Nu finns Whyte i Sverige!

Akik

Medlem
Hej,

Update 2016-12-20:
Whyte cyklar har nu en återförsäljare i sverige, se inlägg från Matthias87.

Går det att få tag på Whyte cyklar i sverige (LBS)?

Vill köpa en whyte T-129 SCR, men hittar ingen butik som säljer märket, LBS eller internet.

Iofs så går det väl lika bra att beställa via nätet, nån som kan tipsa om bra "UK/DE" internetbutiker som säljer whyte till sverige?

Senast ändrad:
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du syftar på White så säljer XXL dem.

inte samma märke

Vi säljer Whyte via arbetet mitt tror jag. Men det är i Danmark. Men skriv till mig om du är intresserad så kan jag kolla på det om du vill?

Ps. Det är en grym cykel. Har haft en sådan själv. Ds.

rularn skrev:
-------------------------------------------------------
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om du syftar på White så säljer XXL dem.
>
>
> inte samma märke

Ok. Så dum man kan vara att man inte googlar lite innan man skriver ;)

Kom bara ihåg att försöka få bromsarna monterade EU-style när ni beställer från UK, annars blir det frambroms på höger handtag...

// Larsa

Hej!

För alla som kan tänkas vara intresserade så ville jag bara informera om att jag från och med årsskiftet blir officiell återförsäljare för Whyte i Sverige.

Det kommer upp en webbshop strax efter nyår under adressen www.swecycle.se.

Betalningar kommer ske genom Svea Ekonomi med möjlighet att betala via faktura, avbetalning, kortbetalning eller direktbetalning.

Kommer också erbjuda möjlighet till democykling av Whyte T-130 och T-129 och till våren även G-160 (alla i storlek Medium).

Första beställningen på fem cyklar läggs nästa vecka, varav två av dessa kommer gå som democyklar, alltså en T-130 och en T-129.
De tre resterande cyklarna kommer säljas i form av en start-rea, till väldigt bra priser.

Det smidigaste hade vart om man redan innan jag beställde hem cyklarna kunde få tag i tre personer som vill köpa Whyte-cyklar, så slipper jag ta hem cyklar på måfå.

Så vill du köpa en Whyte-cykel under start-rean kan ni nå mig via PM, på e-post info@lifecycles.se, eller ringa på 031-36 36 380 .

Mvh Matthias

Senast ändrad:
Det här är ju fantastiskt! För bara någon vecka sen bestämde jag mig för att min nästa cykel skulle bli en Whyte T-130 och grämde mig över hur svårt det skulle bli att få tag i en.

Vore det inte trevligt att ge en liten hint om prissättning? iaf ordinarie priser. Förköpscyklarna blir ju givetvis billigare.

För övrigt säljs Whyte på XXL ;) (skämt).

Engstedt: Ibland har man tur! :)

NickPick: Nedan priser gäller på förköpscyklarna.

Whyte T-130 S: 28.999kr (annars 30.999kr)
Whyte T-130 RS: 33.999kr (annars 35.999kr)
Whyte T-130 C RS : 45.999kr (annars 48.999kr)
Whyte T-129 S: 28.999kr (annars 30.999kr)
Whyte T-129 RS: 33.999kr (annars 35.999kr)

Mvh Matthias

Imorgon kväll så lägger jag beställningen, så om det är någon vill förboka en Whyte så har ni till imorgon kl 16 på er.

En är redan förbokad, så det finns två kvar.

Mvh Matthias

Ingår hög och långhoppskola i priset? Förhoppningsvis inte för då är det få som vågar köpa. :)

Kul med en första (?) försäljning, jag tror köparen blir nöjd. :)

Hasse#7: Självklart, och jag cyklar alltid med när folk skall ha en demorunda. Vill man ha tekniktips är det bara att säga till :)

Westman: Ja, T-129:an är riktigt vass!

Hej Oskar!

Kul, då har fått upp ögonen för en fin cykel :)

Näst-nästa vecka så har jag en T-130C WORKS i storlek M och en T-129 RS i storlek L för democykling i Göteborg.
Kommer också ha en T-130 S i storlek L och T-129 S i storlek L som du kan få kika på, men dom kommer inte gå som democyklar.

Mvh Matthias

jomper sa:
När kommer webshoppen igång?

Hej Jomper!

Webshoppen är redo, men vi väntar på att Svea Ekonomis samarbetspartner som sköter integrationen mellan webbmodulen och Svea Ekonomis betaltjänst och skall bli klara med sin del. Den är försenad och dröjer tyvärr till i mitten av februari.

Jag slänger in ett inlägg här när webshoppen lanseras.

Mvh Matthias

Scut sa:
(Hets) Hur går med webshopen?

Hej!

