[Artikel] - Stigcykling i Mora – jakten på höjdmeter

Aron

Inventarie
faluenduro15-3-448x299.jpg

Att Dalarna har en del riktigt bra cykling råder det ingen tvekan om, rent medialt är det främst den fina stigbyggarsatsningen i Falun och Cykelvasan som får utrymme. Men landskapet innehåller mer än så. Happymtb.org har testat både crosscountry-cykling och mer upp och ner-betonad (eller all mountain som det så internationellt kallas) i landskapet som gett blåbärssoppan ett ansikte. I det här reportaget tar vi på oss AM-hatten och ger oss i kast med några av bergen i trakterna kring Mora.

Läs hela artikeln: http://happymtb.org/2015/10/12/stigcykling-i-mora-jakten-pa-hojdmeter/

Teaserfilm

Hehe läste artikeln på jobbet & nu har jag även kunnat kolla filmerna ser ju strålande ut :)

Tjena,
har kört båda era rundor och instämmer helt. Hökberg utför (söderut) är grym och värt att köra två varv. Grönsberg har jag kört medsols och det var blev aldrig ngn extas:-)

Hör av er nästa gång så guidar jag er till lokala stigar bakom och bortom Gesundaberget.

Trevligt att ni testat åka på min hemmaplan!
Grönsberg är ganska tuff att försöka bestiga. Stenigt och brant. Det var tur att ni inte tog den andra vägen ner, nordöst mot Kansbol. Den är brant! Knappt man kan gå ned med cykel, väl nere från det värsta väntar blötmark och snår. Ett riktigt äventyr. :)

M_Back skrev:
-------------------------------------------------------
> Trevligt att ni testat åka på min hemmaplan!
> Grönsberg är ganska tuff att försöka bestiga.
> Stenigt och brant. Det var tur att ni inte tog den
> andra vägen ner, nordöst mot Kansbol. Den är
> brant! Knappt man kan gå ned med cykel, väl nere
> från det värsta väntar blötmark och snår. Ett
> riktigt äventyr. :)

Vi var lite sugna på den branta vägen ner och sen ta grusvägen upp igen. Men eftersom vi kombinerade den här rundan med en runda som kommer i ett senare reportage så vsr vi ganska möra i benen :)

Toppenreportage, har kört upp till Grönsberg men ej till Hökberg.

Bilagor

• Augusti 178.JPG
    Augusti 178.JPG
    306 KB · Besök: 72
Tillbaka
Topp