[RR] Det bästa med Sunny Beach i Bulgarien

Sigge Star

Aktiv medlem
...måste val vara att cykla på 400 meters höjd i en nationalpark och se partyhålan på avstånd...

Ngt trött på leran från dagen innan http://happymtb.org/forum/read.php/1/2441619 tog jag bilen till Irakli beach och för att göra en skön tur i Ortoto National Park. Det blev 44km och 1100 höjdmeter med fantastisk utsikt nästan hela tiden.

I bakgrunden ser man turen från gårdagen också
23.jpg

Som sagt, startade i Irakli Beach – ett lugnt ställe en mulen morgon i början på Juni.
24.JPG

Började med lite asfalt och blev så här glad när det snabbt övergick i grusväg
25.JPG

Det blev snabbt brant och stranden jag lämnat såg inte mycket ut för världen
26.JPG

27.JPG

Ännu mera uppför i Svajande gräs
28.JPG

Och sen en tur uppe på en ås innan det var dags att kasta sig utför en asskön downhill.
29.JPG

Bara det att jag laddade på lite för mycket med tanke på däcktrycket och fick en snakebite. Slängde i reservslangen men den läckte – jäkla dålig lagning nån hade gjort... typ jag. Ägnade de två sista lagningslapparna för att få ordning på det och fick nervöst fortsätta utan extra slang eller lappar...
30.JPG

Tog det lite lugnare utför de sköna kullarna ner till havsnivå igen och njöt som sagt av att se Sunny Beach på avstånd
31.JPG

32.JPG

Sen var det bara uppför igen och det började bli runt 30 grader och varmt
33.JPG

Sen blev jag ju liten besviken när jag insåg att jag inte fick använda min rocket launcher som jag släpat med eller nåt. Skumt med den symbolen i alla fall...
34.JPG

Bildorgie jag vet... men det var så vackert
35.JPG

36.JPG

Nessebar
37.JPG

Det böljande lanskapet fortsatte och det var bara att njuta även om klättringen tog på krafterna
38.JPG

Fick ta landsvägen hem för att hinna med familjelivet oxå men det kändes rätt skönt med tanke på risken för taggiga buskar och punkteringar den vägen jag ursprungligen tänkt. Avslutar denna revanch mot gårddagens lerrejs med ytterligare en naturbild – hare finfint!
39.JPG

Fint och kul att se Slanchev Bryag från ett annat håll. Var där på semester i min ungdom :-)

Fältprästen skrev:
-------------------------------------------------------
> Förbud mot fjärilar?

Det är nog dags att uppgradera till en skärm där du ser håven också... :)

Ser ut att ha varit en go trip, bortsett från punkan då....en stor förmån att få cykla i så pass obebyggd o obefolkad natur!

morseman skrev:
-------------------------------------------------------
> Awesome! Do you have any pictures of the wild
> boars you encountered?

Yo, first link at the top :-)

Tillbaka
Topp