SLED ny trendurå-FS från brittiska DMR

larsaw

Aktiv medlem
DMR ser ut att fått till en riktigt trevlig skapelse i sin nya SLED :D
Som en SC Bronson fast från Brexit-landet...

70C3E908-5557-41FC-B537-B007CE124AFD-227-00000038A83FFC55_tmp.png

Dock fattar jag inte varför dom valt en nedre länk i småbitar...

4F2DE4D5-A87B-4BF3-8085-781E4D1A2CA1-227-0000003A8F1674B3_tmp.png

... borde bli hållbarare o stabilare med en guten / CNC-fräst länk :/
Hur som helst, konstruktionen borde göra att hojen kommer att gå att "fälla ihop" så som Pole's FS-modeller (om övre länkagebulten lossas :)

Snygg var den iaf, även fast den "bara" är i alu (och inte stål som deras Bolt).

Källa: http://m.pinkbike.com/news/all-new-dmr-sled-exclusive-first-look-core-bike-show-2017.html

EDIT: Lite mera info här: http://wideopenmag.co.uk/2017/01/new-dmr-sled-launch

Senast ändrad:
Ska svetsfogar se ut sådär? Jag har just fått en spricka lagad, och dom fogarna ser också ut som lackat tuggummi, men brukar det vara så på nya hojar?

Octagon sa:
Ska svetsfogar se ut sådär? Jag har just fått en spricka lagad, och dom fogarna ser också ut som lackat tuggummi, men brukar det vara så på nya hojar?
Det beror väl lite på hur man svetsar. Jag har i alla fall lyckats med båda i mina egna svetssessioner :)

I kommentarerna på PB uppmärksammades också detta och fotografen ursäktar sig med att det var knepigt ljus vid fototillfället.

Jag som ville ha en "blekfis som varit lite för länge i solen och blivit rosa"-rosa cykel.

/Johan

Luthman Photography sa:
Fördelen med alu vs bongo är väl att en alufälg kan man rädda upp med en polygrip eller dylikt om den blir bucklig. En bongofälg som spricker är ganska körd, om man inte är magiker med kolfiberväv och lim i byxfickorna.
Nu är jag förvirrad? Hur kommer detta in i denna tråden?

Men hallå vad är det här?! Bara massa endurohojjar så långt ögat når. Vart tog den hederliga gamla XC-hojjen vägen? HALLÅ!!! Kan inte nån göra något? Rompa? Ville? Vem som helst?!

Stalle

Kung Stalle sa:
Men hallå vad är det här?! Bara massa endurohojjar så långt ögat når. Vart tog den hederliga gamla XC-hojjen vägen? HALLÅ!!! Kan inte nån göra något? Rompa? Ville? Vem som helst?!

Stalle
Väl rutet.

Är gaffelvinkeln enduro-optimal på den där, Bengan?

Meh, röd. Hur kul är det? Lite bättre än svart visserligen, men ändå. Blekfisrosa var klart mer innovativt.
Och namnet... Sled? Herregud, ridå!

Pelle Hå sa:
Meh, röd. Hur kul är det? Lite bättre än svart visserligen, men ändå. Blekfisrosa var klart mer innovativt.
Och namnet... Sled? Herregud, ridå!
Min första tanke på den första bilden var att det kanske är dags för pastellfärgerna att ta över efter svart eller neon :)

Tillbaka
Topp