En fågel blir till. Bird Aeris byggtråd. Nu är den bytt!
Tack för erbjudandet men jag har ju en reservgaffel som inte ska användas närmaste veckorna så det är lugnt.BjornR sa:Krisar det så kan jag låna ut en Pike.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack för erbjudandet men jag har ju en reservgaffel som inte ska användas närmaste veckorna så det är lugnt.BjornR sa:Krisar det så kan jag låna ut en Pike.
Tänkte nog snarare grönt..Crossmax sa:Snart med lilaanodiserade fälgar också?
Hahahaha.så var det med dom mek kunskaperna haRattnalle sa:Kukhelvete. Eller vad säger man när man lyckas dra sönder gaffeln?
Började med insexnyckel. Gick inte utan att den gick runt. Då tog jag insex och en fast nyckel utanpå tillsammans. Båda sidor runddragna. Sen rörtång eftersom jag insåg att jag ändå måste skaffa en ny vad det nu är den delen heter. Då sprack skiten.
Nu har jag ju i och för sig en Mattoc till hemma på sambons cykel så semestern är lugn men jag behöver ju ändå lösa detta.. Känns som läge att lämna in för att få bort det gamla sen leta ny del.
sdx sa:Hahahaha.så var det med dom mek kunskaperna haRattnalle sa:Kukhelvete. Eller vad säger man när man lyckas dra sönder gaffeln?
Började med insexnyckel. Gick inte utan att den gick runt. Då tog jag insex och en fast nyckel utanpå tillsammans. Båda sidor runddragna. Sen rörtång eftersom jag insåg att jag ändå måste skaffa en ny vad det nu är den delen heter. Då sprack skiten.
Nu har jag ju i och för sig en Mattoc till hemma på sambons cykel så semestern är lugn men jag behöver ju ändå lösa detta.. Känns som läge att lämna in för att få bort det gamla sen leta ny del.
går utmärkt med en 8 nyckel om man drar den åt rätt håll = höger håll = öppnadtheBrand sa:sdx sa:Hahahaha.så var det med dom mek kunskaperna haRattnalle sa:Kukhelvete. Eller vad säger man när man lyckas dra sönder gaffeln?
Jag tror Rattnalle var ganska medveten om riskerna när han försökte lossa den utan specialhylsan. Eller menar du att du hade någon bättre metod?
sdx sa:går utmärkt med en 8 nyckel om man drar den åt rätt håll = höger håll = öppnadtheBrand sa:sdx sa:Hahahaha.så var det med dom mek kunskaperna haRattnalle sa:Kukhelvete. Eller vad säger man när man lyckas dra sönder gaffeln?
Jag tror Rattnalle var ganska medveten om riskerna när han försökte lossa den utan specialhylsan. Eller menar du att du hade någon bättre metod?
tittar man noga och förstorar bilden så ser man något annat = vänster håll och där drar man till spindeln ännu mera .
Och gör man rätt så är det inga problem .
okej skall kolla på min mattoc om det går med insexsnyckel .det glappar för mycket med en 5mm isexsnyckel och då säger det mig att det är tum mått på den men det går bättre med en vanlig 8mm blocknyckel att öppna den medtheBrand sa:sdx sa:går utmärkt med en 8 nyckel om man drar den åt rätt håll = höger håll = öppnadtheBrand sa:sdx sa:Hahahaha.så var det med dom mek kunskaperna haRattnalle sa:Kukhelvete. Eller vad säger man när man lyckas dra sönder gaffeln?
tittar man noga och förstorar bilden så ser man något annat = vänster håll och där drar man till spindeln ännu mera .
Och gör man rätt så är det inga problem .
Jo, men nu saknade ju han ju den tunnväggiga 8mm specialhylsan...
Då kan man istället använda en insexnyckel i luftventilen om man är försiktig (något både jag och Rattnalle gjort flera gånger)
Rattnalle sa:Lägesrapport om dämparen: Den är bättre än jag hade hoppats på. Särskilt när det går fort utför. Det känns tydligt i fötterna att bakänden är mer följsam utan de där konstiga hyssen Monarchen hade för sig när den pressades hårt. Att landa från ett drop eller en step-down har den där härliga känslan av att släppa en våt handduk, perfekt med andra ord. Detta utan att cykeln känns det minsta död att t ex pumpa i berms eller så.
Sambons gaffel däremot behöver nog en helservice när jag kommer hem. Det är något skumt med den. Gissar på att det krupit in olja i negativa kammaren för nivån i dämparen kollade jag idag och den är ok.
Rattnalle sa:ML3 är standard. Men Vivien jag slängt på nu är MM och den är ljusår bättre på allt så det är väl inte så noga..
Verkstan vågade inte göra någon åverkan på den med risk för att göra sönder en massa runt om. Så jag gav mig på att rädda eller förstöra mina egna prylar istället.Rattnalle sa:Gaffeln är för övrigt inlämnad för att få den trasiga delen fint fulmekad väck av någon med lite bättre fingertoppskänsla än mig.
Annars hade den ju bara varit en stor dyr pappersvikt så jag hade inte så mycket att förlora :-)Hetsjägar´n sa:Vågat! Snyggt jobbat!
CRC har allt utom den. Shockcraft har dock, frakten verkar inte vara mycket att klaga över heller. Får ta tag i det efter helgen, nu har jag en fungerande cykel för stunden :)jofahjalm sa:Har inte chainreaction typ allt i lager? Annars https://www.shockcraft.co.nz/
https://www.hayescomponents.com/distributors.php?country=ALL&brand=ManitouRattnalle sa:CRC har allt utom den. Shockcraft har dock, frakten verkar inte vara mycket att klaga över heller. Får ta tag i det efter helgen, nu har jag en fungerande cykel för stunden :)jofahjalm sa:Har inte chainreaction typ allt i lager? Annars https://www.shockcraft.co.nz/
Rattnalle sa:Tillfällig Pike monterad för Falun. Fortfarande inga delar.. Nu börjar jag faktiskt tycka att Manitou är rätt kassa. Återstår att se vad jag tycker om gäddan.
Ja :-)Luthman Photography sa:Rattnalle sa:Tillfällig Pike monterad för Falun. Fortfarande inga delar.. Nu börjar jag faktiskt tycka att Manitou är rätt kassa. Återstår att se vad jag tycker om gäddan.
Plötsligt händer det!
jofahjalm sa:Jag skruvade i en IRT i min igår. Är superpepp!
I somras valde jag ju mellan Mattocen och en helt ny Pike och jag tyckte Mattoc var såpass mycket bättre att det var ett lätt val.