[RR] Björnarnas berg i Zagreb

Sigge Star

Aktiv medlem
En liten rapport från Medvednica i Zagreb,

Medvednica betyder tydligen björnarnas berg, men några nallar såg jag inte. Helt grymt dock med att ha ett berg precis bakom hörnet. Bara att glida iväg på cykeln direkt från centrum!

Hade fixat en guide för att maxa dagen. På väg upp med Alen:
02.jpg

Efter bra många höjdmeterar lämnar man grusvägen och kommer in i en skön skog vars skugga svalkar gott i hettan
05.jpg

Drygt 1000 höjdmeter och man kan njuta av utsikten bortåt Maribor, Slovenien
08.jpg

Vi hojar runt på sköna stigar och hittar så småningom änduråstigen
13.jpg

Det blir fullt ös utför en skön stig
14.jpg

15.jpg

Lite väl tungt för Alen dock som krashade rätt hårt och knäckte 4 revben (visade det sig...)

Vi rullar ner på stan
20.jpg

på kvällen hinner jag med en tur till genom stan, parker och en skog. En stad med mycket möjligheter!!
24.JPG

25.jpg

Blir några välförtjänta sånna här efteråt
27.jpg

Mer på http://siggestar.com/Biking/2016/zagreb.html i vanlig ordning
Hade
Sigge

Senast ändrad:
Fler än jofa som gör guiderna desperata. Men jofas guide valde att fejka multipel punktering istället för multipelt revbensbrott. Lite mer seriöst, synd att han gjorde illa sig, starkt att fortsätta och förmodligen skitont när det läker.

Kan tänka mig att de där bokskogsbergen är helt magiska på vårkanten. Var i Maribor och cykla dh för 7år sedan, mycket fint!

Perp sa:
Kan tänka mig att de där bokskogsbergen är helt magiska på vårkanten. Var i Maribor och cykla dh för 7år sedan, mycket fint!

Maribor e fint. Så synd bara att de har bråkat länge om rättigheter beroende pa vem som ägar vad. Var där i våras och allt som var byggt har bara stått där utan underhåll jag vet inte hur länge. Hoppas det löser det.

Grymt å korvarna såg ju magiska ut det började låta om min mage?
Inget kul med trasiga revben hade ju det i våras det suger annars grymt!

Tillbaka
Topp