[RR] Lynn Valley North Shore, Och en bit i Squamish.
Nu är det några dagar sedan jag anlände till Vancouver.
En fantastisk stad, med en lika slående natur runt hörnet.
Flygbolaget tappade bort cykeln, så den anlände någon dag senare till min stora glädje.
I samma veva så hämtade jag hyrbilen, fick nöja mig med en "liten" pickis
Efter det så bar det av dom 17 kilometrarna eller 45 minuter långa bilfärden till en liten del av Nort shore området, som heter Lynn Canyon.
Vi startade uppstigningen med en punka
Det är som en oas mitt i stan typ, vi cyklade 812m upp, för att nå dom längsta stigarna, men då var dom stängda.
Det sög lite.
Antiklimaxet böts snabbt till ett timmar långt stadie utav eufori
Blev inte så många bilder på stigarna då man inte ville stanna
Och i söndags styrde vi skutan mot Squamish, ca 2 timmar från från vancouver.
Klättringen till den stig som låg nästan högst var ca 6km lång och tog en stund, men det känns sunt att cykla uppför:/
Det var mycket björn i området, så dom bajsade lite här och var, plus att man fick cykla runt och låte lite som dom skulle höra en
Här ser man höjd och längdkurvan på en av stigarna.
Och så här såg en bit av den ut på riktigt, den var typ som Barbro i järvsö, fast mycket längre:)
Sen kastar jag in en bonusbild på mamma och barn björn, som plåster på såren för att jag varken kan fota eller skriva:)
Så nu ska jag snart sticka till Lynn Canyon igen, och i morgon blir det en halv dags guidad tur i en annan del av North Shore.
Siktar på whistler på onsdag men får se om det hinns med.
Två veckor i Kanada är alldeles för kort tid, är denna historias sensmoral!
En fantastisk stad, med en lika slående natur runt hörnet.
Flygbolaget tappade bort cykeln, så den anlände någon dag senare till min stora glädje.
I samma veva så hämtade jag hyrbilen, fick nöja mig med en "liten" pickis
Efter det så bar det av dom 17 kilometrarna eller 45 minuter långa bilfärden till en liten del av Nort shore området, som heter Lynn Canyon.
Vi startade uppstigningen med en punka
Det är som en oas mitt i stan typ, vi cyklade 812m upp, för att nå dom längsta stigarna, men då var dom stängda.
Det sög lite.
Antiklimaxet böts snabbt till ett timmar långt stadie utav eufori
Blev inte så många bilder på stigarna då man inte ville stanna
Och i söndags styrde vi skutan mot Squamish, ca 2 timmar från från vancouver.
Klättringen till den stig som låg nästan högst var ca 6km lång och tog en stund, men det känns sunt att cykla uppför:/
Det var mycket björn i området, så dom bajsade lite här och var, plus att man fick cykla runt och låte lite som dom skulle höra en
Här ser man höjd och längdkurvan på en av stigarna.
Och så här såg en bit av den ut på riktigt, den var typ som Barbro i järvsö, fast mycket längre:)
Sen kastar jag in en bonusbild på mamma och barn björn, som plåster på såren för att jag varken kan fota eller skriva:)
Så nu ska jag snart sticka till Lynn Canyon igen, och i morgon blir det en halv dags guidad tur i en annan del av North Shore.
Siktar på whistler på onsdag men får se om det hinns med.
Två veckor i Kanada är alldeles för kort tid, är denna historias sensmoral!