[Notis] - I Malmö frodas cykelinnovationerna

Aron

Inventarie
DSC_0380-400x600.jpg

I helgen hölls utställningen ”Samtidigt i Malme” och lokala företag samt föreningar samlades för att visa upp sig. Mässan innehöll en hel cykelavdelning där man bland annat visade upp cykelbarnstolar som blir barnvagnar, lånecyklar på biblioteket och nya stöldskydd.

Läs hela artikeln: http://happymtb.org/2015/10/02/i-malmo-frodas-cykelinnovationerna/

App app app! Inte kan man väl ha cyklar på biblioteket! Hur skulle det se ut om alla gjorde så!
Smeta ner bokryggarna, grus i låne-filmarna!

InlineOla skrev:
-------------------------------------------------------
> Coolt, jag var med o spånade på den där
> barnsitsen/sulkyn när Lykke skulle produktifiera
> sin idé.

Barnsits? Jag trodde det var en wheelie bar för PiPPiW :-)

Den där barnstolen är en lite för bra ide för att inte redan vara uppfunnen tycker jag. Funkar det även i praktiken så är det ju riktigt smart.

Synd att man missade det!

En grej som jag funderat på, men som förmodligen redan finns, är en Bullitanpassad cykelvagn för barn. Borde enkelt gå att spänna fast en barncykelkärra på lastflaket på en cykel av "Bullittyp" tycker jag. Hjulen tar man ju av på några sek. Svårigheten är kanske att komma på hur själva lastningen skall gå till så att även klena personer fixar det, gärna med barnen kvar i kärran.

Skelle verkligen vilja ha en Cykelsitssulky! Gärna med ett minimerat cykelfäste för att slippa släpa på hamaxklumpen på mitt-i-veckan-stigköra-cykel- på-väg-från-jobbet-hojjen.

Smidigare än cykelvagnsulky.

Tillbaka
Topp