Kristoffer R skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Jenny!
>
> 1: Grattis till stordåd i CX! För bara någon
> månad sen nämnde du i en bisats i din blogg att
> du varit "anti cyclocross". :) Hur kom det sig att
> du ställde upp i SM?
>
> 2: När jag ser bilder på dig cyklandes ser det
> alltid otroligt "rätt" ut tekniskt. För länge
> sedan såg jag på TV att du kör DJ inomhus bl.a.
> Hur mycket ren teknik tränar du nu och hur gör
> du det praktiskt?
>
> 3: Här på happy pågår ett ständigt
> "pryl-nörderi". Du nämner sällan några
> detaljer om dina redskap. Har du några måsten,
> eller speciella "egenheter" med preferenser på
> setup eller komponenter på cyklarna?
>
>
> Till sist ett tack för en läsvärd blogg och
> följvärd Instagram!
Hejsan!
1. Tusen tack! Ja, precis, jag har VARIT anti cx ;). Men inte längre! Haha, nej men jag har aldrig riktigt satt mig in i den disciplinen men skulle vilja påstå att jag fått mersmak nu. Att jag varit lite anti cyclocross kan även bero på att jag har minnen från f11-12 när pappa tyckte det var ett bra träningskomplement på hösten. Det enda jag kommer ihåg är att det var kallt, alltid motvind och jag körde på min xc-hoj. Jag förstod helt enkelt inte grejen.
2. Jag skulle behöva köra mer teknik. Mer balansövningar, öva på att få upp framhjulet på höga föremål, åka på bakhjulet osv osv. Det är väldigt enkelt att göra små "hinderbanor" att trixa sig fram på för att förbättra tekniken. Det är tyvärr väldigt sällan jag gör det. Min teknik lever nog väldigt mycket på att jag är orädd och strävar efter adrenalinkicken jag får när jag klarar något svårt och utmanande. Jag tror man kan komma långt på att våga testa gränser och lära sig tycka om när det är svårt och utmanande.
3. Jag tror att icke-nörd-sidan hos mig är på både gott och ont. Jag har alltid bara cyklat utan att tänka så mycket. Jag har helt enkelt inte det intresset. Jag tror att det kan vara bra på så sätt att det blir lättare för mig att koppla av och inte behöva tänka på cykel hela tiden, men samtidigt kan det ju vara bra att ha lite förståelse om materialet och inställningarna. Jag lär mig för var dag som går och tycker numera faktiskt att det är ganska kul att skruva och greja lite med cykeln i garaget.
Jag har en sadel som är customgjord efter mig, den kan jag inte vara utan. Tubhjulen på tävling är stor skillnad och jag känner mig mycket mer bekväm med dem till skillnad från "vanliga" däck. Min dropper seatpost på min Genius-hoj är också något som jag använder med glädje.
Till sist, tack för fina ord :) Det värmer!
/ Jenny