Jensen: Håller med dig i allt du säger. Själv skulle jag dock vilja se eTap till mtb, trodde verkligen det skulle komma förra sommaren men så släppte de Eagle istället. Mest för att jag verkligen gillar tanken på den cleana och enkla setup det skulle ge.
För att uppdatera tråden med lite både bra och dåligt, så fick jag förra veckan äntligen paketet från Berk. Styrena var sjukt snygga men tyvärr betydligt tyngre än förväntat, typ 234g och 254g jämfört med till exempel en MCFK/Schmolke-setup som skulle ligga på kring 190-200g. Förhoppningsvis är dessa istället ännu mycket styvare och därmed värt vikttillägget. Ska fixa ytfinishen ännu lite finare (de är helt raw) och sen blir det montering.
Min otur fortsätter dock då efter all väntan så hade de råkat välja fel stolpe till sadelkombon, så den var i fel dimension och en ny håller iaf vänligt nog på att tillverkas redan nu. I övrigt såg den helt grym ut så längtar som fan till att få den rätta!
Höjdpunkten var nog ändå förvånande nog den lösa sadeln jag beställde. Så snygg och bra finish, samt en otroligt imponerande vikt med sina 60,7g!
Ännu en grej på dålig-sidan är att jag redan måste reklamera Tune-vevarna jag monterade på Scalen då de efter bara 2-3 turer började knaka i vänster pedal-insert. Tog bara 5 timmar av hår-slitande, stress-ilske-mek och svordomar att hitta det ljudet...
Vasan i lördags började som alltid i full fart och med många nära-ögat-moments, men slet på och höll 68e plats i Mångsbodarna, var ärligt talat rätt sliten redan där så tappade nog nån placering och sen blev det tyvärr marksyning de luxe strax innan Risberg. Slet loss slangen till frambromsen, dunkade i huvudet och slog i benen så blev liggandes där 2,30 innan jag lyckades rulla vidare.
Utan frambroms var det ju inte att tänka på att köra på rulle riktigt så blev till att hålla lite mer avstånd och framför allt släppa fram klungor innan ett par utförslöpor så det inte blev nån incident. Så hankade mig i mål på typ höga 3.04 efter att ha kört ett minst sagt varierande tempo beroende på hur det låg till med smärtan och motivationen haha! Men var bitvis rätt kul ändå, stannade till innan Oxberg för att ge polarens hejjande kids ett par highfive och man kunde kosta på sig att spexa lite för publiken ibland.
Var dock rätt scary att i mål sen upptäcka att framaxeln faktiskt vid kraschen eller längs fortsatt resa ner hade gått av... Så glad man har tänderna i behåll haha!
Kul med många som bytte några ord i spåren och efteråt, sorry att jag inte kunde vara till mer draghjälp på vägen ner! Och kul att det gått bra för både polare och flera av er som följer här eller på instagram!
Så blir till att beställa banjo så jag kan laga bromsen och stoppa i nån axel, har inte inspekterat till 100% än men resten av cykeln verkar faktiskt ha klarat sig. Shift-Up dämparen är på väg tillbaka till mig nu så snart kan jag smälla på den polerade gaffeln igen.
Kommer med andra ord äntligen bli lite kul pryluppdateringar framöver och snart ska de fanimig vara "klara"!