[RR-video] DH Coll de sa Creu (Mallis så klart)

durietz

Medlem
Finns en liten trevlig DH-slinga som någon byggt vid en militärbas ca 20 min med cykel från där jag för stunden bor. I dag var jag där och körde lite med GoPron.

https://player.vimeo.com/video/209458319

Fick upp en del självförtroende mot slutet men det är 30s kvar till KOM innehavaren, så finns mycket att lära på DH-banor som denna.

Det där ser riktigt skoj ut!
Gillar att du skrämmer iväg en get eller nåt 1:56. :)

qma sa:
Det där ser riktigt skoj ut!
Gillar att du skrämmer iväg en get eller nåt 1:56. :)

Ha just det! Dom är överallt dom där. Var en hel skock som stod mitt i banan som flydde. På vägen upp också:

Bilagor

• IMG_1199.JPG
    IMG_1199.JPG
    454.8 KB · Besök: 83
Inte bara getter man får akta sig för på den där vägen, även flockar av tyska pensionärer.

Bilagor

• DSC05220.jpg
    DSC05220.jpg
    190.9 KB · Besök: 77
Sjysst spår!!
Synd bara att vidvinkeln sabbar perspektiven, förstod på mängden bromsljud i början att det nog var rätt brant där... Därför får du bums åka tillbaka o filma den med GoPro'n bröstmonterad. That's an' order soldier! ;)

BTW, vågat att ladda på så där när du kör solo...

larsaw sa:
Sjysst spår!!
Synd bara att vidvinkeln sabbar perspektiven, förstod på mängden bromsljud i början att det nog var rätt brant där... Därför får du bums åka tillbaka o filma den med GoPro'n bröstmonterad. That's an' order soldier! ;)

BTW, vågat att ladda på så där när du kör solo...

Sant, men störande att cykla runt med chest-mount medan hjälmfästet inte märks alls. Jobbigt också att få det intryckt i bröstet om/när man trillar, apropå punkt nummer två. Angående den också så är min filosofi att avancera lite varje åk så man känner sig säker och ha dom rekommenderade skydden. Dör man så hjälper det inte att ha två killar som instagramar det liksom. Dör man lite så har man mobil + incident detection på Garminen som automatiskt skickar meddelande till närmast berörd. Eller så får du helt enkelt komma ner och göra mig sällskap.

Tillbaka
Topp