[Notis] - Säsongsfinalen av ESS bjuder på tre överraskningar i en

Aron

Inventarie
ess-gbg.jpg

Säsongsavslutningen av Enduro Sweden Series 2015 arrangeras traditionsenligt i Göteborg den 11-12 september. Det blir en späckad helg där man förutom den sista deltävlingen, Mtbstore Enduro Challenge, även arrangerar en stor avslutningsfest för att knyta ihop säsongen samt en fototävling.

Mer info och bangenomgång finns här: http://happymtb.org/2015/09/06/sasongsfinalen-av-ess-bjuder-pa-tre-overraskningar-i-en/

15 sekunders push för Enduro Sweden Series 12 sept i Änggårdsbergen
(Reinsta gärna från anv. @nicolashervy på insta)

Är taggad som bara den! Luftade bromsarna, slängde på nya belägg och har hoppat upp ett pinnhål i storlek på skivor.
Hoppas det ska ge lite piggare händer.

Vad säger Göteborgarna? Kommer många köra FF eller är det vanlig stigkruka som är det vanligaste?

Kung_Gustaf skrev:
-------------------------------------------------------
> "Apbergets blodiga" måste ju vara det stora
> dragplåstret! Så sjukt rolig passage.

Apberget-Blodiga är kung! En modern klassiker i Änggården och i mitt tycke än klart bättre variant än klassiska Blodiga. För er utsocknes kan sägas att Blodiga är snabb och lätt single track fram till där Apberget-varianten kommer ut på den efter gapet över bäcken och innan stenkiste-festen börjar. Man får alltså best of med apberget-stigens off camber och action och sen hela den roliga/intressanta/blodiga biten av Blodiga.

Egentligen är alla sträckorna riktiga rykare.

Hobo trail (SS1) är ju klassisk pump- och mjölksyrafest som belönar den som kan hålla fart genom tvära kurvor följt av adrenalinfest deluxe utför, till old school rock n roll off camber och driftsvängar. :)

Nya ingången till Preacher's Anti Flow (gamla SS3 som folk dog av utmattning på förra året), Alternativ Ett, byter minuter av uppförslidande mot sitta på bakhjulet-brant och höftstyrning. Följt av två minuter av en av Änggårdsbergens roligaste tekniska utförslöpor. Vanliga PAF är fortfarande en fantastisk stig men väldigt fysiskt utslagsgivande och ren misär att köra på tid, så nya varianten känns som ett klart lyft i Enduro-sammanhang anser jag.

DH for goats är typiskt göteborgs-DH - snabb, bitvis brant, svängig och med en (för de flesta) rejält klurig stenkista.

Och Episka är ju, tja, en episk klassiker med allt som gör snabb och teknisk stigcykling bra. Gap och hucklinjer, klippsurf, rötter i kurvor och tunnelseende.

11988463_1077118625666685_2472858327839152181_n.jpg

Jag kommer för övrigt vara sträckansvarig och starter på SS1 så hoppas vi ses i skogen!

Senast ändrad:
Då är det "Blodiga" jag tänker på :) Det där partiet med mer sten än stig. Fantiserar fortfarande om den efter midnatt...

Tillbaka
Topp