1:a maj ride 2017 i Lunsen, Uppsala

• Trådstartare Trådstartare PH.
  • Start datum Start datum

PH.

Aktiv medlem
Vad:
Den traditionsenliga cyklingen i Lunsen går givetvis av stapeln även i år (Wohoo!). Vi räknar med att vara ute ca 4-5 h. Kortare varianter går givetvis bra också. Plocka gärna med något att knapra på under turen och tillräckligt med vätska.

Tid:
Vi ses vid Plantskolan kl. 10 i vanlig (o)ordning.

Vägbeskrivning:
Åk norrut längs väg 255, mot Uppsala från vägskälet, det är 90-väg men trampa inte gasen i botten, tvärtom det gäller att ta det verkligt lugnt, passera busshållplats och tydlig skylt som aviserar gränsen till Uppsala Kommun. 200 eller 300 meter efter denna tar man in till höger på en smal knagglig grusväg, o så är man framme. Det finns i princip bara en väg in i skogen utan bom efter kommungränsskylten, så risken att missa är minimal bara man kör sakta.

Lunch:
Består vanligtvis av grillning vid Lunsentorpet, så ta med något som funkar att stoppa över glöden. Hela kycklingfiléer har jag dock hört tar väldigt lång tid att laga till. Det brukar inte vara något problem att få till grillning, men håll koll på vad som skrivs i tråden dagarna innan om det blir ändring i programmet! Rå korv går att äta men är inte så jättekul kanske...

Att tänka på:
Vi brukar bli många som cyklar och för att ingen skall bli lämnad ensam i skogen är det viktigt att alla tar sitt ansvar och ser till att bakomvarande inte halkar för långt efter och missar vägvalen. Om alla följer det så behöver ingen heller jaga livet ur sig för att inte tappa framförvarande. Hen väntar ju vid nästa vägskäl!

Efter cykling bjuder traditionen att det inmundigas en Pizza på Pizzeria Sunnersta Köket, Sunnerstavägen 40.
Varmt välkomna!

OBS: Den som vill får gärna gå med i Uppsala stigcyklisters Fejsbokk-grupp och anmäla om man har för avsikt att delta eller inte.
https://www.facebook.com/events/140...=plan_user_declined&notif_id=1492114300731941

Senast ändrad:
fredrik168 sa:
PH. sa:
Kl 10 kör vi i vanlig (o)ordning.
All info finns på Uppsala stigcyklisters FB-sida: https://www.facebook.com/events/140...=plan_user_declined&notif_id=1492114300731941

Välkommen!

Det är en sluten grupp så ingen annan kan se .

Aha, det var kanske inte optimalt.
Är det för mycket begärt att intresserade går med i gruppen? Tänker främst på att det via FB är rätt smidigt att se vilka som kommer och inte. I annat fall får jag lägga ut infon här.

PH. sa:
Är det för mycket begärt att intresserade går med i gruppen?
Finns säkert några som fortfarande inte använder Facebook, alls. Och på samma sätt finns det nog många som inte hänger här på Happy. Så att ha samma information på både FB och här på forumet, är nog klokt för maximalt napp!

Själv vet jag inte än om jag kommer vara i stan då, men det låter trevligt.

Loftberg sa:
PH. sa:
Är det för mycket begärt att intresserade går med i gruppen?
Finns säkert några som fortfarande inte använder Facebook, alls. Och på samma sätt finns det nog många som inte hänger här på Happy. Så att ha samma information på både FB och här på forumet, är nog klokt för maximalt napp!

Själv vet jag inte än om jag kommer vara i stan då, men det låter trevligt.

Låter som en god idé! Jag lägger upp infon under dagen. Hoppas du kan komma.

Bara två dagar kvar. Vädret ser ut att vara bra enligt SMHI. Nu ska jag bara bestämma mig för om det ska bli FS eller HT.

fredrik168 sa:
Funderar på att komma ner, hur många blir det ? Mycket spång?

Det tycker jag du ska göra!
Svårt att säga hur många det blir. Senaste åren gärdet varit mellan ca 8 och 25 personer.

En del spänger beroende på vilka leder vi kör, men inte jättemånga. För övrigt riktigt fin terräng.

Senast ändrad:
Grym tur idag! 17 pers blev det totalt. Tack för det!

FB_IMG_1493659377358.jpg

Kul med film Shrue. Nu gör det ju inte så mycket att man inte var med.
Och coolt att stå på händer vid 3:30.

/Johan

Har aldrig deltagit mer än på distans via forumet under åren, så jag kan ju ha missförstått, MEN ska inte 1:a maj riden i Uppsala vara en tydlig övning i misär? Regn, snöslask och kallt?

JPL sa:
Har aldrig deltagit mer än på distans via forumet under åren, så jag kan ju ha missförstått, MEN ska inte 1:a maj riden i Uppsala vara en tydlig övning i misär? Regn, snöslask och kallt?
Det blev lite lokal misär: Svajes vajerhölje till bakväxeln sprack så han fick spärra den och köra treväxlat, och min kassett blev till sallad en bit in och blev oväxlad. En närmare besiktning väl hemma visade att navet var slut så bodyn började wobbla och kedjan kom då så snett att den klämde kransarna. Jag blev så less att det blev ett nytt hjulset på XXL. Eftersom det bara är dinosaurier som kör 26" så fick jag 65 % rabatt på ett par mycket dammiga kolfiberhjul med XT-nav och sedan 20 % på hjul, kassett och kedja. Så nästa år, då ni!

Gott så.
Förövrigt är vi 26"-cyklister lite mer på riktigt än alla dom där storhjulscyklisterna.

Tillbaka
Topp