståket testade vi hastigheten att gå av och jogga vs sitta kvar och trampa. Stå upp och sprinta var nog det snabbaste men det gällde att ha pigga ben och verkligen orka bygga upp mycket fart direkt efter krönet.

Resten av SS2 var väldigt snabb och ganska rakt utför. Adrenalinpåslaget var påtagligt.. Den här tycker jag blev greppigare av regnet på fredagen. Inga skyltar skadades för övrigt i inspelningen av denna film, den iordningsställdes efter oss.

Mer kommer så successivt..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp