[Artikel] Åre Enduro avgjort - Wallner och Thomasson i topp

Beofred

Aktiv medlem

Lugnet har lagt sig i Åre igen efter lördagens batalj på berget. Den tredje deltävlingen i Canyon Enduro Series är till ända, vinnarna är korade och många är hemma i plattare terräng igen med trötta ben och glada miner. Åreskutan är ett hårt berg, och Åre Enduros bansträckning var klart tuffare än tidigare race i säsongen. I en helt egen liga, enligt vissa.

Läs mer

Bra artikel Beo! :)
Det var riktigt roligt att vara med: en cykelfest under 3 dagar för min del!
Det gick ungefär så: på fredag åkte vi tills att vi var trötta och lite till pga det var så kul! På lördagen var det tävling och trots att man var slut efter målgången av ss4, så åkte man lite till... efter det, fest följd av ingen riktig sovmorgon eftersom man skulle lämna tillbaka lägenheten. Resten av söndagen bestod av liftåkning förstås! :)
Resultat: sår, blåmärke, mörbultad kropp, glädje och många goda minnen!

sjodell skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra artikel Björn!
>
> Känns tungt att ha missat Åre-endurot.

Ja bra skrivet Björn, jag skulle nog säga att det var en av de absolut roligaste tävlingarna jag har kört.

Glisseur skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi har lagt upp lite fler bilder, den här gången
> från Mattias Fredriksson:
> http://arebikefestival.com/enduro/pictures/

Grymma bilder igen men det vore skoj att se fler bilder på oss glada amatörer som varken var snabba eller snyggt klädda :-)

Kändes som det stod bra många och fotade så någonstans borde man (jag) fastnat på bild.

Så är det någon som sitter på en bild på #62 så är det av stort intresse!

Med vänlig hälsning,

Rikard

Tillbaka
Topp