Artikel: Downhill-VM i Hafjell

jomper

Forumpappa
Forumvärd
tjejerna-podium-e1410598544745-448x251.jpg

Första veckan i september intog världens bästa downhillåkare den lilla norska byn Hafjell i närheten av Lillehammer. Inbäddat i gröna kullar och blå sjöar så välkomnandes vi av solsken och högsommarvärme. Veckan började med avslappade men kalkylerade åkare som spanade in varje sten, rot och kurva på den populära downhillbanan i Hafjell Bike Park. Allt eftersom veckan gick steg spänningen och man såg allt mer fokus lysa i ögonen på de tävlande. För när det är VM får du bara en chans – ett åk - och när du lämnar startfållan på söndagen är det allt eller inget. Ett åk per år för att få äran att sätta på sig den regnbågsfärgade vinnartröjan. Och just det blev temat på årets VM-tävling i Hafjell – det var allt eller inget…

Text: Hanna Jonsson (hanna@happymtb.org)

http://happymtb.org/2014/09/13/downhill-vm-i-hafjell/

Senast ändrad:
zinkpasta skrev:
-------------------------------------------------------
> Schysst! Här är en kort stämningsfilm feat.
> motorsågar och annat göttigt:
>

Määäh! Den funkar ente!!

Hanna; bra ordat! Jävlar vilken spänningsfest det blev!

Beofred: Det är du som inte funkar! :-P

Nejmen skumt, funkar här, både i Firefox och IE. Nån annan som testat? Kan givetvis lägga upp den på youtube eller så också, även om jag kanske ska hålla nere förväntningarna lite. (Inget sågas t.ex. av.)

Senast ändrad:
Jo! Plötsligt funkade det! Taskig bandbredd eller annat. Kul att min keps sticker fram i slutet av klippet, vi var ca en meter från varann när du filmade :) Kul också att han har kedjan kvar på sågen, medicsnubben brevid såg lagom road ut vill jag minnas.

lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> På Redbull.tv borde du kunna se allt från
> Hafjell i efterhand.

Verkar inte som om RB hade rättigheterna till vm? Eller är det bara jag som är kass på att söka bland deras feeds?

Tillbaka
Topp