[Notis] - Happy tittar till Kalmar Grand Prix 2015

Aron

Inventarie
k_gp_front.jpg

I lördags arrangerades Kalmar Grand Prix 2015 och det bjöds på en hejdundrande cykelfest för såväl motionscyklist som cykelelit och åskådare.

Läs artikeln: http://happymtb.org/2015/08/04/kalmar-grand-prix-2015/

Fixar de till så att man slipper cykla på cykelvägar in mot mål blir det här loppet (open) nånting riktigt trevligt. Det tillsammans med att målgången var lite märklig. Dubbla målportaler o oklart var klockan stannades.

Senast ändrad:
Det känns nästan som att när de inte fick tillstånd att cykla på vägarna in mot Kalmar så la de en så krånglig väg som möjligt in för att folk skulle klaga, så de får lättare med tillståndet nästa år.
Jag är glad att vi slapp 180graders svängarna vid svanen i tävlingsfart även om jag inte förstår vilken tid som gäller?

maxel skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är glad att vi slapp 180graders svängarna
> vid svanen i tävlingsfart även om jag inte
> förstår vilken tid som gäller?

Tiden i resultatlistorna startade och slutade vid Svanen om jag förstått saken rätt. Och det var som sagt ingen tävling.

apelson skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett litet fel bara, det var Niklas Gustavsson som
> knep andraplatsen :)

Tack för korrekturet! Uppdaterat.

Kan också hålla med att det var lite missar, bl.a dålig vägvisning på några ställen och kryssandet på cykelbanor. Tror det blir bättre till nästa gång, polisen kunde nog inte se 500 cyklister framför sig. Angående tidtagningen vid målgång tycker jag det var smart att ha det ute vid Svanen. Blev ingen idiotkörning inne i stan på så sätt. Trevligt att rulla in på Larmgatan med allt folk.
Jag kommer nästa gång också.

/steen

Tillbaka
Topp