Nu var det dags för lanseringen av webbshoppen! Kika in på http://www.bikemaestro.se för att se vårat sortiment.

Får ursäkta att det blivit försenat. Efter upprepande uppskjutningar av lanseringen av Svea Ekonomis nya Checkout så har jag valt att använda mig av Paysons välrenommerade Checkout 2.0 istället.

Mvh Matthias

Senast ändrad:
Har en Whyte T-129 från hösten 2013 som bara cyklades på ca 8 ggr, tvättades varje gång och ser ut som ny. Jättefin hoj men jag kommer inte cykla på den inom en rimlig framtid så om någon är intresserad av att köpa kom med bud via PM. Det är denna modell: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/c...spension/product/review-whyte-t-129-13-47241/

Om någon tycker detta var olämpligt så förstår jag och kanske lägger upp på köp/sälj senare.

Senast ändrad:
Matthias87 sa:
Scut sa:

Hej!

Nu var det dags för lanseringen av webbshoppen! Kika in på http://www.bikemaestro.se för att se vårat sortiment.

Får ursäkta att det blivit försenat. Efter upprepande uppskjutningar av lanseringen av Svea Ekonomis nya Checkout så har jag valt att använda mig av Paysons välrenommerade Checkout 2.0 istället.

Mvh Matthias

Äntligen och STORT GRATTIS!!!
Tror och hoppas innerligt att ditt projekt med att ta Whyte till Sverige går vägen. Kan via avigvägar meddela att Tompa blev supernöjd med T-129'an vi (jag o Hasse) rekommenderade honom att köpa av dig :D
Nu har tyvärr inte ekonomi för ny hoj, men skulle jag köpa "kataloghoj" idag så skulle en Whyte ifrån dig vara mitt förstahandsval! (i mitt fall en G-160RS)
Dock en fråga, skulle det gå att uppgradera någon utvald komponent/er i samband med köp, eller är spec'n "huggen i sten"?

larsaw sa:
Matthias87 sa:
Scut sa:

Hej!

Mvh Matthias

Tror och hoppas innerligt att ditt projekt med att ta Whyte till Sverige går vägen. Kan via avigvägar meddela att Tompa blev supernöjd med T-129'an vi (jag o Hasse) rekommenderade honom att köpa av dig :D
Nu har tyvärr inte ekonomi för ny hoj, men skulle jag köpa "kataloghoj" idag så skulle en Whyte ifrån dig vara mitt förstahandsval! (i mitt fall en G-160RS)
Dock en fråga, skulle det gå att uppgradera någon utvald komponent/er i samband med köp, eller är spec'n "huggen i sten"?

Japp han är mycket nöjd. Hade varit kul att lura på honom höjd och långhoppsskolan också. Men han är ju familjeförsörjare.....

Senast ändrad:
Matthias87 sa:
Scut sa:

Hej!

Mvh Matthias

Kul att det är igång. Känns som whyte borde kunna slå i Sverige! Snygg sida tycker jag. Rekommenderar ändå att gå igenom texterna igen, är en del formuleringar som är lite konstiga. T.ex används ordet enfaldiga där det borde stå ex samstämmiga.

Erik O sa:
Matthias87 sa:
Scut sa:

Hej!

Mvh Matthias

Kul att det är igång. Känns som whyte borde kunna slå i Sverige! Snygg sida tycker jag. Rekommenderar ändå att gå igenom texterna igen, är en del formuleringar som är lite konstiga. T.ex används ordet enfaldiga där det borde stå ex samstämmiga.

Tack Erik!
Ja, man kan säkert formulera delar av texten bättre, får ta ytterligare en titt på innehållet.

larsaw sa:
Matthias87 sa:
Scut sa:

Hej!

Mvh Matthias

Har snackat med Thomas och hört att han är nöjd, jättekul! Hoppas han kommer till Göteborg så vi kan ta en tur ihop :)
Ja, G-160 RS är en riktigt fin hoj. Blir en sådan till enduroracen i sommar!
Specen går tyvärr inte att ändra nej.

Hasse#7 sa:
larsaw sa:
Matthias87 sa:
Scut sa:

Hej!

Mvh Matthias

Japp han är mycket nöjd. Hade varit kul att lura på honom höjd och långhoppsskolan också. Men han är ju familjeförsörjare.....

Ja, höjd- och långhopp är underskattat! :)

Matthias87 sa:
Scut sa:

Hej!

Mvh Matthias

Kul!

Kul initiativ, hoppas att allt går bra!

Fixa texten direkt. Man kan ju inte ha en text där man påstår att recensenter man hänvisar till är ointelligenta. Sånt skrämmer bort kunder.

Kostar nog inte många kronor att få nån reklambyrå att gå igenom texten.

Tillbaka
Topp