Nya klackar till Mavic body,var hittar man dom?

katten

Aktiv medlem
Min gamla HT med Mavic-hjul från 2010 började låta i nedförsbackarna (brumma som en pinne i hjulet typ) i slutet på rundorna - när jag trampade på så slutade det igen så jag tänkte att byta body är nog en bra idé! Beställde en body och började skruva. Klackarna i navet hade någon lite plastgrunka på sig för att styra rätt, och den var lite sprucken. Titta i reservdelspåsen men där fanns inga klackar med... Konstigt, dom borde väl vara en del av frihjulet. Tröttnade på allt och lade undan cykel i garaget tills vidare.

Nu har jag jagat ett tag och inte hittat: men var får man tag i klackar på nätet?

/Andreas

Har sett dem på e-bay.
Men fungerar inte de som du har?
Mina ser inte hela ut längre, den ena klacken har en liten bit borta, och plastgrunkorna ser heller inte riktigt nya ut. Men funktionen är det inget fel på.

katten sa:
Min gamla HT med Mavic-hjul från 2010 började låta i nedförsbackarna (brumma som en pinne i hjulet typ) i slutet på rundorna - när jag trampade på så slutade det igen så jag tänkte att byta body är nog en bra idé! Beställde en body och började skruva. Klackarna i navet hade någon lite plastgrunka på sig för att styra rätt, och den var lite sprucken. Titta i reservdelspåsen men där fanns inga klackar med... Konstigt, dom borde väl vara en del av frihjulet. Tröttnade på allt och lade undan cykel i garaget tills vidare.

Nu har jag jagat ett tag och inte hittat: men var får man tag i klackar på nätet?

/Andreas

Har också det där brummandes fast på ett par LVG hjul. Var det bodyn eller klackarna som var själva problemet? Verkar vara ont om verkstäder som var Mavic grejjer på hyllan :(

thomaz sa:
katten sa:

/Andreas

Har också det där brummandes fast på ett par LVG hjul. Var det bodyn eller klackarna som var själva problemet? Verkar vara ont om verkstäder som var Mavic grejjer på hyllan :(

För 2 veckor sedan Fick jag ett oljud på mina Mavic-hjul när jag frihjulade. Lät för djävligt. Fick tips om att det var ett vanligt problem med en plastbussning inne i bodyn. Googling indikerade att rengöring och smörjning skulle hjälpa. Så jag plockade av bodyn och smorde. Efter det har jag inte haft problemet. Det rekommenderades att smörja med mineralolja och bromsvätska föreslogs. Så jag tog Magura bromsvätska som jag hade hemma.
Service-video:

Tillbaka
Topp