Spacekitty
Aktiv medlem
Vilken säljare är störst på Specialized i skåne och tillåter provkörning?
?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NickPick sa:En roubaix i rätt storlek bör väl fungera lika bra, typ? Det enklaste är nog att ringa till dina återförsäljare och fråga (närmsta först).
Mörkt.lundatok sa:Hur ser det ut i Danmark?
Det där pratet om stor skillnad har jag lite svårt att förstå.Spacekitty sa:Det kan man tro, men det är stor skillnad på geometrin (reach/stack).
Spec Ruby 54 371 581
Spec Roubaix 54 380 570
Sixten Fors sa:Det där pratet om stor skillnad har jag lite svårt att förstå.Spacekitty sa:Det kan man tro, men det är stor skillnad på geometrin (reach/stack).
Spec Ruby 54 371 581
Spec Roubaix 54 380 570
Stack 11 mm. Sätt dit eller ta bort en 10 mm spacer och det är samma stack. Vänd stammen eller byt till en med annan vinkel och det är samma stack.
Reach 9 mm. Är det lika långa stammar på båda cyklarna som standard? Om samma, byt stam +/- 10 mm på någon av dem och avstånd till styret är lika. Om olika kanske det redan är samma avstånd till styret?
Spacers ingår när man köper en cykel. En ny, lätt och fin alustam kostar typ 300 kr.
Sixten Fors sa:Det där pratet om stor skillnad har jag lite svårt att förstå..
29 mm skillnad är mer än 11 mm skillnad, som inte är en stor skillnad. Du kan välja att ändra förutsättningarna och ge andra mått på andra cyklar än de som mitt inlägg citerade. Det ändrar inte det faktum att 11 mm inte är en stor skillnad. Var var jag otydlig och vad är det du inte förstår?Spacekitty sa:Men nu är det ju jag som ska ha och använda mina cyklar, det räcker om jag förstår. Den nya är ett komplement till den gamla som ska behållas som den är med "låg" stack. Men om vi ändå låtsas att jag ska modifiera den gamla som har 379, 552. Där finns inte plats till fler spacers för att få upp den 29 mm som det skulle bli vid ett byte till en Ruby 52...Sixten Fors sa:Det där pratet om stor skillnad har jag lite svårt att förstå. Stack 11 mm. Sätt dit eller ta bort en 10 mm spacer och det är samma stack. Vänd stammen eller byt till en med annan vinkel och det är samma stack.Spacekitty sa:Det kan man tro, men det är stor skillnad på geometrin (reach/stack).
Spec Ruby 54 371 581
Spec Roubaix 54 380 570
Sixten Fors sa:29 mm skillnad är mer än 11 mm skillnad, som inte är en stor skillnad. Du kan välja att ändra förutsättningarna och ge andra mått på andra cyklar än de som mitt inlägg citerade. Det ändrar inte det faktum att 11 mm inte är en stor skillnad. Var var jag otydlig och vad är det du inte förstår?Spacekitty sa:Men nu är det ju jag som ska ha och använda mina cyklar, det räcker om jag förstår. Den nya är ett komplement till den gamla som ska behållas som den är med "låg" stack. Men om vi ändå låtsas att jag ska modifiera den gamla som har 379, 552. Där finns inte plats till fler spacers för att få upp den 29 mm som det skulle bli vid ett byte till en Ruby 52...Sixten Fors sa:Det där pratet om stor skillnad har jag lite svårt att förstå. Stack 11 mm. Sätt dit eller ta bort en 10 mm spacer och det är samma stack. Vänd stammen eller byt till en med annan vinkel och det är samma stack.Spacekitty sa:Det kan man tro, men det är stor skillnad på geometrin (reach/stack).
Spec Ruby 54 371 581
Spec Roubaix 54 380 570
Vad vill du prova? Om du sitter bra på den eller om den känns jobbig på potthålsvägar?Spacekitty sa:Cykelcity är närmst, dom har aldrig tillåtit provkörning, sen känner jag inte till fler häromkring.
Vikten var väl mest ett exempel. Om man tycker att det går lika bra att provköra någon annan modell så kan man ju köpa den istället. Om det inte skiljer mer än att dom är precis lika att provköra menar jag.Spacekitty sa:Nu sklijer det inte så mycket i vikt mellan dom olika Ruby. Jag skulle inte ha nåt emot att provköra med den modellen dom säljer mest av (om dom haft några att sälja) typ Tiagra eller 105 med standardhjul. Känns den rätt i storlek så lägger jag beställningen på den där läckra i Iridescentlack som skiftar i blått/lila med Di2 och Rovalhjul. Men varför ska jag behöva berätta i förväg hur mycket pengar jag vill spendera bara för att få lite service.
Går jag till en bilaffär räcker det att jag sätter mig i en bil, rycker lite i ratten och kollar i skuffen, då kommer säljaren springande med nycklar och frågar om jag inte ska ta en tur runt stan.
Jaha. Då vankas det nya "oj aj hjälp" -trådar. Dumsnål heter det för allt annat än cykling - uppenbarligen.Spacekitty sa:Jag är övertygad. Det blir en tysk igen.
eketjall sa:Sen är det väl en hel del annat man vill provcykla än stack och reach?
Eller vill ni provcykla en 12 kilos aluminium hoj bara för att den har samma s/r som den 6,9 kilos kolfiberhoj ni tänkt köpa?
Säger sig väl självt att man vill provcykla den hoj man tänkt sig i den storlek och dom inställningar man tänkt sig. Annars kan man ju lika gärna internethandla.