[RR] Första rundan som Mallorca-bo

durietz

Medlem
Som bekant har jag flyttat till Mallis sen nyår. Men pga att jag inte fått min cykel i transporten tillsammans med alla våra andra grejer förrän för en vecka sedan i kombination med att jag var sjuk som ett svin så kom jag ut på min första runda först idag (fortfarande förkyld som ett as dock).

Eftersom vi för närvarande bor i Portals Nous så bestod cyklingen i en runda som jag luskat fram att folk brukar köra i området via Strava. Upp 426m till några master via asfalt och grusväg, och så ner igen på någon form av stig, men hade ingen aning om svårighetsgrad eller typ av stig. Men det lät väl skoj iaf.

Först och främst, jag hade glömt hur jobbigt det är att cykla uppför så långt i ett streck. Men gjorde det ju på Åre-endurot ett antal ggr men har fan inget minne av att det var så här jävla jobbigt. Höll fan på att ge upp några gånger. Och pushbikea var fan inte roligare så cykling blev det. Väl uppe på toppen var jag slut som person, men ryckte up mig på några minuter iaf. Nästa gång blir det att ta med fika och njuta lita av utsikten. Lite bilder:

2017-01-3009.20.23.jpg

Lite getter på vägen upp och utsikt.

2017-01-3009.26.01.jpg

Fint. Men jobbigt.

2017-01-3009.39.53.jpg

2017-01-3009.40.45.jpg

Här, blir det fika nästa gång.

Men iaf, nu var det ju dags för det roliga.

Innan jag skulle flytta ner hit var jag lite orolig för vad Mallorquinerna skulle klassa som Enduro-spår generellt på ön då alla är sådana lvg-freaks här nere. Tänkte att det skulle vara mycket glorifierad grusväg med lite stora stenar här och där. Det kan jag säga efter den här rundan att där hade jag fel. Nedförslöpan som följde nu var toksvart. Inga dolda drops och sånt, men kött, kött och mera kött, med stenar, berg och gropar. Jag skulle jämföra det med Åre högzon. Ni vet bara berg och lös sten, inget mjukt. Dock mera sten generellt typ som i Hjulingen, vilket gör det jävligt sketchy att köra snabbt. Bara ovanan av att cykla där man vet att om man trillar så är det hasta mañana är påfrestande på nerverna och man cyklar som en jävla mes. Bra träning helt enkelt för sådär kan man inte hålla på. Sådär höll det på i ca 3km. Bilder:

2017-01-3009.49.21.jpg

Myspys.

2017-01-3009.51.30.jpg

Svårt hur se hur man ska ta det här partiet i 20km/h som nuvarande KOM-innehavare.

2017-01-3009.51.43.jpg

Hmm...

2017-01-3009.54.11.jpg

Control-casing?

Jag stannade 9ggr på vägen ner. Delvis för att fota, men mest för att händerna (och kroppen?) inte pallade. Så sjukt dåligt tryck i händerna. Hoppas råda bättring på det. Sen, är jag väldigt glad att jag dels får tillbaka min DB Coil Inline till Jeffsyn inom kort, men OCKSÅ, att min Mallis-stig-dräpare är klar förhoppningsvis nästa vecka. Ska bli spännande att se hur mycket bättre den klarar terrängen.

Puss på er. Och hör av er om ni kommer till Mallis och vill hoja kött.

Jevvlar vilken terräng det var där! Hur som tycker jag inte direkt synd om dig :-P
Oss andra däremot... En vinter med +1 och bara is överallt.

Du får nog ett finfint år!

Ha! På sista bilden är det ju Magaluf man ser!

Kanske du kan reka lite långa episka stigar/vägar för en långhelg i oktober? Jag checkar in på Ponent Mar isf. ?

Skogling sa:
Ha! På sista bilden är det ju Magaluf man ser!

Kanske du kan reka lite långa episka stigar/vägar för en långhelg i oktober? Jag checkar in på Ponent Mar isf. ?

Jag rekar, jag rekar! Har koll på en massa redan via Strava men kan ju vara bra att hinna testa dom också :)

Henrik83 sa:
durietz sa:
Henrik83 sa:
Jeffsy ut, dubbelkrona in? Ser sjukt kul ut!

Kanske en Dorado på Wrecken? får se...

Näää, du är för mycket svenne för & göra nå sånt :-) Lyrik, eller hur?

Tycker du ska ha en DVO eller MRP, båda har ju någon form av REGLERBAR "ramp-up"-teknik som gör att den kan köras både plush som fan eller mera fast...
(MRP säljer även denna teknik som en pimp till Pike/Yari/Lyrik)

Hoppas du köpt dina Maxxis-däck DD-casing...

Lycka till med stigletandet och kör försiktigt!!!

larsaw sa:
Henrik83 sa:
durietz sa:
Henrik83 sa:
Jeffsy ut, dubbelkrona in? Ser sjukt kul ut!

Kanske en Dorado på Wrecken? får se...

Näää, du är för mycket svenne för & göra nå sånt :-) Lyrik, eller hur?

Tycker du ska ha en DVO eller MRP, båda har ju någon form av REGLERBAR "ramp-up"-teknik som gör att den kan köras både plush som fan eller mera fast...
(MRP säljer även denna teknik som en pimp till Pike/Yari/Lyrik)

Du menar som Öhlins RXF typ??

larsaw sa:
Hoppas du köpt dina Maxxis-däck DD-casing...

Körde Spez Grid fram och bak och det lirade! Dock så känns det som man vill ha mera volym i däcken om man ska kunna kötta, så ska testa lite.

Tillbaka
Topp